• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • sandiepie
    Jet85 skrev 2016-01-20 11:17:44 följande:

Hejsan! Jag hoppar in här :) är gravid med andra barnet efter 4 års försök, 2 utomkvedshavandeskap och 3 missfall. Min dotter, snart 8 år, är dessutom född i V.25. Jag vågar inte riktigt hoppas än. 1a februari ska jag på vul, ser allt bra ut då så kommer jag nog våga hoppas :) har inte ringt mödravården än, tänkte vänta till efter vul

Välkommen! Jag håller tummar och tår för din skull :) Jag hoppas!
  • Anonym (Gravid med nr3)
    SaWi skrev 2016-01-20 09:35:34 följande:
    Ja har redan berättat för min chef. Vet att de e väldigt tidigt men har redan foglossning. Förra gången va ja sjukskriven innan vi 12.
    Men aj aj, stackare som redan nu åkt på foglossning :-/ hoppas du får en smidig och lätt graviditet i övrigt. Foglossning är så jäkla hemskt.
  • SaWi
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 11:30:23 följande:

Men aj aj, stackare som redan nu åkt på foglossning :-/ hoppas du får en smidig och lätt graviditet i övrigt. Foglossning är så jäkla hemskt.

Ja de e inte kul. Va hos sjukgymnast idag som tycker att ja redan ska blir sjukskriven. Har ett tungt jobb :/
  • Jennymariaa

Idag går jag in i v.8! Tänk att det redan gått 3 veckor sedan vi fick plus på stickan... Sjukt, hoppas resten av tiden går fort den med :))

• mona83

Får vi se vad det blir av det här. Såg ut att vara lite blod på pappret när jag torkade mig nyss.

L.O.V.E
  • potatissoppa_
    mona83 skrev 2016-01-20 14:24:27 följande:

Får vi se vad det blir av det här. Såg ut att vara lite blod på pappret när jag torkade mig nyss.

L.O.V.E
    Jobbig känsla. Men tänk på att det är vanligt att småblöda i början av graviditeter. Det behöver absolut inte betyda något. Var uppmärksam på kraftig mensvärk bara. Då menar jag kraftig i samband med blödningar.
  • mona83
    potatissoppa_ skrev 2016-01-20 14:44:49 följande:

Jobbig känsla. Men tänk på att det är vanligt att småblöda i början av graviditeter. Det behöver absolut inte betyda något. Var uppmärksam på kraftig mensvärk bara. Då menar jag kraftig i samband med blödningar.

Jo jag vet men man blir ju livrädd, trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig.

Men så kände jag efter lite och har inte ont eller så.

Har ett ma i v12 och en graviditet med 5 blödningar i bakom mig. Enligt mig så var ma värre än en förlossning :/.

Lär springa och kolla nu i tid och otid iaf om det blir nått mer :/.
    L.O.V.E
  • Limpan80

Hej, får jag vara med här? Jag plussade helt oväntat igår. Jag är fortfarande i chocktillstånd! 
    Magen känns lite svullen och det stramar i midjan... 

• sandiepie
    Limpan80 skrev 2016-01-20 15:27:29 följande:

Hej, får jag vara med här? Jag plussade helt oväntat igår. Jag är fortfarande i chocktillstånd! 

Magen känns lite svullen och det stramar i midjan... 

Grattis! Hoppas det var önskat, isåfall är de en underbar känsla! Har du räknat ut hur långt gången du är?

Min mage har varit otroligt svullen idag!
  • Smurfsahlin
    LiaMirjam skrev 2016-01-20 07:48:07 följande:

Grattis!!! Kan du hålla dig till helgen? ????

Hahaha nej tog ett cb efter lunch idag som visade tydligt plus :)

FF svårt att förstå även om det är 3:e barnet :)
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)