• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-09 16:47:41 följande:
    Varannan dag och ibland lite oftare när jag känner att äl är på g, jag har problem med samlagssmärtor så gör det hela lite mer komplicerat, därför jag tempar också så vi kan ha lite uppehåll när äl har varit och då bara mysa utan att ha sex "fullt ut" :) själv?
    Inte illa pinkat ändå att kunna ha sex varannan dag trots smärtor tycker jag! Har du rätt regelbunden cykel då? Ja, vi kommer nog köra varannan med! Ska försöka att inte känna efter när jag ägglossar denna gång, de två senaste månaderna visste jag inte att jag ens ägglossat förrän fertilityfriend (använder du det?) markerat ägglossning tre dagar efter att det skett. Så himla skönt i jämförelse med tidigare månader då jag börjat vänta på bim redan två dagar innan ägglossning ens skett liksom.
  • Calliope

Hej. Kan jag få hoppa in här? Ska göra IVF, idag kom mensen och imorgon tar jag första sprutan. Det blir mitt 3e försök, har gjort två frysförsök innan men nu är det alltså dags för en ny IVF. Har en son född 2013 och hoppas nu på syskon. Har BIM 8 dec.

• mkess
    pannkakan87 skrev 2015-11-09 19:40:11 följande:
    Har varit inne på samma själv, även om jag "bara" haft ett ma ännu. Det skedde nånstans v8-9 och redan då börjar moderkakan ta över, så tänker ta motsvarande trombyl vid nästa plus. Vill inte riskera ett till ma och det är inget farligt att ta trombyl så varför inte testa. Håller tummarna för oss båda.
    Fast heeelt ofarligt är inte acetylsalicylsyra trots i små doser, det kan ju orsaka blödningar, speciellt om man inte har levringsproblematik. Läste om en tjej som åt trombyl (eller liknande) och fick ett hematom i livmodern som höll på att sluta rätt illa.
    Jag åt 75mg aspirin i förra graviditeten och när jag berättade det för min läkare blev han inte alls glad och sa att det kan påverka fostrets hjärta. Nu verkade han inte så jätteinsatt eftersom han "bara" är allmänläkare, men ska dubbelkolla detta med min missfallsdoktor. Förvånad
  • Minna87

Hej jag hoppar in här jag med, ingen juli bebis för mig då mensen kom idag. Haft alla möjliga känningar att jag skulle vara gravid och testat ett par minus innan ens mensen var sen, men det är väl lätt så när man hoppas..

Nu håller jag tummarna för en augusti bebis. Slutade med preventivmedel för någon månad sen så det här blir andra försöket, på andra barnet. Har en dotter innan som snart är 6 år.

Nästa bim är 7 december för mig. :)

• pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-10 12:14:59 följande:

Inte illa pinkat ändå att kunna ha sex varannan dag trots smärtor tycker jag! Har du rätt regelbunden cykel då? Ja, vi kommer nog köra varannan med! Ska försöka att inte känna efter när jag ägglossar denna gång, de två senaste månaderna visste jag inte att jag ens ägglossat förrän fertilityfriend (använder du det?) markerat ägglossning tre dagar efter att det skett. Så himla skönt i jämförelse med tidigare månader då jag börjat vänta på bim redan två dagar innan ägglossning ens skett liksom.

Använder också fertility friend, tycker att det fungerar bra, som du säger är det skönt att ha lite koll på när äl skett :) sen brukar jag sluta tempa, i början tempa de jag hela cykeln men mådde inte så bra av det. Kunde vakna på nätterna innan bim för jag var så nervös att tempen skulle sjunka.

Jag har rätt så regelbunden cykel, varierar mellan 24 och 28 dagar typ. Själv då?
  • pannkakan87
    mkess skrev 2015-11-10 12:29:38 följande:
    Fast heeelt ofarligt är inte acetylsalicylsyra trots i små doser, det kan ju orsaka blödningar, speciellt om man inte har levringsproblematik. Läste om en tjej som åt trombyl (eller liknande) och fick ett hematom i livmodern som höll på att sluta rätt illa.
    Jag åt 75mg aspirin i förra graviditeten och när jag berättade det för min läkare blev han inte alls glad och sa att det kan påverka fostrets hjärta. Nu verkade han inte så jätteinsatt eftersom han "bara" är allmänläkare, men ska dubbelkolla detta med min missfallsdoktor. Förvånad
    Gör gärna det och återkom om du får några andra besked :) Vore intressant att höra vad de har att säga. Det lät inte nåt vidare med hematom, gick det bra för henne sen? :/
  • sowe81
    pannkakan87 skrev 2015-11-09 19:42:53 följande:
    Vet inte om du läst om det förresten.. Lennart Blomqvist som skriver ut trombyl till kvinnor med upprepade missfall. Studien som fått häpnadsväckande resultat http://www.viforaldrar.se/bli-gravid/Hans-forskning-om-missfall-kan-oka-chansen-for-drabbade-par
    Jo har läst om det och nästan tänkt ta kontakt med honom men fick tag i en gynläkare närmare som är inne på samma så jag går hos han istället.
    Går även på akupunktur nu så hoppas det kan hjälpa också.
  • sowe81
    mkess skrev 2015-11-10 12:29:38 följande:
    Min gynläkare pratade om att jag ska ta fram till v12-14, inte längre för då finns risk för moderkaksavlossning.
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-11-10 16:46:20 följande:
    Min gynläkare pratade om att jag ska ta fram till v12-14, inte längre för då finns risk för moderkaksavlossning.
    Har också hört att det räcker att ta till vecka 12. Då har moderkakan tagit över ordentligt.
  • Sanna1986

Jag hoppar in här!

BIM 2/12 andra försöket, andra barnet.

★ Nova ♥ 2011-06-24 ★
Svar på tråden BIM-DECEMBER