Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Hoppar in här. Vill dock vara anonym ngn v till. Har fått många MF genom åren. Och förra året fick jag och min man 3 st. Det sista var i dec. Plus så de dagen efter vår bröllopsdag och är idag i v 5+0 dvs v 6. Och det är runt v 6 som jag fick MF sist. Nu hoppas vi det ska bli vår tur. Jag har en dotter som är 8 år sen innan.

• Anonym (orolig)

Moroten

Jag hade väntat några dagar, veckor innan jag hade berättat. Även om men glädjs med ens kompisar som är gravid så upplevde jag det jättejobbigt när mina kompisar berätta om sina graviditeter typ 2 dagar ef mitt mf

• Anonym (orolig)
    Anonym (Moroten) skrev 2016-02-07 11:30:58 följande:

Just nu funderar jag mycket på hur livet kommer vara som tvåbarnsmamma, hur vi ska överleva spädbarnstiden (första barnet vaknade varje halvtimma hela första halvåret). Så vi sitter mycket och diskuterar hur vi ska förenkla livet hemma, plan nr ett är att boka hemstädning, sen funderar jag på att antingen skaffa robotdammsugare eller handdammsugare så man kan snabbt städa de andra dagarna.

Jag minns hur dåligt jag mådde över att hemmet var så stökigt och smutsigt sist, och vi var för trötta för att städa, så detta vill jag undvika denna gång.

Hur gammal är ert första barn?

Låter bra med en plan. Vi har en som städar ordentligt hos oss var 3. De vecka. Däremellan tar vi snabbt över med dammsugaren då och då. Ångrar mig inte en sek att vi har valt den lösningen. Nu kan jag fokusera på at ty laga mat och baka som jag älskar att göra.
  • Anonym (orolig)
    Mammatillenliten skrev 2016-02-07 12:04:14 följande:

Nu kan jag hoppa in i tråden! Har plussar på BIM -4 :) andra barnet. Kan knappt förstå att det är sant <3

Grattis. Hur gammal är ert första barn?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Moroten) skrev 2016-02-07 18:01:43 följande:

Lite över två år.

Räcker det med var tredje vecka? vi fundera på ifall vi ska ha varannan eller varje vecka. Tänkte börja med hemstädning redan nu när man är gravid så vi hittar en företag, och kör bara var tredje vecka, sen när man är höggravid eller har nyfödd så har vi städning varje vecka istället.

För oss räcker det var tredje, men sen drar vi ju över det värsta ngn gång då och då. Men det är inte alls jobbigt o dra över med dammsugaren.. det som är skönt o slippa är allt grovjobb. Nu bor vi bara på ca 120 kvm. Låter klokt och börja redan nu. Kolla även upp hur mkt de som städar gör.vi hade först ett företag som inte plockade undan ngt, bara städa alla "tomma" ytor. Nu har vi en som tar undan allt löst som ligger. Visst tar det ngn extra timme ibland men ändå värt det om man dagen innan inte orkar städa dotterns rum från leksaker
  • Anonym (orolig)

Såhär var mitt på bim- 4

• Anonym (orolig)

Verkar inte fungera o lägga till bild

• Anonym (orolig)
    Inafinas skrev 2016-02-08 01:25:24 följande:

Jag plussade i fredags och enligt beräkning man kan göra så är bf 11 okt...ska till mvc den 1/3 så då får jag veta lite mer exakt.

Jag är 34 och har en dotter på 15 år redan.

Väldigt spännande och vi är superlyckliga :)

Grattis.vet din dotter om det? Hur tycker du det känns att få barn nu igen? Min dotter är 8 och emellanåt så undrar jag vad jag gett mig in på med bebis tiden igen. Vårt barn är efterlängtat givetvis
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Ärtan) skrev 2016-02-08 12:10:01 följande:

Så känner jag också,jag bävar för bebistiden *s* samtidigt som jag så klart lääängtar.  

Vår stora är 6 år fyller 7 i år. När tänker ni berätta för er stora? Det är något vi diskuterar här hemma.

Då vi fått en del missfall så kommer vi ej berätta förrän v 12 eller efter vårt första UL. Ska se om vi får vul i typ v 8-10 pga vår oro o se hur många foster där är. Har gått på ägglossningstabletter så kanske där är två
  • Anonym (orolig)

Ko

EmelieB91 skrev 2016-02-08 13:40:31 följande:

Var på vul idag (6+0) och fick se ett tickande hjärta!!! Otroligt glad såklart och allt känns mer riktigt :)

Grattis. Vad underbart
Svar på tråden BF Oktober 2016