• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LovisaC

Ibland känns livet verkligen som en dålig repris. Det skulle ju inte bli så här! Låg syresättningsgrad, högt bilirubin, liten och skrupplig... CPAP (luftmask, betyder att barnet klarar sig ganska bra men inte helt själv; iaf bättre än ren syrgas) och ljusbehandling.

Sist ljusbehandlades dottern i 9 dygn. Det var såååååå tråkigt! Bara blått överallt och tiden stannar lite...

• orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-16 06:00:50 följande:

Ibland känns livet verkligen som en dålig repris. Det skulle ju inte bli så här! Låg syresättningsgrad, högt bilirubin, liten och skrupplig... CPAP (luftmask, betyder att barnet klarar sig ganska bra men inte helt själv; iaf bättre än ren syrgas) och ljusbehandling.

Sist ljusbehandlades dottern i 9 dygn. Det var såååååå tråkigt! Bara blått överallt och tiden stannar lite...

Stor kram. Tillåt dig att få vara ledsen.

Tänker på er och hoppas det inte behöver bli lika lång ljus behandling
  • Biggan74

[quote=76974147][quote-nick]LovisaC skrev 2016-09-16 06:00:50 följande:[/quote-nick]

[/

Vad tufft! Hoppas det går fortare den här gången!

• ceciliajohansson

Hoppar in här lite sent då! BF 18:onde Oktober
    Har redan en ängel i himlen som föddes i Maj 2015. Det var en sen abort  i vecka 21 eftersom det upptäckts allvarliga hjärt- och organfel som hon inte skulle kunnat leva med. 

Denna graviditet har också varit turbulent och orolig. Men efter undersökningar så är vi lugnade med att det eventuellt kan vara mindre funktion i ena njuren hos bebis, men inget "farligt" som de säger och inget att oroa sig för. Han kommer få hjälp direkt när han kommer ut.

BB-väskan är packad, sängen bäddad och brevet skrivet. Är så redo!

• MissP

Hej! Hoppar också in rätt sent här även om jag varit inne och tjuvläst en hel del ;)

Väntar första barnet som beräknas födas 6/10, men jag har en känsla av att h*n kommer vilja komma ut tidigare :D

Jag har mått toppen hela graviditeten, förutom lite sura uppstötningar i vecka 30-35 typ, men det kan man kan leva med känner jag! Galet att det är så nära ändå tills vi får se vår bebis <3

LovisaC: hoppas att ni mår bra och att ni snart får åka hem med er nya lilla familjemedlem!

• LovisaC
    MissP skrev 2016-09-18 21:07:27 följande:

Hej! Hoppar också in rätt sent här även om jag varit inne och tjuvläst en hel del ;)

Väntar första barnet som beräknas födas 6/10, men jag har en känsla av att h*n kommer vilja komma ut tidigare :D

Jag har mått toppen hela graviditeten, förutom lite sura uppstötningar i vecka 30-35 typ, men det kan man kan leva med känner jag! Galet att det är så nära ändå tills vi får se vår bebis <3

LovisaC: hoppas att ni mår bra och att ni snart får åka hem med er nya lilla familjemedlem!

Vi mår jättebra! Hon hade en riktigt tuff start utan andning och utan reaktion på stimulans nen dygn 3 bara vände allt. Ingen andningshjälp, ingen mer solning, vaken korta stunder. Ska inte amma men jag pumpar min mjölk (som nu!) och hon får bara den sedan dygn 2 och då slutade hennes viktnedgång :D. -3.8% (-10% anses normalt för alla bebisar) vilket är helt otroligt! Hon är så duktig <3

Vi ligger fortfarande på IVA men kommer nog här ifrån idag. Det kom trillingar i natt (!!!) som behöver personalens hjälp mer än hon!
  • Mabo90
    LovisaC skrev 2016-09-19 04:11:21 följande:

Vi mår jättebra! Hon hade en riktigt tuff start utan andning och utan reaktion på stimulans nen dygn 3 bara vände allt. Ingen andningshjälp, ingen mer solning, vaken korta stunder. Ska inte amma men jag pumpar min mjölk (som nu!) och hon får bara den sedan dygn 2 och då slutade hennes viktnedgång :D. -3.8% (-10% anses normalt för alla bebisar) vilket är helt otroligt! Hon är så duktig <3

Vi ligger fortfarande på IVA men kommer nog här ifrån idag. Det kom trillingar i natt (!!!) som behöver personalens hjälp mer än hon!

VA skönt att allt gått så bra och att ni snart är hemma och myser:)
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-19 04:11:21 följande:

Vad skönt att höra..

Oj trillingar, det skämta jag och min man om då jag tog ägglossningstabletter för att bli gravid. Man hade ju fått klara det på ngt vis, men vi är glada det är en i magen ha ha
  • LovisaC

Ja men jösses amalia! Vi är två som hela tiden byts av och sitter känguru med flickan. Jag pumpar var 3e timme och vi matar var 2.5 timme. Det är drygt trots att vi är två, och i och med pumpningen får pappan mycket sittid. Jag känner typ att jag inte hinner med - och vi har bara en bebis!

I natt var det ett vårdteam kring varje bebis. 3-4 personer x3. Jisses, det var som ett myrkryll i den här lilla salen!

Och så ska föräldrarna sedan göra samma sak som vi gör fast trippelt. Alltså, jag är inte avundsjuk någonstans!! Barnen är iaf ganska stora, vilken superhjälte den kvinnan måste vara! All heder!

Svar på tråden BF Oktober 2016