• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Sally Cinnamon

Spraydag 8 och är så jävla hormonig och hemsk. Inget tålamod alls, sur och vresig. Passar sådär när man har en småtrotsig tvååring.
    Hur går det för er andra sprayare? Känner ni också av humöret?

• Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-09 12:12:18 följande:

Spraydag 8 och är så jävla hormonig och hemsk. Inget tålamod alls, sur och vresig. Passar sådär när man har en småtrotsig tvååring.
    Hur går det för er andra sprayare? Känner ni också av humöret?

Jag kunde också bli lättirriterad av sprayen, så är nog inget konstigt. Men kände nog egentligen mer av huvudvärk och värmesvallningar. Humöret blev mer tydligt när jag började med sprutorna och de andra biverkningarna försvann Men det får man ta. Just nu är jag inne på sprutdag 10 (förhoppningsvis sista, då vi har UL imorgon) och gråter typ för allt, haha
  • Regnbågsdröm

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Sally Cinnamon
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:02 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Så spännande! Lycka till, det verkar mer lovande denna ggn då alltså? Längtar tills vi är där.
  • Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-11 14:51:50 följande:
    Så spännande! Lycka till, det verkar mer lovande denna ggn då alltså? Längtar tills vi är där.
    Ja, vi får hoppas på det. Fler mogna blåsor om de här sista också växer till sig nu. Så håll alla tummar!
  • FörstaIVF

Åh men vad spännande!! Det kommer säkert gå skitbra på torsdag!

Det känns som en en evighet innan vi är där, även om jag vet att tiden går fort som attans! Ska börja med proveran imorgon :)
  • Iskristall

Åh vad härligt att höra! Håller alla tummar jag kan för er!
  • Regnbågsdröm

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

• Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:43 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Håller tummarna gör era 4 ägg och befruktningen! Har ni bytt donator sen förra gången om jag får fråga? Du behöver inte svara om du inte vill
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016