• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • Tjorven1980

Gick idag in i vecka 8. I måndags var jag på inskrivningssamtal hos bm. Ska dit igen om några veckor för provtagning. Fattar inte varför dom inte gör allt på en gång... Nästa vecka är det dags för VUL, det ser jag fram emot. Hoppas på att se ett fint pickande hjärta då:)

Har de senaste dagarna börja känna av illamående, tack och lov har jag inte behövt kräkas. Men måste äta väldigt långsamt för att det inte ska vända sig i magen. Drygt.

Jag upplever att jag sover väldigt dåligt ofta. Har svårt att somna och när jag sover känns det inte som en sån där härlig sömn. Har ni märkt av sämre sömnkvalitet? Väldigt frustrerade då jag upplever att illamåendet blir värre när jag är trött. Får hoppas att det är övergående.

• Björken

Jag håller med om sämre sömn. Sover jättedåligt och det blir inte bättre av att fyraåringen kommer in i vår säng på natten. Allra värsta är det låga blodtrycket, som verkar bli ännu lägre med dålig sömn, med yrsel och illamående. Men jag har laddat upp med Ramlösa, salta kex och frukt på jobbet. Då blir det bättre.

• MysTess

Ja jag sover också jättedåligt, är klarvaken nattetid. Det sägs att det beror på hormonerna i kroppen..  men drygt är det.

• Curlingmorsan

Jag sover mest hela tiden just nu. Sover flera timmar på dagen (när jag sover slipper jag må illa och kräkas) och ändå sover jag som en stock på nätterna. Uppe och kissar ett par gånger men somnar om ganska snabbt.

• Myran76

Jag hänger gärna på här också. Jag är 39 och är i vecka 12+5 ca nu, BF 30 juli. Det är andra barnet, har en son som snart fyller 2 år. 

Fick svar på Kub i förrgår, 1:10000 så det känns jättebra. Innan Kub låg min risk på 1:83 pga ålder så det är ju en jätteskillnad. Får också svar på NIPT på måndag tror jag. Har någon annan gjort det? 

• Curlingmorsan

Idag fick vi se lilla "Loppan". Var hos läkaren för att bli sjukskriven. Berättade att jag var lite orolig pga missfallet i september. Då frågade hon om vi ville göra ett UL. Men hon förvarnade om att maskinen var gammal och dålig. Jag såg inget men hon såg ett litet foster och ett litet hjärta som slog. Och min sambo tyckte att han såg ett hjärta som rörde sig där hon pekade. Känns skönt att veta att det finns någon där inne som verkar må bra. ????

• cesso

Jag fick göra vul i förrgår i ca v 5+4 pga smärtor i ena sidan av magen. Läkaren såg dock inget foster. Bara en "uppklarning" (liten) i livmodern men blod som samlats bakom. De misstänker utomkvedshavandeskap ... Eller mkt tidigare grav, men det kan Max vara 3 dgr tidigare...:( ska på nytt vul och HCG prov på tisdag. Då får jag se om jag väntar barn eller missfall eller utomkvedshavandeskap .... Usch

• Ymsan

Gjorde privat ultra ljud idag 9+2 allt såg bra. Varit så orolig tidigare för missfall då jag haft blödning. Så nu kan jag andas ut när jag fick se det lilla pyret och att hjärtat slog :)

Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt