• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • nepe

Hej alla!

Suck.. Nu är jag här också :'( Men kul att se så många aktiva och stöttande! :)

Jag fick mens idag, 8 dagar efter BiM. Har mått så groteskt illa så kunde såklart inte låta bli att få upp hoppet. Men nu är det som det är och försöker se det som en dag närmare nästa ÄL!

För er som inte var med i förra tråden så har vi varit på utredning och fått positiva besked både vad gäller spermier och äggblåsor, livmoder & äggledare. Har inte haft ägglossning på tre månader (tempat och äl-testat) Men hoppas att kroppen ska kunna slappna av nu när jag vet att allt är som det ska. Har på doktorns rådan slutat att både tempa och testa så denna månad blir det freestyle ;D

Önskar alla lycka till!! kram

• nepe
    Kaninen skrev 2015-11-10 20:44:56 följande:

Bim 10 dec! 3dje försöket , 1sta barnet!

Känner mensvärken komma pga förre månadens misslyckande tyvärr. Men jag har hoppet upp och december SKA bli min månad! Köpt royal bi jelly kapslar, rosenrot, maca pulver (till mannen som han önskat sig), folsyra har jag tagit dagligen i 3 månader, och även fertilitets glidmedel då vanligt glidmedel är dåligt. Wish me luck!

Varför är vanligt glidmedel dåligt?
  • pärlsnäcka
    nepe skrev 2015-11-13 23:46:19 följande:

Om du har en någorlunda regelbunden cykel så är det bara att räkna längden på cykeln. Det är ju från menens första dag till dagen innan nästa mens :)

För mig är det faktiskt inte "så bara" för jag har haft p-pillret serazette och det skulle ta flera månader att börja studera cykeln...... Den är lång och oregelbunden så vitt jag vet :/ visste inte ens att jag var gravid för 5 veckor sedan.

Har lovat att ha stenkoll på kroppen så fort mensen kommit tillbaka och förstå olika symtom.

Någon mer som vill ge mig lite nyttig kunskap? :)
  • Calliope

TS. Du har glömt mig på BIM-listan. Tredje försöket med andra barnet. BIM 8 december.

• livias

Jag kom inte heller med på listan :) ifall någon skulle vilja lägga till mig tack! Andra försöket efter mf, första barnet, bim 11 december. Får vi hoppas att det blir lika många plus i denna tråden som i november (ni som var med där vet!:)) Det är vår tur nu<3

• livias
    nepe skrev 2015-11-13 23:50:34 följande:

Hej alla!

Jag fick mens idag, 8 dagar efter BiM. Har mått så groteskt illa så kunde såklart inte låta bli att få upp hoppet. Men nu är det som det är och försöker se det som en dag närmare nästa ÄL!

För er som inte var med i förra tråden så har vi varit på utredning och fått positiva besked både vad gäller spermier och äggblåsor, livmoder & äggledare. Har inte haft ägglossning på tre månader (tempat och äl-testat) Men hoppas att kroppen ska kunna slappna av nu när jag vet att allt är som det ska. Har på doktorns rådan slutat att både tempa och testa så denna månad blir det freestyle ;D

Åh trist :( Men vad skönt att ni kan slappna av lite nu. Jag har börjat min letrozol kur och ska på vul den 24e. Tempar inte heller, kör mitt digitala äl test runt äl. Funkat bra för mig! Men nu får vi hoppas på en tidig julklapp istället!:)
  • Cfmilla

Men nej! Nu håller jag tummarna för att december är er månad! Skippar också alla tester osv, vi sexan på va dag. Kram

nepe skrev 2015-11-13 23:50:34 följande:

Hej alla!

• nepe
    pärlsnäcka skrev 2015-11-14 00:04:57 följande:
    För mig är det faktiskt inte "så bara" för jag har haft p-pillret serazette och det skulle ta flera månader att börja studera cykeln...... Den är lång och oregelbunden så vitt jag vet :/ visste inte ens att jag var gravid för 5 veckor sedan.

Har lovat att ha stenkoll på kroppen så fort mensen kommit tillbaka och förstå olika symtom.

Någon mer som vill ge mig lite nyttig kunskap? :)
    Det är inte lätt för mig heller, det var därför jag skrev "om du har en regelbunden cykel" :) Annas är det ganska klurigt.
  • nepe
    livias skrev 2015-11-14 09:20:59 följande:
    Åh trist :( Men vad skönt att ni kan slappna av lite nu. Jag har börjat min letrozol kur och ska på vul den 24e. Tempar inte heller, kör mitt digitala äl test runt äl. Funkat bra för mig! Men nu får vi hoppas på en tidig julklapp istället!:)
    Ja det gör vi!! Nu är det vår tur SkrattandeHjärta Är det det första VUL:et?
  • nepe
    Cfmilla skrev 2015-11-14 10:19:20 följande:

Men nej! Nu håller jag tummarna för att december är er månad! Skippar också alla tester osv, vi sexan på va dag. Kram

Tänk vilken julklapp! Blir alldeles pirrig! Tungan uteHåller tummarna för er också!
Svar på tråden BIM-DECEMBER