• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • Nolejo
    Björken skrev 2016-02-02 08:11:04 följande:

Idag är det dags för VUL nr 2. Är i v7+6. Känner mig nervös då jag haft lite bruna flytningar inatt och även en dag förra veckan, så det ska bli skönt att se hur det ser ut där inne. Håll tummarna för att hjärtat fortfarande pickar på...

Hur gick det igår?
  • misslina
    cesso skrev 2016-02-03 05:25:31 följande:

God morgon... Här mår man illa! Fy! Har ni skrivit in er på mvc? Jag har inte ena ringt än... Är i v 8 nu så bäst att ringa kanske. Jag funderar på att göra KUB denna ggn. Vi gjorde fv-prov förra grav, men gick vattenavgång 10 dgr efter. Bebisen klarade sig men det var hemskt! Så inget jag vill göra i onödan. Däremot görs inte KUB här. Närmast är 25 mil bort.

Har inskrivning om 1.5 vecka och då är jag i vecka 8.
    Funderar också om vi ska göra kub.
    Har också börjat må lite illa! Hoppas det inte blir värre... Det är inte roligt... Fy:(
  • Curlingmorsan

På tal om illamående... ligger just nu på sjukhuset med dropp. Blivit sämre de sista dagarna så har inte fått i mig så mycket. Så BM på MVC tyckte jag skulle åka in till sjukhuset och ta lite prover. Jag var tydligen uttorkad så nu ligger jag här med dropp. Förhoppningsvis bara över dagen.

• Björken
    Nolejo skrev 2016-02-03 07:25:45 följande:
    Hur gick det igår?
    Jo, det gick bra! Det var en liten böna på 14,4 mm och ett hjärta som pickade på. Blev omdaterad till v7+4, så ny BF är 15 september. Så nu ska jag försöka slappna av lite. Flytningarna var det ingen fara med. Hon kunde inte se någon blödning utan allt var normalt. Ska på inskrivning i eftermiddag.
  • Björken
    Curlingmorsan skrev 2016-02-03 10:20:33 följande:

På tal om illamående... ligger just nu på sjukhuset med dropp. Blivit sämre de sista dagarna så har inte fått i mig så mycket. Så BM på MVC tyckte jag skulle åka in till sjukhuset och ta lite prover. Jag var tydligen uttorkad så nu ligger jag här med dropp. Förhoppningsvis bara över dagen.

Fy så jobbigt! Hoppas att droppet hjälper och att du får åka hem snart.
  • cesso

Curlingmorsan- fy så jobbigt! Hoppas det vänder snart! Jag mår riktigt illa men det kommer i vågor över dagen. Ska på min utbildning och snart lyfta (flyga) och är rädd för illamåendet och tröttheten när jag är borta. Hur mår ni annars? Jag är ganska gråtmild och nere faktiskt.

• Curlingmorsan

Droppet hjälpte inte det minsta mot illamåendet. Men fick iaf fyllt på med lite vätska och näring. Ska tillbaks på fredag igen och ev även i nästa vecka. :( Men fick göra ett UL och såg Loppan röra sig där inne. Läkaren sa att extremt illamående kan bero på tvillingar så han ville kolla. Men det var bara en sån tur var och allt såg bra ut. Skönt! Han sa att de är små parasiter som tar det dem behöver och lämnar resten åt oss. Så jag behövde inte va orolig att hen inte fick vad hen behövde. Skönt att höra!

• Curlingmorsan
    Björken skrev 2016-02-03 11:05:10 följande:
    Jo, det gick bra! Det var en liten böna på 14,4 mm och ett hjärta som pickade på. Blev omdaterad till v7+4, så ny BF är 15 september. Så nu ska jag försöka slappna av lite. Flytningarna var det ingen fara med. Hon kunde inte se någon blödning utan allt var normalt. Ska på inskrivning i eftermiddag.
    Åhh va skönt att höra! :)
  • Nolejo

Björken: Vad glad jag blir att allt såg bra ut!!!

Curlingmamman: Usch, jag lider med dig för ditt illamående :(.

Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt