• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-15 20:46:00 följande:
    Du har exempel som i stort belyser progressiva livsstilar och leverne - transpersoner, queerpersoner och dragqueens.

Visst kan du få en specifik trio av motsvarande rubriker att leta efter men det vore såklart löjligt mycket svårare för dig - jämfört med att helt enkelt förstå konservatism och leta därefter. 🤷

Då väljer jag en kristdemokrat, en royalist och en värdekonservativ.

Programmen ska handla om deras livsstil och leverne som specifikt kristdemokrat, royalist och värdekonservativ.

Lycka till.

Övrig snömos som inte ens förhåller sig till vad jag skrev precis innan (🤪) är precis som din förståelse i ämnet, obetydlig.
    Du vill ha personporträtt av personer som är kristdemokrater, royalistister och värdekonservativa?  Förstår jag dig rätt? 
  • Padirac

Kungen och kungahuset får väl räknas som royalister

Det fanns ngn serie om Hajby och dåvarande kungen - sverigesradio.se/avsnitt/en-kunglig-affar-i-svt-ser-haijbyaffaren-genom-karleksglasogon

En konservati och kristen filosof - sverigesradio.se/avsnitt/roland-poirier-martinsson-en-ensam-outsider-sondagsintervjun

Mer religiösa inslag  - sverigesradio.se/manniskorochtro

sverigesradio.se/morgonandakten - finns helt säkert fler än 17 av dessa

det tog några minuter...

• Padirac
    Du har exempel som i stort belyser progressiva livsstilar och leverne - transpersoner, queerpersoner och dragqueens.

Visst kan du få en specifik trio av motsvarande rubriker att leta efter men det vore såklart löjligt mycket svårare för dig - jämfört med att helt enkelt förstå konservatism och leta därefter. 🤷

Programmen ska handla om deras livsstil och leverne som specifikt kristdemokrat, royalist och värdekonservativ.

Lycka till.

Övrig snömos som inte ens förhåller sig till vad jag skrev precis innan (🤪) är precis som din förståelse i ämnet, obetydlig.
    Året med kungafamiljen - finns förslag på ytterligare 15 programinslag om kungligheter  - kungaåret 2021 , 2022 osv är inte med i förslagen

www.svtplay.se/video/KnDk716/aret-med-kungafamiljen-2022
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-15 12:57:52 följande:

VI står här fortfarande och inser att SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget.
    Det är riktigt intressant att du nu presterat såpass många inlägg, och inte ens en enda gång lyckats påvisa detta.
    Och är det nu jag ska påvisa något som inte finns IGEN? Solig

Padirac skrev 2023-01-15 12:41:07 följande:
    Jag fpr väl fråga igen då. Vad är det konservativa innehållet - kan du definiera det så att det går att kvantifiera och diskutera? Är det någpnting annat än att personer identifieras som konservativa finns det något inenhåll eller perspektiv som du menar gör det konservativt?

Det svartvita ligger i att peka på en lista med 17 länkar som du kallar progressiva och säga att det ite finns något som när sinnet hos konservativa  - Finns det inte konservativa HBTQ-personer och personlig historia?   Vad är det för fördommar du sprider om såväl konservativa som HBTQ-personer. Svartvitt tänkande...

Det ohederliga ligger i att peka  på en lista med17 länkar som du kallar progressiva - helt säkert utan att ha tittat på dessa och asmtidigt krlva att andra ska peka ut konservativa program då du inte ens själv kan öfrmå dig att förklara vad du har för definitioner och avgränsningar.   Hur ska andra kunna hitta det du själv inte kan speca?  

Vad är motsvarigheter till programmen på denna lista - som du helt säkert inte tittat på då du skapade listan - om du själv fick göra en påhittad lista som enligt dig själv skulle vara motsvarande - vet du ens vad motsvarande program skulle kunna vara?   

Det är sjukligt intressant att hen vägrar svara på frågan.

Och efter så många försök av den användaren, så inser man att hen redan vet om att det aldrig går ro hem.

Visst är det intressant att ni inte ens förstår konsekvensen av att jag svarar på frågor som målar in er i ett hörn.

Ni beter er till och med som om ni har tagit ett styrkegrepp när ni kräver att jag specificerar en uppgift istället för att lämna den generell. 🤪
  • Padirac

Lycka till.

här är ett programinslag som har fått kritik för att vara värdekonservativ och försvara detta med biologi

www.svtplay.se/video/32271731/fran-savannen-till-tinder/fran-savannen-till-tinder-sasong-1-konshormoner-dockor-och-bilar
  • Padirac

Lycka till.

här finns det en blandning av olika intressen - www.svtplay.se/kategori/livsstil

kan slott, herrgårdar, jakt/fiske, antikt, bröllop, arkitektur räknas in i det du saknar?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-15 21:05:31 följande:

Kungen och kungahuset får väl räknas som royalister

Det fanns ngn serie om Hajby och dåvarande kungen - sverigesradio.se/avsnitt/en-kunglig-affar-i-svt-ser-haijbyaffaren-genom-karleksglasogon

En konservati och kristen filosof - sverigesradio.se/avsnitt/roland-poirier-martinsson-en-ensam-outsider-sondagsintervjun

Mer religiösa inslag  - sverigesradio.se/manniskorochtro

sverigesradio.se/morgonandakten - finns helt säkert fler än 17 av dessa

det tog några minuter...

Padirac skrev 2023-01-15 21:10:55 följande:
    Året med kungafamiljen - finns förslag på ytterligare 15 programinslag om kungligheter  - kungaåret 2021 , 2022 osv är inte med i förslagen

Avsnittet med Roland Poirier Martinsson är den enda (observera generella) träffen hitintills och efter ett par veckor. 👏

Den utsvultna konsumenten i mig har lyssnat klart och ska lyssna på avsnittet en gång till.

Nu bör du veta vad den här formen av sinnesnäring innebär samt vad som efterfrågas. 👍
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-15 21:16:29 följande:
    här är ett programinslag som har fått kritik för att vara värdekonservativ och försvara detta med biologi

www.svtplay.se/video/32271731/fran-savannen-till-tinder/fran-savannen-till-tinder-sasong-1-konshormoner-dockor-och-bilar
    Padirac skrev 2023-01-15 21:23:04 följande:
    här finns det en blandning av olika intressen - www.svtplay.se/kategori/livsstil

kan slott, herrgårdar, jakt/fiske, antikt, bröllop, arkitektur räknas in i det du saknar?
    Se ovan.

• Padirac
    Digestive skrev 2023-01-15 22:26:25 följande:
    Padirac skrev 2023-01-15 21:10:55 följande:

Avsnittet med Roland Poirier Martinsson är den enda (observera generella) träffen hitintills och efter ett par veckor. 👏

Den utsvultna konsumenten i mig har lyssnat klart och ska lyssna på avsnittet en gång till.

Nu bör du veta vad den här formen av sinnesnäring innebär samt vad som efterfrågas. 👍
    Ett par veckors väntan för dig. Ett par minuters arbete för mig Skål. Detta trots att du vet vad du letar efter.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-15 23:10:40 följande:
    Ett par veckors väntan för dig. Ett par minuters arbete för mig Skål. Detta trots att du vet vad du letar efter.
    Och nu då? 🤷
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?