• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    ak15 skrev 2016-09-01 16:23:58 följande:

Har gjort de... Bm skulle prata med läkaren och återkomma... Enkel väg är 11 mil ...

Hur har det gått idag?
  • LovisaC

Jag har sån bäckenbottensuppluckring (foglossning) att jag stundvis inte kan gå :(

Igår var det enda som hjälpte att ligga på rygg med benen i vinkel - men då åkte innehållet i min magsäck sakta uppåt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till eller varför vissa dagar är värre än andra. I lördags var jag nära att kräkas av smärta och grät hejdlöst några gånger men jag gjorde inget speciellt då eller i fredags - jag är ju ordinerad vila! :/

• orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-05 05:36:38 följande:

Jag har sån bäckenbottensuppluckring (foglossning) att jag stundvis inte kan gå :(

Igår var det enda som hjälpte att ligga på rygg med benen i vinkel - men då åkte innehållet i min magsäck sakta uppåt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till eller varför vissa dagar är värre än andra. I lördags var jag nära att kräkas av smärta och grät hejdlöst några gånger men jag gjorde inget speciellt då eller i fredags - jag är ju ordinerad vila! :/

Min komipis hade också grym smärta. Ett tips hon fick av en dr var att gå baklänges. Hon sa det såg så dumt ut men det hjälpte henne att förflytta sig hemma i alla fall

Jag har i blygdbenet och för mig hjälper det när jag går i trappor att gå som barn gör. Ett steg upp och sen vila, sen en fot upp och nästa fot upp till samma trappsteg.

Har du testat med tens apparat? Kan man låna hos sjukgymnast
  • LisenB

Låter verkligen skit med sån smärta! Hoppas det kan bli bättre! För mig brukar det gå över om jag vilar på rätt sätt...

Någon mer som mår illa nu i slutet av graviditeten? Jag har senaste dagarna mått illa efter middagen och även när jag ligger och ska sova.

• orzia1

Just det ang foglossning så finns det även de som får magen tejpad med medicintejp. Tror också det är en sjukgymnast som ordnar det.

• orzia1
    LisenB skrev 2016-09-05 11:27:17 följande:

Låter verkligen skit med sån smärta! Hoppas det kan bli bättre! För mig brukar det gå över om jag vilar på rätt sätt...

Någon mer som mår illa nu i slutet av graviditeten? Jag har senaste dagarna mått illa efter middagen och även när jag ligger och ska sova.

Jag har ju kvar mitt illamående fortfarande. Men har hört att vissa får tillbaka lite på slutet. Och att det brukar underlätta med omeprazol för magmunnen blir slapp.. O sova på sidan om du inte redan gör det.
  • LovisaC
    Meriall skrev 2016-08-31 07:18:00 följande:

Men vad roligt att höra att det gått så bra för din tös och att hon fick komma hem så snabbt! :D Vi ska ha möte med läkarna imorgon om hur länge hon ska bli kvar. Hur har det gått för din tjej sen, hur gammal är hon nu? :)

Åh vad snäll du är!! :) Det är klart att jag vill! :D Har inte alls hunnit ens börja söka efter kläder förutom de jag köpt i strl 50 som är alldeles för stora än så länge. Jag skickar min adress <3

Hur går det för er? Jag blir lite orolig när du är så tyst, hoppas det är för att ni får mycket tid med ert underverk <3 Kom kläderna fram?
Svar på tråden BF Oktober 2016