Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

othello skrev 2016-02-24 12:55:05 följande:

Vilka av er under 35 kommer göra KUB test? Där jag bor får man bara gratis om man är över 35. 

Vi kommer nog inte göra det. Fick ingen info om det igår hos BM..
  • Anonym (orolig)
    *Ida* skrev 2016-02-24 17:41:57 följande:

Ja va nyligen på Apoteket för att ta ut lergigan Comp.

Apotekaren vägrade ge mig det. Hon sa att Comp ska man inte äta som gravid. Har ni några erfarenheter ?

Jag äter comp 4 ggr per dag o primperan 3 ggr per dag. Lite mindre när ja jobbar då jag kör bil till jobb
  • Anonym (orolig)
    *Ida* skrev 2016-02-25 12:49:55 följande:

Apotekaren fick sig en utskällning av min barnmorska idag så det är löst nu ;)

vad skönt, så du har tabletterNA? jag blir ganska pigg eller hur man ska uttrycka sig av de, så tar ja de för sent på kvällen så kommer jag ej till ro
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-25 11:10:16 följande:

Någon mer än jag som börjat gå som en anka?

nej jag har sluppit det än så länge
  • Anonym (orolig)
    JennyNG skrev 2016-02-25 17:45:00 följande:

Hej???? stort grattis till er! Vi skulle precist få våra mediciner och veta vilket datum vi skulle starta Ivf:en och på morgonen plussade vi samma dag vi skulle dit ????

Vi är beräknad den 8 okt och ska få gå på tidigt ultraljud 29/2 .

Kraaaamar

Är också beräknad till den 8 okt o har ul den 29/2
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-02-26 09:20:31 följande:

Någon som ska på tidigt ul? :)

Ska på måndag då är jag i 8+ ngt
  • Anonym (orolig)

Välkomna hit alla nya o grattis till era plus

• Anonym (orolig)

Ni som ska göra Kub om barnet visar sig ha ngn kromosonavikelse , kommer ni göra abort då?

• Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-02-27 19:22:50 följande:
    Vill bara upplysa alla i samband med den frågan, att min kusin gjorde KUB när hon var 31 och testet visade kromosonavvikelse. Men den lilla tösen är nu 3 och har inga "fel" alls..
    Ja det är lite det som är skrämmande med viss fosterdiagnostik, att det är många som får dåliga siffror och sen föds ändå barn utan ngn som helst avikelse...

• Anonym (orolig)
    gumman1981 skrev 2016-02-27 23:24:40 följande:

Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...

Tyvärr har jag inga tips mot tröttheten, jag försöker sova så mkt jag kan, även om det är mitt på dagen.. Det är ju en stor omställning för kroppen med alla hormoner osv....

Annars har ja fått tps att gå ut o gå, men då jag mår så kraftigt illa så är jag i princip däckad så kan inte det
Svar på tråden BF Oktober 2016