• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • cesso

Hur är magen för er? Jag är i v 13 nu och i 4-5 v har magen varit en riktig ballong-mage! Helt svälld! Så himla jobbigt, tror ni det är normalt? På natten kan jag känna livmodern när jag vaknar och behöver kissa, men inte annars. På natten blir det som en liten bulle där. Hur är era bebismagar?

• cesso

MysTess- börjar det närma sig foster vattensprovet för er nu? Hur känns det? Har det varit jobbiga veckor eller försöker du/ni tänka positivt?

• hundochhäst
    cesso skrev 2016-03-06 15:42:22 följande:

Hur är magen för er? Jag är i v 13 nu och i 4-5 v har magen varit en riktig ballong-mage! Helt svälld! Så himla jobbigt, tror ni det är normalt? På natten kan jag känna livmodern när jag vaknar och behöver kissa, men inte annars. På natten blir det som en liten bulle där. Hur är era bebismagar?

Jag är i v 24 nu och min mage är stor! Nu börjar det bli tungt och jag måste ligga på ena sidan annars får jag halsbränna. Just nu har hon hicka. Hon har det väldigt ofta
  • Hallonpajen

hundochhäst - jag rider oxå vanligtvis men slutade så fort jag blev gravid. Rider på ridskola och känner mig inte helt trygg på alla hästar så det känns bäst att ta uppehåll helt.

Cesso - jag är i v 15 och har haft ballongmage länge! På morgonen/förmiddagen ser jag hyfsat normal ut men efter lunch svullnar den upp rejält. Jag börjar istället bli nojig nu att jag inte känner bebisen...med mitt andra barn kände jag rörelser regelbundet i vecka 16...jag är expert på att noja över allt! Blir så trött på mig själv...

Jag testade ett pass gravidyoga via youtube igår och det var så skönt! Men vad man hinner bli stel på två månaders yogauppehåll... ????

Stolt sytok!
  • Curlingmorsan

Jag har också ordentlig ballongmage sen ett par veckor tillbaks. Ser ut som jag är i v 26 och inte v 16. Men alla runt omkring vet redan så jag döljer den inte längre. Har inte börjat känna av fosterrörelser än. Längtar!

Idag spontanköpte vi en vagn, en Brio Smile. Började kika på nätet för ett tag sen. Det är ju en hel djungel det här med vagnar och modet är helt annorlunda än när jag köpte vagn sist för 10 år sedan. :) Så igår när vi ändå körde förbi Göteborg så svängde vi förbi Babyproffsen och kikade. Både jag och min sambo fastnade för Brio Smile. Och imorse råkade jag se en annons på Blocket i närheten och till bra pris. Galet att köpa vagn så tidigt men vi slog till! :)

• cesso

Curlingmorsan- jag köpte också vagn tidigt med förra barnet. Typ i v 16... Kul!

• cesso

I morgon har jag KUB och nu är jag SÅ orolig att bebisen dött. Att vi får veta det då. En gång för några år sedan på ett ul i v 11-12 fick vi veta att bebisen hade varit död sen v 6-7. Så orolig. Som alla andra såklart. Vi åker 25 mil enkel väg för att göra KUB så det blir en lång resa.

• cesso

Allt gick bra! Är i v 12+5 och bebisen rörde på armar och ben. Nackspalten på 1,4mm och bra blodvärde. Risk för DS ca 1 på 5700 (mot 1 på 282 som det "borde" vara pga ålder), och trisomi 18 risk 1 på 14 000 ca samt trisomi 13 mindre risk än 1 på 20 000! Så allt gick bra!!!!

• Kary

Hej hej!

skulle också gärna vara med. Är i vecka 14 (13+0) med första barnet och gjorde KUB förra veckan med helt ok resultat, 1 på 2200. Var väldigt orolig innan så det var skönt att få höra det. :)

Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt