• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • ak15

Fick fara in på en extra kontroll pga starka förvärvar bm sa att tappen var nästan 2cm o mjuk är i v 33+4 nu.... Någon annan som har fått sin tapp kollad?

• orzia1
    ak15 skrev 2016-08-29 19:40:01 följande:

Fick fara in på en extra kontroll pga starka förvärvar bm sa att tappen var nästan 2cm o mjuk är i v 33+4 nu.... Någon annan som har fått sin tapp kollad?

Jag får min kollad hela tiden pga mina prematura värkar. Om den är ca 2 cm o mjuk så bör du vila mkt så det inte drar igång för tidigt. Den kan öka på o bli längre om man vilar o tar det lugnt...
  • ak15

[quote=76924759][quote-nick]orzia1 skrev 2016-08-29 19:43:53 följande:[/quote-nick]Jag får min kollad hela tiden pga mina prematura värkar. Om den är ca 2 cm o mjuk så bör du vila mkt så det inte drar igång för tidigt. Den kan öka på o bli längre om man vilar o tar det lugnt...[/

Oki ja hon sa bara att jag skulle vila men hon sa som inget mer... Berättade att slemproppen har nog börjat att lossna (det har den gjort i några veckor) de kommer sega vita/genomskinliga grejer då o då spec efter sd ... Frågade inte heller om de var normalt att tappen ska vara mindre än 2 cm ... Hur går de för dig?

• LovisaC
    Meriall skrev 2016-08-26 20:02:59 följande:

Tack tack!! :) Allt gick bra men gick så fort att det gjorde rejält ont och hann inte få någon bedövning eller någon anhörig hos mig. 3-4h från första känningen, typ 1,5h från att jag tänkte att det nog inte bara var förvärkar. Men jag fick bara en liten bristning som inte behövde sys och några timmar efteråt så kände jag inte av den längre vilket var jätteskönt! :) Så nu är jag fullt återställd förutom att jag har jättelågt järnvärde (hade väldigt lågt innan fl också) så är trött och har stor svullen mage fortfarande. Helt galet att underlivet känns nästan som vanligt redan nu! :O Hon hade ju lite mindre huvud (31 cm) men inte så mycket mindre. Och helt otroligt att hon mår så bra som hon gör :D

Åh, så skönt att allt gått och går så bra! Min tös är ju född i samma vecka och vi blev bara kvar i 9 dagar. Hon hade också 9-10-10, slapp all övervakning+CPAP nästan direkt och samma mått som din tös :D

Jag är en hejjare på att sy och har sytt en hel del prematurkläder i min karriär. Vill du ha ett plagg eller två? Stl 50 kommer sitta som sopsäckar i typ 2 månader...

Men i så fall behöver jag en adress - skicka den i meddelande isf :)
  • LovisaC
    LisenB skrev 2016-08-29 10:55:27 följande:

Igår var vi och handlade en massa! Köpte babyskydd - vi har velat så mycket om vi ska köpa eller hyra, men vi slog till. Hoppas den blir bra, man har ju ingen aning...

Sen köpte vi lite grejer på IKEA, lakan och madrasskydd och lådor till förvaring vid skötbordet osv... Nu ska jag bara tvätta och sy lite saker så är det klart. Packat BBväska har jag också börjat göra.

Känns jätteskönt att ha det klart, det är fortfarande några veckor kvar men nu kan vi släppa det och bara koncentrera sig på förlossningen och tiden efter!

Vad härligt att allt börjar bli klart! Att köpa babyskydd var nog smart ändå, det handlar om typ samma pengar och ett du äger kan du sälja sen :)

Jag shoppade loss på nätet förra veckan och fick hem allt igår; bland annat onödig skötväska och åkpåse från elodie detsils... hihi! Annars är nog allt klart här med. Bara blöjor som saknas tror jag, det tar vi sen :)
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-30 05:41:39 följande:

Vad härligt att allt börjar bli klart! Att köpa babyskydd var nog smart ändå, det handlar om typ samma pengar och ett du äger kan du sälja sen :)

Jag shoppade loss på nätet förra veckan och fick hem allt igår; bland annat onödig skötväska och åkpåse från elodie detsils... hihi! Annars är nog allt klart här med. Bara blöjor som saknas tror jag, det tar vi sen :)

Blöjor har vi börjat köpa redan, är ju lite kuponger i reklambladen så vi har köpt lite. Dock bara ett märke så vi ska köpa det andra också så vi har hemma.. Min dotter reagera på ett märke så vill ha ngt mer än ett hemma om det händer igen
  • nepe
    GästenT skrev 2016-08-09 19:52:26 följande:
    Är det några fler från Uppsalatrakten förutom du och jag? :)
    Jag! Men jag är så otrolig sällanhär! :(
  • orzia1
    ak15 skrev 2016-08-29 19:51:01 följande:

[quote=76924759][quote-nick]orzia1 skrev 2016-08-29 19:43:53 följande:[/quote-nick]Jag får min kollad hela tiden pga mina prematura värkar. Om den är ca 2 cm o mjuk så bör du vila mkt så det inte drar igång för tidigt. Den kan öka på o bli längre om man vilar o tar det lugnt...[/

Oki ja hon sa bara att jag skulle vila men hon sa som inget mer... Berättade att slemproppen har nog börjat att lossna (det har den gjort i några veckor) de kommer sega vita/genomskinliga grejer då o då spec efter sd ... Frågade inte heller om de var normalt att tappen ska vara mindre än 2 cm ... Hur går de för dig?

Min tapp pendlar mellan typ 2.5 cm och som mest har den varit uppe på 5 cm o vänt.. Sista mätningen var den 3...

De kommer som sagt stoppa mig i ca 2-3 v till. Och sen har jag fått slutdatum när de kommer börja sätta igång mig.. Så blir kanske ett september barn för mig men det ger sig.

Beror ju också på med igångsättning om där är plats osv...
  • Meriall
    LovisaC skrev 2016-08-30 05:33:59 följande:

Åh, så skönt att allt gått och går så bra! Min tös är ju född i samma vecka och vi blev bara kvar i 9 dagar. Hon hade också 9-10-10, slapp all övervakning+CPAP nästan direkt och samma mått som din tös :D

Jag är en hejjare på att sy och har sytt en hel del prematurkläder i min karriär. Vill du ha ett plagg eller två? Stl 50 kommer sitta som sopsäckar i typ 2 månader...

Men i så fall behöver jag en adress - skicka den i meddelande isf :)

Men vad roligt att höra att det gått så bra för din tös och att hon fick komma hem så snabbt! :D Vi ska ha möte med läkarna imorgon om hur länge hon ska bli kvar. Hur har det gått för din tjej sen, hur gammal är hon nu? :)

Åh vad snäll du är!! :) Det är klart att jag vill! :D Har inte alls hunnit ens börja söka efter kläder förutom de jag köpt i strl 50 som är alldeles för stora än så länge. Jag skickar min adress <3
  • ak15

Varit på kontroll hos bm nyss tappen är mjuk och framåtriktad nu... Den är knappt 2cm ännu... Fick bricanyl o en sovdos med mig hem.. Mina andra förlossningar har tagit kring 1timme till 2 timmar

Svar på tråden BF Oktober 2016