• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Ekoxe

Hej tjejer!

Har oregelbunden mens, men har troligen ÄL den 27/11 och BIM den 14/12. Kommer kika in i tråden lite då och då, men inte vara alltför aktiv. Är barn nummer fyra för oss! ????

Lycka till under denna cykeln tjejer och att ni får världens bästa julklapp!! ??

Efter regn kommer solsken
  • primavolta
    pärlsnäcka skrev 2015-11-11 11:09:57 följande:
    Jag kan inte heller försöka ännu.. Utomkvedshavandeskap,, man måste vänta 2-3mån
    Aha jag förstår.. Tufft! Hoppas det går bra när ni får prova igen!
  • primavolta
    Agge83 skrev 2015-11-11 11:19:51 följande:
    Ibland är det personliga saker som gör att man kanske måste vänta ett par cykler ;)
    Ja absolut, det var inte meningen att låta så rakt på.. :I
    Var bara en genuin undran OM man nu ville dela med sig, då jag själv haft mf nyligen så vill man veta om det är nåt som kan vara bra att veta för egen del.
  • sowe81
    mkess skrev 2015-11-10 20:38:12 följande:
    Jodå, alla överlevde! Graviditeten efter tog hon ingenting för att undvika missfall och det gick vägen ändå. Återkommer nästa onsdag med vad han sagt!

sowe81, vad obehagligt med moderkaksavlossningen, inte hört det förut och här sägs det att man bara ska sluta några veckor innan bf. Förvånad
    Ja han sa att eftersom jag inte har koaguleringsproblematik kan en biverkning av för mkt blodförtunnande vara för tunnt blod o då kan det leda till för tidig moddkaksavlossnign. Men till detta hör då att jag ska ta både trombyl och innohep, så jag ska kombinera två olika blodförtunnande preparat. Vet inte hur stor risken är vid bara 1 preparat.
    Vet inte heller hur vanligt det kan vara men jag skulle inte våga riskera nåt om jag kan komma förbi min kritiska vecka 10, och sen några veckor till så man verkligen vet att moderkakan vuxit till sig.

Ska bara bli gravid först
  • mkess
    sowe81 skrev 2015-11-11 20:23:24 följande:
    Ja han sa att eftersom jag inte har koaguleringsproblematik kan en biverkning av för mkt blodförtunnande vara för tunnt blod o då kan det leda till för tidig moddkaksavlossnign. Men till detta hör då att jag ska ta både trombyl och innohep, så jag ska kombinera två olika blodförtunnande preparat. Vet inte hur stor risken är vid bara 1 preparat.
    Vet inte heller hur vanligt det kan vara men jag skulle inte våga riskera nåt om jag kan komma förbi min kritiska vecka 10, och sen några veckor till så man verkligen vet att moderkakan vuxit till sig.

Ska bara bli gravid först
    Aha, då förstår jag! Kan tänka mig varför det kan bli så med två preparat. Så du kommer inte ta någonting alls efter v12 då?
    Jag oroar mig för att ta blodförtunnande eftersom jag kommer vara så fruktansvärt rädd att få blodproppar i moderkakan när jag väl slutar... Men så känns ju hela detta spektakel rätt dödsdömt efter 4 missfall, kan inte tänka mig att det någonsin blir barn.

Håller tummarna för dig i december!
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-12 19:57:02 följande:

Aha, då förstår jag! Kan tänka mig varför det kan bli så med två preparat. Så du kommer inte ta någonting alls efter v12 då?

Jag oroar mig för att ta blodförtunnande eftersom jag kommer vara så fruktansvärt rädd att få blodproppar i moderkakan när jag väl slutar... Men så känns ju hela detta spektakel rätt dödsdömt efter 4 missfall, kan inte tänka mig att det någonsin blir barn.

Håller tummarna för dig i december!

Känner igen den där känslan av hopplöshet och när de där tankarna kommer smygandes: kommer det någonsin att gå? Det är inget roligt ställe att vara på :( men nånstans där inne finns hoppet, det kanske är en krokig väg dit men vi kommer komma fram tillslut. Så väljer jag att tro iaf. Kram!
  • pannkakan87
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 1:a barnet

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket