• Tjorven1980

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Jag är 35 år och plussade på nyårsafton. Är i vecka 5 nu (4+4) enligt mina beräkningar. Har gjort IVF så det borde stämma ganska bra. Det är mitt första barn och första graviditet. Har väldigt svårt att förstå att jag är gravid och för min sambo är det nog ännu svårare. Men såklart är vi väldigt glada och förväntansfulla.

Någon som vill följas åt och dela tankar, glädje och oro?

• Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
  • Myran76
    cesso skrev 2016-01-21 20:28:19 följande:

Jag fick göra vul i förrgår i ca v 5+4 pga smärtor i ena sidan av magen. Läkaren såg dock inget foster. Bara en "uppklarning" (liten) i livmodern men blod som samlats bakom. De misstänker utomkvedshavandeskap ... Eller mkt tidigare grav, men det kan Max vara 3 dgr tidigare...:( ska på nytt vul och HCG prov på tisdag. Då får jag se om jag väntar barn eller missfall eller utomkvedshavandeskap .... Usch

Oj, vad jobbigt! Vecka 5 är ju tidigt så det finns inte alltid så mycket att se. Men väntan innan du vet är ju jobbigt oavsett. Jag håller tummarna för gott besked på tisdag.
  • Myran76
    Curlingmorsan skrev 2016-01-21 13:40:09 följande:

Jag sover mest hela tiden just nu. Sover flera timmar på dagen (när jag sover slipper jag må illa och kräkas) och ändå sover jag som en stock på nätterna. Uppe och kissar ett par gånger men somnar om ganska snabbt.

Känner igen det där. Jag är pigg på morgonen men sen trött resten av tiden. Idag sov jag siesta i över 2 timmar på eftermiddagen och var ändå trött resten av kvällen. Hoppas det vänder snart...
  • cesso

Ska på mitt andra vul snart. Har gått en v. De tog HCG prov och ska se om det ökar dom det ska. Känna som att vänta ett missfall...har haft ont under veckan men inga blödningar. Får snart veta om graviditeten är mkt tidigare än jag trodde (hur det nu skulle kunna vara det..?) och om den är I livmodern eller om det är ett utomkvedshavandeskap . Misstänker allt dåligt nu.

• Ankissen

Hej! Får jag vara med här eller är jag för gammal? ;) Jag är 37 år och tror att jag är i vecka sex! :) 

• Tjorven1980
    cesso skrev 2016-01-26 10:51:21 följande:

Ska på mitt andra vul snart. Har gått en v. De tog HCG prov och ska se om det ökar dom det ska. Känna som att vänta ett missfall...har haft ont under veckan men inga blödningar. Får snart veta om graviditeten är mkt tidigare än jag trodde (hur det nu skulle kunna vara det..?) och om den är I livmodern eller om det är ett utomkvedshavandeskap . Misstänker allt dåligt nu.

Håller tummarna att det går bra!
  • cesso

Mitt vul gick bra! Idag såg vi hinnsäck och ett embryo med ett pickande hjärta! Är några dgr senare än jag trodde så strax över v 6+0... Embryot är väl 4 + ngn dag. Så himla konstigt. Att inte se ngt alls förra veckan till att se en böna med pickande hjärta idag!

• Curlingmorsan
    cesso skrev 2016-01-26 16:05:26 följande:

Mitt vul gick bra! Idag såg vi hinnsäck och ett embryo med ett pickande hjärta! Är några dgr senare än jag trodde så strax över v 6+0... Embryot är väl 4 + ngn dag. Så himla konstigt. Att inte se ngt alls förra veckan till att se en böna med pickande hjärta idag!

Åhh va roligt att allt såg bra ut! Grattis!!
  • Nolejo

Vad underbart Cesso!!!

Och roligt att det är några som hänger här i tråden :).

• Nolejo

Vi fick resultatet på vårt KUB-test förra veckan, det blev 1:3622. Även om jag hade haft svårt att avbryta graviditeten så är det skönt med ett positivt svar.

Är i v 15 nu och mår äntligen bra igen! Är så mycket piggare även om jag fortfarande somnar när jag nattar sonen :).

Det jag känner kommer att bli konstigast är att jag varannan vecka kommer att ha två barn hemma och varannan vecka bara ett. Någon annan som är i samma situation?

• Curlingmorsan
    Nolejo skrev 2016-01-26 17:50:03 följande:

Vi fick resultatet på vårt KUB-test förra veckan, det blev 1:3622. Även om jag hade haft svårt att avbryta graviditeten så är det skönt med ett positivt svar.

Är i v 15 nu och mår äntligen bra igen! Är så mycket piggare även om jag fortfarande somnar när jag nattar sonen :).

Det jag känner kommer att bli konstigast är att jag varannan vecka kommer att ha två barn hemma och varannan vecka bara ett. Någon annan som är i samma situation?

Vi är inte riktigt i samma situation men nästan. Sambons barn bor hos oss på heltid, de är hos sin mamma varannan helg. Min son är hos oss varannan vecka och hos sin pappa varannan vecka. Min dotter bor just nu hos oss på heltid och är hos sin pappa varannan helg (de har samma pappa men det här är en lösning vi provar just nu). Så vi kommer troligtvis ha 5 barn varannan vecka, 4 barn den andra veckan och bara ett barn varannan helg.
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt