• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Aamanddal
    Dani84KR skrev 2016-04-28 21:24:25 följande:
     Tack för svaret, hur tyckte du de va, hördes det jätte tydligt?  Eller var det svårt att hitta? Så rädd att jag inte hittar den, detta är min första graviditet så tycker inte jag känner rörelse än, börjar oroa mig, jag är en pessimist efter upprepade missfall och utredning så stog jag i kö för IVF med äggdonation när det bara hände har svårt att tro att det är på riktigt denna gången, och det e långt kvar till rul den 25 maj.
    När man väl hittade så hördes det tydligt att det var bebis och inte min egna puls. Första gången hittade jag inte men sen hittade jag. Kan vara klurigt vissa gånger, men för det mesta så hittar jag rätt snabbt. Man lär sig hur man ska göra och vart den brukar ligga. Har också haft några missfall och jag tycker den här är räddaren i nöden. Speciellt då jag började stormblöda i v 13 och blöder än.
  • Anonym (Rådvill)
    orzia1 skrev 2016-04-29 11:03:34 följande:
    Jag ska inte säga att det fortfarande är så, men när jag var hemma med min dotter som nu är 8 år så var det när barnet fyllt 1 år var man tvungen att jobba de dagar man ej tog ut föräldrapeng, dvs tog jag ut 3 dagar så var jag tvungen att jobba 2... men innan hon var ett behövde jag inte det.som sagt det var ett tag sen så det kan ha ändrats.

Jag personligen hade ej velat levat på minimum ett helt år, bebisen kommer ju också kosta, blöjor är ingen liten utgift tex... visst man kan köpa mkt beg o man kanske har ngn släkting som skänker kläder, men sen behöver den ju också saker med tiden.. typ babygym o leksaker...
    Tack!  inte sett/läst detta men ska kolla upp hos FK så jag vet helt säkert vad som gäller.
    Planerar vidare.. men som du säger det kanske inte blir så kul att leva enbart på mannen. vill nog ha lite egna pengar att röra mig med.  =)
  • orzia1
    Anonym (Rådvill) skrev 2016-04-29 11:25:28 följande:

Tack!  inte sett/läst detta men ska kolla upp hos FK så jag vet helt säkert vad som gäller.

Planerar vidare.. men som du säger det kanske inte blir så kul att leva enbart på mannen. vill nog ha lite egna pengar att röra mig med.  =)

Ja exakt, jag är en sån som är rätt planerad och vill ha struktur och ordning, så för mig/oss så känns det skönt att redan nu prata kring föräldraledighet osv... tyvärr så är jag ju sjukskriven pga mitt illamående och kommer troligen vara sjukskriven hela graviditeten, (när jag passerat typ v 20 kommer jag nog bli sjukskriven pga risker för moderkaksavlossning) så för oss börjar den "dåligare" ekonomin redan nu.. så vi får god tid på oss att ställa om ha ha... och jag får redan nu börja shoppa mindre och unna mig mindre lyx.. men det gör inte så mycket.
  • Lilla Luna

Jag springer redan nu runt i stora tröjor för att dölja. Min bula är nog i likhet med din i storlek. Vecka 15 imorgon. Längtar tills vi gått ut med det till alla och magen börjat växa till sig ordentligt så man kan traska runt utan att behöva dölja den. :)

Alvsten skrev 2016-04-29 07:36:08 följande:

Bilden verkade inte vilja följa med

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-29 11:04:49 följande:

Det var rena himmelriket för mig när jag börja använda mammatights...

Kan tro det :) Längtar redan efter mitt första par så jag slipper kränga på mig jeansen mer!
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-04-29 12:37:31 följande:

Jag springer redan nu runt i stora tröjor för att dölja. Min bula är nog i likhet med din i storlek. Vecka 15 imorgon. Längtar tills vi gått ut med det till alla och magen börjat växa till sig ordentligt så man kan traska runt utan att behöva dölja den. :)

Ja tänk så underbart det kommer bli :)

Vilka har du berättat för? När kommer du berätta på jobbet?
  • Ggrahnen
    Lilla Luna skrev 2016-04-29 12:37:31 följande:

V.17 här och vi har gått ut med det. Fruktansvärt skönt!! Jag har BARA tajta kläder och vill att alla i hela världen ska se magen! Haha!

Och fått en Bola av min sambo som jag går runt och plingar med :)

• Anonym (Rådvill)
    orzia1 skrev 2016-04-29 11:41:01 följande:
    Ja exakt, jag är en sån som är rätt planerad och vill ha struktur och ordning, så för mig/oss så känns det skönt att redan nu prata kring föräldraledighet osv... tyvärr så är jag ju sjukskriven pga mitt illamående och kommer troligen vara sjukskriven hela graviditeten, (när jag passerat typ v 20 kommer jag nog bli sjukskriven pga risker för moderkaksavlossning) så för oss börjar den "dåligare" ekonomin redan nu.. så vi får god tid på oss att ställa om ha ha... och jag får redan nu börja shoppa mindre och unna mig mindre lyx.. men det gör inte så mycket.
    samma här jag vill helst ha klart NU hur vi ska göra, tyvärr är sambon av annan mening men ska tvinga han senast i Juni att vi sätter oss ned. ;)
    jobbigt att du redan har blivit sjukskriven enda fördelen som du säger är väl att ni redan nu får vänja er på att dra ned på kostnaderna. Hoppas du mår bättre snart, vilken vecka är du i? kram
  • orzia1
    Anonym (Rådvill) skrev 2016-04-29 13:36:19 följande:

samma här jag vill helst ha klart NU hur vi ska göra, tyvärr är sambon av annan mening men ska tvinga han senast i Juni att vi sätter oss ned. ;)

jobbigt att du redan har blivit sjukskriven enda fördelen som du säger är väl att ni redan nu får vänja er på att dra ned på kostnaderna. Hoppas du mår bättre snart, vilken vecka är du i? kram

Jag är i 16+5 idag så det går sakta framåt.. är sjukskriven hela maj ut och sen blir det nog fortsatt sjukskrivning. Att vara gravid är inte min favoritsyssla. Ha ha.. fast försöker tänka på belöningen man får..

Jag har en man som nästan är värre än mig kring det här med organisera o planera, så det är rätt skönt att han förstår mitt kontrollbehov.. men känns som att man ändå vill ha lite planerat, tror det blir fullt upp sen direkt när bebis är född...
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-04-29 05:21:56 följande:

Ja det var väldigt jobbigt haha! Stackars sambon var nog lite rädd att jag höll på att förvandlas till en mänsklig drake när vi satt i väntrummet xD

Lycka till idag <3

Då var det klart! 31oktober som jag misstänkte!! Fick lägsta risk på kub!! Känner mig helt snurrig av glädje. :)
Svar på tråden BF Oktober 2016