• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • hannisen81
    Björken skrev 2016-01-19 08:47:50 följande:

Åh, idag är det dags för ultraljud. Är bara i v5+6 enligt min egen uträkning så jag har inte alltförstora förhoppningar på att de ska se något pickande hjärta. Däremot hoppas jag innerligt att de inte ser några fel eller en ny mola.

Har börjat må illa. Det har jag inte gjort de tidigare graviditeterna. Det kan även hänga ihop med mitt superlåga blodtryck. Har svårt att stå upp mer än fem minuter och idag ska jag föreläsa i två timmar. Vi får väl se hur det här går...

Spännande :) fick du/ni se nåt pickande hjärta eller va det för tidigt? Ja ska på vul den 1/2 å då är ja typ v .6+0 :)
  • Björken

UL gick bra! Ingen mola utan ett 3 mm foster, med gulsäck och till 99,99% säkert ett pickande hjärta, men det var lite svårt att se. Känner mig så lättad. Maken var också med och fick se och han var säker på att han såg hjärtat. Jag hade lite sämre vinkel. I och med att det var så tidigt får vi komma tillbaka om två veckor för en ny kontroll och mätning, men nu har en stor sten fallit från mitt bröst.

• Björken
    Curlingmorsan skrev 2016-01-19 13:09:41 följande:

Avundsjuk på er andra som fått göra tidiga VUL. Var på "hälsosamtal" igår (v 8+4). Har ett MF bakom mig och mår dessutom riktigt illa så jag går på receptbelagd medicin och är sängliggande. Förklarade att glädjen över graviditeten inte finns pga hur jag mår och pga att jag är orolig över ännu ett missfall. Men fick bara höra att illamåendet är ett tecken på mycket hormoner vilket var positivt. Så besviken, hade velat veta om det pickar ett litet hjärta där inne. Men får tydligen vänta till KUB-UL om 1 månad. ????

Det låter jättejobbigt! Kan du inte boka in ett privat UL?
  • Ludde123

Hej, är gärna med här. Jag är 36, 37 i oktober. Jag och min man väntar nu vårt fjärde gemensamma barn. Vi har två pojkar, 13,5 och 6 och en flicka på 11. Barnen tror sig veta att vi nu väntar en flicka eftersom vi hittills har fått varannan.

28 december gjorde jag KUB 1: 20000 så det känns bra, fick även se ett litet pyre. RUL är bokat till 5 februari, spännande!!

Jag går idag in i vecka 16.

• Katja7612

Hej! 39år och väntar tredje barnet. Går in i vecka 11 imorgon. Varit på inskrivningsamtal idag hos bm. Har tonåringar hemma, 15år och snart 14år. Här erbjuds inte KUB, bara NUPP och fostervattenprov, så funderar på att söka till annat landsting för att få den gjord.

• Curlingmorsan
    Katja7612 skrev 2016-01-19 18:09:28 följande:

Hej! 39år och väntar tredje barnet. Går in i vecka 11 imorgon. Varit på inskrivningsamtal idag hos bm. Har tonåringar hemma, 15år och snart 14år. Här erbjuds inte KUB, bara NUPP och fostervattenprov, så funderar på att söka till annat landsting för att få den gjord.

Här görs inte heller KUB. Men skickade en egenremiss till Västa Götaland där jag fick tid.
  • Curlingmorsan
    Björken skrev 2016-01-19 14:24:02 följande:
    Det låter jättejobbigt! Kan du inte boka in ett privat UL?
    Mår så fruktansvärt illa så det var med nöd och näppe jag kunde ta mig till MVC. Så att åka ett par mil till en privat mottagning är tyvärr inte aktuellt just nu. Trodde faktiskt att jag skulle få ett VUL idag med tanke på hur jag mår och tidigare MF. Men illamåendet verkade tydligen vara tecken nog på att allt var som det skulle. Ska till läkaren på torsdag, kanske har jag bättre lycka då.
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt