Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Det här är ju ändå något som public service inte borde ägna sig åt. Desinformation, antingen på grund av okunskap, eller medvetet.
naringslivets-medieinstitut.se/svt-vilseleder-om-energifragor/
"... anslaget var att Sverige genom sin ökade produktion av vindkraftsel bidrar till en minskning av koldioxidutsläppen i Europa."
"Det samband som SVT hänvisar till mellan kraftslagen och klimatet finns inte i Europa. Eftersom energisektorn omfattas av EU:s system för handel med utsläppsrätter (ETS), är storleken på de totala utsläppen inom systemet bestämd i förväg"
"Om Sverige producerar mer vindkraftsel betyder det bara att någon annan i Europa kan producera mer fossilt producerad el."
SVT:s svar på att de sprider dessa direkta felaktigheter är att de vet om att det är felaktigt men på grund av att det är korta inslag så hinner man inte med att förklara helheten utan ger en förenklad principbild - som då alltså är felaktig.
Journalistik i sitt esse
Det finns redan helgmålsbön för kristdemokraten, sen har de partiledare debatter för annat.
Intressant att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg.
Eftersom du aldrig kommer till dörren och påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, så inser man även efter detta inlägg så är SVT/SR opartiska.
Tycker inte du det är intressant, för det tycker jag
Undrar om du ens en gång får ett svar, jag gissar på nej absolut inte.
Jag inser att du har inget som stödjer dig, för man inser du är inkapabel till att ge svar till Padirac.
Och därmed berättar du att dina påståenden inte håller sakligt, och eftersom du var gång undviker frågan som han ställer.
Och slutet på dagen så står vi på exakt samma plats som du ändrade tråden, = SVT/SR förblir opartiska.
"...Kan på sikt berättar det...", och sen förklarar man sig, så den enda som ger desinformation är ju du nu.
Mycket intressant.
Det finns redan helgmålsbön för kristdemokraten, sen har de partiledare debatter för annat.
Intressant att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg.
Eftersom du aldrig kommer till dörren och påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, så inser man även efter detta inlägg så är SVT/SR opartiska.
Tycker inte du det är intressant, för det tycker jag
Undrar om du ens en gång får ett svar, jag gissar på nej absolut inte.
Jag inser att du har inget som stödjer dig, för man inser du är inkapabel till att ge svar till Padirac.
Och därmed berättar du att dina påståenden inte håller sakligt, och eftersom du var gång undviker frågan som han ställer.
Och slutet på dagen så står vi på exakt samma plats som du ändrade tråden, = SVT/SR förblir opartiska.
"...Kan på sikt berättar det...", och sen förklarar man sig, så den enda som ger desinformation är ju du nu.
Mycket intressant.