• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 15:40:49 följande:
    Sedan när skulle hobby och intresse vara indikationer på en människas filosofiska position? 🤣 När folk lyckas säga att de har ett ton av fördomar mellan öron utan att säga det högt.

Tack för att både du och Padirac tydliggör det springande behovet av konservativ sinnesnäring i Public Service. 👍

Lyssnade någon av er ens på de tio första minuterna av avsnittet som Padirac lyckades hitta efter drygt två veckor? - en professor i filosofi som klargör en väldigt vanlig position för konservativa i diverse aktuella debattämnen. 
    och du lyckades under hela ditt liv inte hitta programmet jag hittade på mindre än två minuter

Kan d uinte titta på de dät 17 programen du listade från början och beröätat vilken sinnesnäring de ger och om personerna presenteras som konservativa, progressiva eller nazister?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-16 18:50:57 följande:

Padirac har dom, har du redan glömt?

Vilken ogrundad åsikt?
    Är det att jag ska bevisa något som inte finns nu igen?

Och man inser YTTERLIGARE ett inlägg till, och SVT/SR förblir opartiska, visst är det intressant Solig

Men kanske nästa inlägg kommer det.

Jag har svarat på det som har varit relevant. 🤷Att du och Padirac inbillar er att en filosofisk position innehåller en given uppsättning av hobbys och intressen betyder inte att det finns svar att ge er.

Ni kan lika gärna fråga mig hur långt ett blåbär rullar och sedan gasta om att jag inte svarar.

Du har inte fått någon annan förfrågan om bevis än att ge exempel på motsvarande konservativ sinnesnäring i Public Service - vilket gör det genomgående svaret Är det att jag ska bevisa något som inte finns nu igen? väldigt roligt.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-16 19:04:18 följande:
    och du lyckades under hela ditt liv inte hitta programmet jag hittade på mindre än två minuter

Kan d uinte titta på de dät 17 programen du listade från början och beröätat vilken sinnesnäring de ger och om personerna presenteras som konservativa, progressiva eller nazister?
    Nu tog det drygt två veckor för dig och inte två minuter. 🙂

De presenteras som dragqueens, queerpersoner samt transpersoner - samtliga är progressiva livsstilar. Det framgår redan i programbeskrivningen precis som i det enda motsvarande exemplet som du har hittat på drygt två veckor.

klyban menar att jag har missat att svara på frågor. Ställ dem igen om du håller med. 😊
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 19:33:22 följande:
    Nu tog det drygt två veckor för dig och inte två minuter. 🙂

De presenteras som dragqueens, queerpersoner samt transpersoner - samtliga är progressiva livsstilar. Det framgår redan i programbeskrivningen precis som i det enda motsvarande exemplet som du har hittat på drygt två veckor.

klyban menar att jag har missat att svara på frågor. Ställ dem igen om du håller med. 😊
    Hur många timmar tar det för ig att gå upp Digestive?

Du kan inte hålla på att dra dig i sängen 5-8 timmar innan du kommer upp

Jag är inte säker på att du förstår liknelsen - hur som helst dröjde det kanske två veckon i nan jag sökte efter någonting och det tog 2 minuter att hitta det du inte hittat under hela ditt liv - trots att du redan vet vad du letar efter - eller kanske inteDrömmer 
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-16 20:31:48 följande:
    Hur många timmar tar det för ig att gå upp Digestive?

Du kan inte hålla på att dra dig i sängen 5-8 timmar innan du kommer upp

Jag är inte säker på att du förstår liknelsen - hur som helst dröjde det kanske två veckon i nan jag sökte efter någonting och det tog 2 minuter att hitta det du inte hittat under hela ditt liv - trots att du redan vet vad du letar efter - eller kanske inteDrömmer 
    Visst kan vi räkna bort dina tidigare försök om du vill - du förstod trots allt vad du skulle leta efter först igår. Vi kan även förhålla oss till den effektiva söktiden om det känns bättre för dig.

Nu när du dock vet vilken typ av material det handlar om så verkar intresset att motbevisa mig väldigt svalt. Är du nöjd med att fastslå Public Services partiska lutning åt det progressiva så är jag också det. 🙂
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 21:17:32 följande:
    Visst kan vi räkna bort dina tidigare försök om du vill - du förstod trots allt vad du skulle leta efter först igår. Vi kan även förhålla oss till den effektiva söktiden om det känns bättre för dig.

Nu när du dock vet vilken typ av material det handlar om så verkar intresset att motbevisa mig väldigt svalt. Är du nöjd med att fastslå Public Services partiska lutning åt det progressiva så är jag också det. 🙂
    Varför skulle jag eller ågpn annan motbevisa ditt grundlösa påstående om att någonting saknas  - det är upp till dig att bevisa att alla program inte är 'konservativ sinnesnäring'  - du ska själv ge belägg för ditt påstående ,ingen annan behöver motbevisa ditt tyckande - du är nämligen fri att tycka vad du vill.

Börja med de där 17 programmen du listat, titta på dem och redogör sedan för  om de uppfyller dina eller andra konservativas tycke och smak eller oberoende kritier för att klassas de som det ena eller andra. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 21:17:32 följande:

Så. hur lång tid tar det för dig att gå upp då?  Vi måste naturligtvis räkna från det att du lägger dig till dess att du kommer ur lakanen Tomte
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-16 21:52:45 följande:
    Varför skulle jag eller ågpn annan motbevisa ditt grundlösa påstående om att någonting saknas  - det är upp till dig att bevisa att alla program inte är 'konservativ sinnesnäring'  - du ska själv ge belägg för ditt påstående ,ingen annan behöver motbevisa ditt tyckande - du är nämligen fri att tycka vad du vill.

Börja med de där 17 programmen du listat, titta på dem och redogör sedan för  om de uppfyller dina eller andra konservativas tycke och smak eller oberoende kritier för att klassas de som det ena eller andra. 
    Du behöver inte motbevisa någonting om det inte behagar - det är något av det fina med diskurs, man väljer helt själv om man vill delta eller inte.

Tycke och smak är irrelevant vilket du själv har påpekat. 😴 Kan du inte avgöra vad som är progressivt eller konservativt så var nog det här väldigt fel diskussion för dig att poppa upp i.

Aja, jag noterar att du är ute ur leken men försökte. ✌️
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 22:54:30 följande:
    Du behöver inte motbevisa någonting om det inte behagar - det är något av det fina med diskurs, man väljer helt själv om man vill delta eller inte.

Tycke och smak är irrelevant vilket du själv har påpekat. 😴 Kan du inte avgöra vad som är progressivt eller konservativt så var nog det här väldigt fel diskussion för dig att poppa upp i.

Aja, jag noterar att du är ute ur leken men försökte. ✌️
    Nu är det väl du som inte kan avgöra vad som är progressivt eller konservativt.

En hel livstid utan att kunna identifiera ett program som jag hittade på två minuter. Skål

Du kan inte redogöra för om innehållet i de 17 länkarna innehåller progressiv, konservativ, liberal eller tex nazistisk 'sinnesnäring'.  Istället dömer du boken efter omslaget, osett.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-17 00:19:40 följande:
    Nu är det väl du som inte kan avgöra vad som är progressivt eller konservativt.

En hel livstid utan att kunna identifiera ett program som jag hittade på två minuter. Skål

Du kan inte redogöra för om innehållet i de 17 länkarna innehåller progressiv, konservativ, liberal eller tex nazistisk 'sinnesnäring'.  Istället dömer du boken efter omslaget, osett.
    Har inga problem med det.

Du har så märkliga tankar. 😊

Jag förstår att du vill omöjliggöra diskussionen när det inte går som du vill varför jag misstänker att det är du som är fem månader gammal och inte jag. ✌️

Aja, jag efterlyser en diskussion och inte en fortsatt jakt efter grodor i en näckrosdamm.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?