• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • TriciaN

Tack för allt ert stöd! Min plantenta ligger och skaver mot livmodern därav blödningarna. Detta måste de göra uppföljning på 8v innan BF för det går inte föda så vaginalt om plantentan ligger kvar där den är nu.

• Gweny

Hur sover ni på natten? Jag sover dåligt, vaknar ofta tidigt på morgonen, 3-4 och svårt somna om. Kroppen ställer in sig på vakna nätter.

Vet det varit så med mina andra med. Men jobbigt!

Andlag>> välkommen in. Mina är 8 & 11 år, så också ett tag sen.

• Kawinna
    andlag skrev 2015-12-10 08:22:14 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..

Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.

Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.

det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?

Men gud vilket annorlunda symtom! Låter häftigt men kanske inte så kul att ha själv... har du frågat bm om det? :)
    TriciaN skrev 2015-12-10 12:27:16 följande:

Tack för allt ert stöd! Min plantenta ligger och skaver mot livmodern därav blödningarna. Detta måste de göra uppföljning på 8v innan BF för det går inte föda så vaginalt om plantentan ligger kvar där den är nu.

Skönt att det såg bra ut med bebis :) kommer de ha extra koll på dig nu då?
  • ebe91

Vad skönt! Hoppas placentan flyttar på sig, kan ju växa uppåt i takt med livmodern. Annars vet du ju att det blir snitt och det ska ju gå det med! Du hinner ju förbereda dig mentalt på ett annat sätt än med akutsnitt :)
  • wishforbabysobad

Hej tänkte att jag skulle hoppa in här! Jag heter Sofie och är 22 år. Jag är gravid med första barnet och har bf 27/6 så jag befinner mig nu i v. 11+2!

• EmManny
    andlag skrev 2015-12-10 08:22:14 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..

Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.

Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.

det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?

Hej!

Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!

Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.
  • TriciaN
    ebe91 skrev 2015-12-10 12:44:33 följande:
    Vad skönt! Hoppas placentan flyttar på sig, kan ju växa uppåt i takt med livmodern. Annars vet du ju att det blir snitt och det ska ju gå det med! Du hinner ju förbereda dig mentalt på ett annat sätt än med akutsnitt :)
    Ja precis!! Det är skönt man hinner förbereda sig mentalt :) men hoppas den flyttar sig efterhand vill gärna föda vaginalt igen:)
  • bryrmiginte

Får jag fråga hur mycket blod de kom? Kom lite blod på pappret för mig i lördags som försvann på en gång typ. Har inte kollat upp de.
  • Maräng87
    EmManny skrev 2015-12-10 15:18:22 följande:
    Hej!

Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!

Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.
    Jag har samma med händerna, är även lite svullen om fingrarna när jag vaknar och har ibland svårt att få på min ena ring. Brukar som tur är gå över efter en stund!

Min förra graviditet fick jag något som heter karpaltunnelsyndrom där en nerv i handleden kläms av omgivande vävnad och därför domnar händerna. Hade även väldigt ont, framförallt på morgonen och det tog också en bra stund på morgonen innan jag kunde böja på fingrarna. Sov med handledsskenor och kompressionshandskar... Varmt och obekvämt! Hoppas att det inte blir samma denna gång!!
  • TriciaN
    bryrmiginte skrev 2015-12-10 19:06:35 följande:
    Får jag fråga hur mycket blod de kom? Kom lite blod på pappret för mig i lördags som försvann på en gång typ. Har inte kollat upp de.
    Det kom ungefär som i början av mens men de va färskt blod och rann liksom.. Därför trodde jag de va helt kört.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016