• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • gruvan
    TriciaN skrev 2015-12-10 20:00:37 följande:

Det kom ungefär som i början av mens men de va färskt blod och rann liksom.. Därför trodde jag de va helt kört.

Jag hade liknande i v 8 och på vul såg de att moderkakan höll på att bildas över öppningen. På ul i v 13 hade den flyttat på sig och följt med livmodern uppåt när den växt. Är ju fortfarande flera veckor kvar till bf så förhoppningsvis flyttar din också på sig. Håller tummarna!
  • bryrmiginte

Det kom ungefär som i början av mens men de va färskt blod och rann liksom.. Därför trodde jag de va helt kört.

Oj , jag blev rädd av dom mini dropparna jag fick. Så förstår hur rädd du måste ha varit, tur att den lilla mådde bra för dig iaf,
  • EmManny
    Maräng87 skrev 2015-12-10 19:35:01 följande:

Jag har samma med händerna, är även lite svullen om fingrarna när jag vaknar och har ibland svårt att få på min ena ring. Brukar som tur är gå över efter en stund!

Min förra graviditet fick jag något som heter karpaltunnelsyndrom där en nerv i handleden kläms av omgivande vävnad och därför domnar händerna. Hade även väldigt ont, framförallt på morgonen och det tog också en bra stund på morgonen innan jag kunde böja på fingrarna. Sov med handledsskenor och kompressionshandskar... Varmt och obekvämt! Hoppas att det inte blir samma denna gång!!

Åh nej det låter ju vansinnigt jobbigt. Gick det över efter graviditeten? Varför får man så? Vad sade de till dig? Har själv inte märkt någon svullnad än. Sover med vigselringen och det fungerar hittills. Jag känner en som hade karpaltunnelsyndrom fast hon var inte gravid. Hon fick operera båda händerna. Hoppas verkligen att du slipper skenor och handskar denna gång!!
  • Mamma Lotta
    EmManny skrev 2015-12-10 15:18:22 följande:

Hej!

Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!

Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.

Det låter som karpaltunnelsyndrom kolla med din bm finns skenor att låna
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Maräng87
    EmManny skrev 2015-12-10 21:35:50 följande:
    Åh nej det låter ju vansinnigt jobbigt. Gick det över efter graviditeten? Varför får man så? Vad sade de till dig? Har själv inte märkt någon svullnad än. Sover med vigselringen och det fungerar hittills. Jag känner en som hade karpaltunnelsyndrom fast hon var inte gravid. Hon fick operera båda händerna. Hoppas verkligen att du slipper skenor och handskar denna gång!!
    Har också en kompis som fått operera, men hon var inte heller gravid :) Mitt försvann ganska omgående efter förlossningen som tur var! Hoppas också jag slipper denna gång. Sist födde jag mitt i sommaren så hoppas på att inte samla på mig lika mkt vätska denna gång!
  • Gweny
    TriciaN skrev 2015-12-10 12:27:16 följande:

Tack för allt ert stöd! Min plantenta ligger och skaver mot livmodern därav blödningarna. Detta måste de göra uppföljning på 8v innan BF för det går inte föda så vaginalt om plantentan ligger kvar där den är nu.

Skönt med svar! Hoppas det hinner flytta sig.
  • Wildlings
    Skönt att höra vad det var. Härligt att liten mår bra.
    Hoppas den flyttar på sig så du får föda som du önskar.
    Jag har en som föddes "vanligt" och en som kom med snitt. Det här kommer troligen bli en snittbebis också. Jag har bara fått vänja mig vid tanken på att det blir ett snitt men det känns ok. Mitt förra snitt var så himla bra, både jag och bebis mådde toppen så jag hoppas på ett till sånt snitt
  • Tiana

Läkarbesök avklarat idag. Skulle bara ha en remiss men han frågade om jag ville ha ett ul. Såklart! 6 cm sovande krabat och allt han kunde se såg bra ut :)

• Dance dance dance

Men usch så rädd jag blev nu. Vid dagens första illamående så såg det ut som att jag kräktes blod tills jag insåg att allt blod kom från min ena näsborre och väl förmodligen var näsblod. Skönt, men jag hann bli lite skakad och se massa skräckscenarion framför mig. Brrr.

• Gweny
    Tiana skrev 2015-12-11 10:55:12 följande:

Läkarbesök avklarat idag. Skulle bara ha en remiss men han frågade om jag ville ha ett ul. Såklart! 6 cm sovande krabat och allt han kunde se såg bra ut :)

Så kul du fick se h*n!! och det såg bra ut.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016