• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • Nolejo

cesso: vad tråkigt att höra om din syster :(. Förstår att sorgen är större nu med alla hormoner i kroppen. Be inte om ursäkt! Skriv av dig allt du behöver. Vi lyssnar.

Välkomna ni som är nya!

Lider md all er som mår illa. Jag har mått oförskämt bra ändå den här grav. Gick in i v 17 igår och känner mig nästan som vanligt. Förutom att jag känner mig tjock. Fånigt hur mycket det yttre påverkar en. Med sonen för sju år sedan kände jag mig bara fin, men nu... Suck.

• misslina

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!
    Gahhhh hoppas det inte blir så denna gång :(

• cesso

Misslina- vilken v är du i? Mitt illamående kom i v 6. Blir än så länge värre... Och hormonerna svänger! Fy vad jag har bråkat och varit på dåligt humör. Är det vanligt?

• turkos77

Hej,
    Får man vara med här?

Är 38 år och har en liten pojke på 2 år. Har precis plussat med mitt andra barn. Beräknad födsel början på oktober. :)

Har mkt mer symtom denna graviditet, Hade en princip symtomfri grav förra gången, Mådde illa en gång och fick inte mage först vecka 25. Ska bli intressant att se hur det blir denna gång. :)

Mina bröst började läcka en vecka efter ägglossning så jag var helt hundra på att jag var gravid, Väldigt märkligt,

• misslina
    cesso skrev 2016-02-08 07:03:47 följande:

Misslina- vilken v är du i? Mitt illamående kom i v 6. Blir än så länge värre... Och hormonerna svänger! Fy vad jag har bråkat och varit på dåligt humör. Är det vanligt?

Jag är i vecka 7...
    Var nära att jag inte tog mig till jobbet idag må jag säga. Svårast är att hålla skenet uppe på jobbet tycker jag! Usch vad jag lider med oss!
    Ja tyvärr så kan humöret vara både upp ovh ner! Och denna trötthet! Snark!
  • lindaR1981

Mvc bokade in mig på vul den 11/2 pga blödningarna o min oro

Vad kostar dessa besök?

• Myran76

Jag gick in v 16 i helgen och tycker mig nu känna att illamåendet äntligen är på väg att försvinna. Jag har ioförsig inte kräkts under denna grav men mått illa mest varje dag, hela dagarna sen v 8 eller nåt sånt. Vansinnigt skönt att vara lite sugen på mat igen och hoppas detta bara är början.

Så ni som mår illa, det kan vända helt plötsligt!

Däremot är jag lika trött fortfarande.

• Curlingmorsan
    lindaR1981 skrev 2016-02-08 21:23:50 följande:

Mvc bokade in mig på vul den 11/2 pga blödningarna o min oro

Vad kostar dessa besök?

Jag kan ha fel men är inte alla MVC besök gratis? När jag var inne på gyn-akuten för mitt missfall i höstas så betalade jag inte heller något.
    Däremot har jag fått betala nu när jag har åkt in till sjukhuset och fått dropp. 400kr/gång för att komma in några timmar och få lite dropp. Men tror det stod att det var frikortsgrundande så då betalar man väl bara 900kr? Vet däremot inte hur det blir nu när jag blivit inlagd och stannar över natten. Då får jag ju mat och så, kanske inte går på frikortet.
  • Curlingmorsan
    Myran76 skrev 2016-02-08 21:37:20 följande:

Jag gick in v 16 i helgen och tycker mig nu känna att illamåendet äntligen är på väg att försvinna. Jag har ioförsig inte kräkts under denna grav men mått illa mest varje dag, hela dagarna sen v 8 eller nåt sånt. Vansinnigt skönt att vara lite sugen på mat igen och hoppas detta bara är början.

Så ni som mår illa, det kan vända helt plötsligt!

Däremot är jag lika trött fortfarande.

V 16... "bara" 4 veckor kvar då. ;) Här på sjukhuset tjatar alla bara om att "ja det brukar ju gå över efter v 12". Tror inte på dem det minsta!! :)

De tog lite utökade prover på mig idag och fick då veta att jag har låg ämnesomsättning så ska få Levaxin för det. De sa också att det kan öka risken för missfall. Tycker det är lite konstigt att de inte kollar upp det lite tidigare då de flesta missfall inträffar innan v 12.
  • Tjorven1980

Lider med er som mått så illa så ni kräks. Jag är så glad att jag kommit lindrigt undan.

Går in i vecka 11 imorgon. Känner mig inte gravid, det enda jag märker av är att jag är lite mer känslomässig än jag brukar, blir arg, ledsen och glad omvartannat. Och jag är flåsig, blir andfådd för ingenting. Drygt.

När har ni börjat berätta för familj och vänner att ni väntar barn? Jag har bara berättat för två av mina närmsta vänner ännu. Inte ens familjerna vet nått. Från början ville jag berätta för alla på en gång men nu börjar jag känna att det är ganska skönt att ingen vet.

På fredag ska jag till barnmorskan och ta blodprover och boka tid för KUB. Ska bli spännande.

Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt