• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Testartest

Chansen är att vi missat ÄL denna månaden, tror den var igår eller förrgår som det kändes. Inget mys på två veckor pga ointresse från mannens sida... Blir nog ingen julklapp...

• Cfmilla
    Testartest skrev 2015-11-13 07:32:51 följande:

Chansen är att vi missat ÄL denna månaden, tror den var igår eller förrgår som det kändes. Inget mys på två veckor pga ointresse från mannens sida... Blir nog ingen julklapp...

Men nej så tråkigt. Varför är han inte intresserad?
  • pandoraDiem
    SamsonS skrev 2015-11-12 21:36:35 följande:

Känner mig så osäker på om jag ska köra ÄL test denna cykeln. Gjorde ju det förra men fick aldrig någon stegring eller positivt test. Använde graviditetskollens tester och i förra tråden var det några som hade dålig erfarenhet av dem. Nu kom ju min mens nästan en hel vecka sent och är väldigt sparsam mot vad den brukar, så är nu i princip säker på att jag aldrig hade någon ÄL. Är så rädd att jag blir besviken denna gången också om jag inte får någon stegring, samtidigt som jag så gärna vill veta. Hur gör ni andra,eller hur hade ni gjort? :)

Om äl-testerna gör dig stressad så skippa dem och ha regelbundet sex istället. Har hört att en del inte får utslag på dem även om de har äl. Och även om man får utslag så betyder ju inte det att ägget faktiskt släpper även om det är det mest sannolika. Jag brukar tempa för att bekräfta äl sen tempar jag inte förrän mensen sätter igång igen. Men en del bli jättestressade av det. Så gör det som får dig att må bäst :) lycka till!
  • Testartest
    Cfmilla skrev 2015-11-13 07:49:39 följande:
    Men nej så tråkigt. Varför är han inte intresserad?
    Bra fråga, jag vet inte
  • bamboobaby

Hej alla i tråden!
    Då hoppar jag över hit jag med och vi kastar oss över försök nr 3. Tredje gången gillt? Kanske men troligtvis inte.

Skulle någon vänlig själ vilja lägga till mig på BIM-listan?
    BIM 11/12

• Ang82

Hej! Hoppar in här då mensen kom igår =( Bim 8/12 1:a barnet & 9:e försöket.

• finder

{#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket,
    Ang82 1:a barnet & 9:e försöket.
    finder, 3:a barnet 1:a försöket

9/12
    ejh97

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet

11/12
    bamboo­baby  

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
  • pärlsnäcka

Vart ska jag börja..... Och hur ska jag förstå allt?!

Hur sjutton räknar man ut BIM utifrån MENS och ÄL?

"Gravid 5+3" betyder att det befruktades 5 v och 3 dgr innan? Dvs ÄL?

Hur kan de flesta här veta exakt vilken dag som är BIM? Att när man vet att man haft sex under ägglossning, kommer beskedet exakt Det datumet efteråt.. Jag har liksom oregelbundet, funkar det inte att räkna för mig då....

Hoppas ni förstår min fråga! Haha Jag ska köpa hem ÄL tester och sen är jag fit for fight!

Å sist skulle jag vilja ha tips på hur jag ska gå tillväga när mensen kommit, starta ÄL test så fort den tagit slut eller någon vecka efter?

Flera är välkomna att svara!! Tack snälla kram

• nepe
    pärlsnäcka skrev 2015-11-13 22:48:27 följande:

Vart ska jag börja..... Och hur ska jag förstå allt?!

Hur sjutton räknar man ut BIM utifrån MENS och ÄL?

"Gravid 5+3" betyder att det befruktades 5 v och 3 dgr innan? Dvs ÄL?

Hur kan de flesta här veta exakt vilken dag som är BIM? Att när man vet att man haft sex under ägglossning, kommer beskedet exakt Det datumet efteråt.. Jag har liksom oregelbundet, funkar det inte att räkna för mig då....

Hoppas ni förstår min fråga! Haha Jag ska köpa hem ÄL tester och sen är jag fit for fight!

Å sist skulle jag vilja ha tips på hur jag ska gå tillväga när mensen kommit, starta ÄL test så fort den tagit slut eller någon vecka efter?

Flera är välkomna att svara!! Tack snälla kram

Om du har en någorlunda regelbunden cykel så är det bara att räkna längden på cykeln. Det är ju från menens första dag till dagen innan nästa mens :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER