• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • AnaC

Om du är gravid så kan du testa på kvällen när det gått 8 dagar efter BIM. Jag testade igen igår för skojs skull och hade hållit mig en timma på eftermiddagen, det blev starkt +.

Anonym (Fundersam) skrev 2016-01-26 00:58:36 följande:

Skulle egentligen testat mig idag, bim var för 8 dagar sen nu. Glömde helt av att åka till apoteket idag?! Får köpa ett på förmiddagen..

Kan jag testa på kvällen? Eller är det bäst att vänta till dagen efter med morgonurin?

Anna
  • Anonym (Fundersam)
    AnaC skrev 2016-01-26 05:48:18 följande:

Om du är gravid så kan du testa på kvällen när det gått 8 dagar efter BIM. Jag testade igen igår för skojs skull och hade hållit mig en timma på eftermiddagen, det blev starkt +.

Spännande, då ska jag testa ikväll när jag kommer hem :) håller tummar & tår!! Hihi.

Grattis till ditt plus!! :)
  • Wilja87

Hej,
    Hoppar gärna med in i detta härliga gäng. Jag är på BIM-6 idag.

Vi har försökt skaffa en liten plutt i 1.5 år snart. Gjort utredning. Har PCOS. 

Lyckades plussa för första gången förra försöket men blev tidigt missfall.

Lyckas vi inte denna gång så är det inseminering som gäller för våran del, skulle skett denna gången egentligen, men då jag fick ett moget ägg på en fredag så skedde ägglossningen på en söndag och då är kliniken stängd. 

AAAH, denna väntan tar kål på en ibland.. lyckades man eller inte? Kan det bli måndag snart!

Många kramar till er alla!

• AnaC

Jag håller tummarna! Tack:)

Anonym (Fundersam) skrev 2016-01-26 11:10:11 följande:

Spännande, då ska jag testa ikväll när jag kommer hem :) håller tummar & tår!! Hihi.

Grattis till ditt plus!! :)

Anna
  • Ange89

Tog ett test nu ikväll efter jobbet, är på Bim -3

men skymtar det inte ett ljusrosa streck? Syns lite dåligt på bild. Och borde kanske väntat och tagit test imorron bitti ist men kunde inte hålla mig.

• Hellen28

Jag och min sambo har försökt och bli gravid under ca 6 mån tid, och nu tror jag äntligen att jag är det!
    Hade ägglossning den 21/1 och fem dagar efter, måndagen den 25:e upptäckte jag att mitt vänstra bröst blivit lite knöligt och ömt och jag blev plötsligt väldigt trött på kvällen. Tisdagen den 26:e vaknade jag strax efter 6 på morgonen och var tvungen att dricka vatten och äta en banan, sen somnade jag igen och vaknade vid 09.00 och var dyblöt av svett!
     Under dagen upptäckte jag att jag var öm i båda bröstvårtorna och senare fick jag en sådan "mensvärk" att det strålade ända ner i låren. Var överdrivet trött senare på kvällen.
    Idag 28/1 har jag mått illa till och från och har väldans värk i svanken och haft molningar i livmodern sedan måndagen. Var nära på att springa till toaletten under eftermiddagen på jobbet då jag trodde jag skulle spy. var helt skakis av illamåendet :( Ska tillägga också att jag dricker vatten som om jag vore strandsatt i öknen! 
    Jag hoppas att jag är gravid, för jag har aldrig någonsin mått såhär tidigare (även då jag har svår PMS vissa månader).

BIM är om 6 dagar, tror ni jag vågar hoppas på att jag är gravid?

• ensamärstark
    Hellen28 skrev 2016-01-28 20:38:12 följande:

Jag och min sambo har försökt och bli gravid under ca 6 mån tid, och nu tror jag äntligen att jag är det!
    Hade ägglossning den 21/1 och fem dagar efter, måndagen den 25:e upptäckte jag att mitt vänstra bröst blivit lite knöligt och ömt och jag blev plötsligt väldigt trött på kvällen. Tisdagen den 26:e vaknade jag strax efter 6 på morgonen och var tvungen att dricka vatten och äta en banan, sen somnade jag igen och vaknade vid 09.00 och var dyblöt av svett!
     Under dagen upptäckte jag att jag var öm i båda bröstvårtorna och senare fick jag en sådan "mensvärk" att det strålade ända ner i låren. Var överdrivet trött senare på kvällen.
    Idag 28/1 har jag mått illa till och från och har väldans värk i svanken och haft molningar i livmodern sedan måndagen. Var nära på att springa till toaletten under eftermiddagen på jobbet då jag trodde jag skulle spy. var helt skakis av illamåendet :( Ska tillägga också att jag dricker vatten som om jag vore strandsatt i öknen! 
    Jag hoppas att jag är gravid, för jag har aldrig någonsin mått såhär tidigare (även då jag har svår PMS vissa månader).

BIM är om 6 dagar, tror ni jag vågar hoppas på att jag är gravid?

Jag vill inte ge dig falska förhoppningar :/
    För mig låter det som att det lika gärna kan vara mensen som är på väg. Jag hade förr aldrig symtom innan mens. Men senaste tiden har det kommit mer o mer varje månad o jag har varit säker på att "nu är jag gravid!" För nya symtom kommit men likväl kommer mensen ändå :(
    Jag hopps dock självklart för er skull att SU är gravid men du får nog ha lite is i magen! lätt! Jag vet ;) lycka till!
  • Anonym (amanda)

negativt test på BIM.. hoppar över till bim februari!

Svar på tråden BIM januari 2016