• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • annalang

Hejhej, jag har bf den 14e oktober. Väntar en pojke. Tycker jag haft en hyffsat enkel graviditet förutom halsbränna nu på sistone så man inte kan sova. Trött hela tiden oavsett hur mycket jag sover. Lite ont i fogarna då och då men jag klagar absolut inte. Jag är "bara" 17 år ifall det är intressant, bor i Norrbotten. Kul att följas åt med er andra :) längtan är enorm hos oss 

• orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-13 04:53:55 följande:

Det fick jag i vecka 30, med orden "När tappen är under 2 cm räknar man med födsel inom några veckor". Ord jag verkligen inte trodde på då - men tappen är liksom fortfarande minst 1 cm. Läkaren igår trodde mer på att jag har någon infektion som inte visas på tester (eller bakterie i min för mig goda flora kanske?) som gör det mer gynnsamt för bebisar att födas snarare än vara kvar i mig efter 33 veckor. Det kan ligga något i det, vad vet jag.

Efter mycket tjat och övertalning fick jag åka hem. Jag har 10 min in liksom.

Däremot sa samma läkare "Du föder ju som en raket!" för att jag sist låg inlagd på antenatalen när fl startade. De flyttade mig till fl-sal för att de ville ge mig smärtlindring (lustgas) och för att det var dags för en undersökning. Bedömningen gjordes nog utifrån min smärtpåverkan - de blev lite chockade när de undersökte och jag var öppen 10 cm :D

Så, i journalen står det typ att jag föder på 1h. I själva verket tog det runt 7h. På 7h hinner jag nog även lämna 2åringen, ha ha.

Ha ha känner igen det.. Jag skämtar med mannen att jag lär föda här hemma på hallgolvet.

Ska ju bli igångsatt så då ska de ta vattnet och då sa dr att du bör föda inom max 5 tim.. O då sa jag till mannen, då hinner vi ju äta lunch ute o hem om o tvätta osv... Han tycker jag är galen
  • orzia1
    annalang skrev 2016-09-13 17:19:04 följande:

Hejhej, jag har bf den 14e oktober. Väntar en pojke. Tycker jag haft en hyffsat enkel graviditet förutom halsbränna nu på sistone så man inte kan sova. Trött hela tiden oavsett hur mycket jag sover. Lite ont i fogarna då och då men jag klagar absolut inte. Jag är "bara" 17 år ifall det är intressant, bor i Norrbotten. Kul att följas åt med er andra :) längtan är enorm hos oss 

Välkommen hit. Har ni ordnat det mesta inför hans ankomst?
  • Mamma100207

Jag har bf 2/10.. Väntar en tjej. Vårat tredje barn. Har nästan hela graviditeten varit sjukskriven för svår foglossning.. Har ej kunnat röra mej.. Så är så trött på att vara gravid nu och vill bara hon ska komma nu! Har även svårt med halsbränna så detta med sömn är svårt nu..
    Och även fast ja fött två barn tidigare så är jag sjukt nervös över förlossningen! Gillar inte smärtan.. Och eftersom ja har så ont i höfter och bäckenbenet så vet ja inte hur ja ska kunna ligga för att föda.. Men på nått vis kommer hon komma ut iaf :)

• orzia1
    Mamma100207 skrev 2016-09-14 12:52:04 följande:

Jag har bf 2/10.. Väntar en tjej. Vårat tredje barn. Har nästan hela graviditeten varit sjukskriven för svår foglossning.. Har ej kunnat röra mej.. Så är så trött på att vara gravid nu och vill bara hon ska komma nu! Har även svårt med halsbränna så detta med sömn är svårt nu..

Och även fast ja fött två barn tidigare så är jag sjukt nervös över förlossningen! Gillar inte smärtan.. Och eftersom ja har så ont i höfter och bäckenbenet så vet ja inte hur ja ska kunna ligga för att föda.. Men på nått vis kommer hon komma ut iaf :)

Välkommen hit.

Har du pratat med din bm om vilka förlossningställningar som är att föredra när man har foglossning?
  • Mamma100207

Tack! Nej jag ska dit imorgon och tänker då höra med henne.. Tror även att ja ska skriva förlossningsbrev med henne då..

• LovisaC

2100 g och 45 cm bebis blev våra liv berikade med idag! Hon andades inte själv först men med bara CPAP kom hon igång. Hon mår nu bra, innan hon kom var hon väldans medtagen av raketfarten.

Jag fick lite Oxytocin vid 15-snåret för att hjälpa svagt värkarbete (3h med 3 min emellan, och typ inget hände). 2 timmar senare var hon ute. AJ så in i jävla helvete. 4-5 cm mellan 15 och 16, 4 cm och krystarbete på 50 minuter. Hoff!

Född i vecka 33+6, två dagar senare än storasyster som vägde 2110 g till sina 45 cm, hihi!

• Biggan74
    LovisaC skrev 2016-09-15 00:19:13 följande:

2100 g och 45 cm bebis blev våra liv berikade med idag! Hon andades inte själv först men med bara CPAP kom hon igång. Hon mår nu bra, innan hon kom var hon väldans medtagen av raketfarten.

Jag fick lite Oxytocin vid 15-snåret för att hjälpa svagt värkarbete (3h med 3 min emellan, och typ inget hände). 2 timmar senare var hon ute. AJ så in i jävla helvete. 4-5 cm mellan 15 och 16, 4 cm och krystarbete på 50 minuter. Hoff!

Född i vecka 33+6, två dagar senare än storasyster som vägde 2110 g till sina 45 cm, hihi!

Stort grattis och skönt att det gick bra trots allt!
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-15 00:19:13 följande:

Stort grattis och hoppas att allt går bra och smidigt nu framöver så ni snart är hemma

Kram
  • annalang
    orzia1 skrev 2016-09-13 18:37:54 följande:
    Välkommen hit. Har ni ordnat det mesta inför hans ankomst?
    Tack så mycket! Jo nästan allt är helt klart, enda som är kvar är hämta babyskydden vi redan betalat för men inte kunnat hämta än, packa BB väskan och bädda spjälsängen :)
Svar på tråden BF Oktober 2016