• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LisenB

Själv oroar jag mig lite att bebisen inte ska vända sig rätt. Han har legat med huvudet upp eller på sidan de senaste 10 veckorna och jag skulle gärna undvika ks om jag kan..

• orzia1
    Mabo90 skrev 2016-09-10 20:42:18 följande:

Jag har sen kl 18 haft en riktig jobbig mensvärk som inte försvinner av varken vetekudde eller varmt bad. Bör jag va orolig eller är det fler som känt av detta?

Har du testat o tagit två Alvedon? Kan vara lite sammandragningar du har
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-09-10 22:28:57 följande:

Själv oroar jag mig lite att bebisen inte ska vända sig rätt. Han har legat med huvudet upp eller på sidan de senaste 10 veckorna och jag skulle gärna undvika ks om jag kan..

De kommer erbjuda dig vändningsförsök om du vill.

Här är bebis fixerad redan och vi har bara en vecka kvar som de stoppar mig sen får hon komma.. Men då lär väl alla mina värkar sluta ha ha
  • Mabo90
    orzia1 skrev 2016-09-10 22:40:28 följande:

Har du testat o tagit två Alvedon? Kan vara lite sammandragningar du har

Tog en alvedon och det hjälpte inte så efter en timma tog jag en till. Värken är fortfarande kvar och jag tog den andra för 1 timma sen. Ligger nu i sängen och hoppas det lugnar sig. Har sammandragningar ibland som jag känner så det kan inte vara det. Detta är ihållande.
  • Mabo90

Värken har suttit i hela natten och är gortfsrande kvar. Sitter både i ryggen och magen men känns ännu mer när jag ligger ner. Konstigt

• LisenB
    Mabo90 skrev 2016-09-11 07:55:18 följande:

Värken har suttit i hela natten och är gortfsrande kvar. Sitter både i ryggen och magen men känns ännu mer när jag ligger ner. Konstigt

Ring till förlossningen och fråga?
  • Mabo90
    LisenB skrev 2016-09-11 07:58:38 följande:

Ring till förlossningen och fråga?

Jag tänkte att jag skulle göra det om det inte går över i natt men ger det nån timma nu på morgonen. Ska se om det hjälper att gå upp och röra på sig lite. Dom har ju så mycket att göra på förlossningen så vill inte dit med dottern i onödan :/
  • Loppan84

Ja jag har exakt samma! I vecka 34 nu och har vilopuls på runt 110, brukar ligga runt 60-65. Min läkare reagerade också och tog prover och EKG men jag behövde inte åka vidare för allt såg normalt ut. Det kan tydligen hända att man får så hög puls pga ökning av blod, så länge blodtryck och EKG såg bra ut så var det ingen fara sa hon. Men inte konstigt att man går runt och är andfådd nej :)

Anonym (ML) skrev 2016-09-10 16:56:00 följande:

Någon annan som har hög puls?

Var på kontroll och plötsligt har jag vilopuls på 110-120, brukar liggs runt 60. Bm blev bekymrad för att jag också har lite andningsproblem och lätt andfådd (men det har jag haft sen veka 25 typ) så blev att åka in akut och bli kollad för proppar i lungorna samt övervakad EKG och massa andra prover - men allt ser fint ut inkl blodtryck. Det enda jag har är hög puls.

Nu är jag hemma och övervakar pulsen och den ligger runt 120 också när jag vilar och när jag vaknade helt utsövd på morgonen.

läkaren sa att det inte finns nått fel - att lungor oh hjärta verkar funka topp och alla prover va fina, men var tvungen att skriva på papper att jag lämnar frivilligt för de ville ha mig inlagd för observation. Så nu känner jag mig lite orolig.

I magen är det fullt ös med massa rörelser och hans hjärtfrekvens ligger runt 150 som vanligt

• orzia1
    Tyret1501 skrev 2016-09-10 12:55:23 följande:

Ja jag tänker också på själva ta sig till sjukhusfasen. Väljer ystad så att sambo ska få vara med hela vägen in till bb. Och vattenfödsel och annat visserligen. Men att få en så smidig och avslappnad resa dit samtidigt som att barnvakt ska fungera och typ introduktion mellan bäbis och sonen. Ser fram emot själva förlossningen! Bara lite stressad över resan dit så att säga

Är du med i fika gruppen på f.b för oss som bor runt Malmö/Ystad och ska ha barn i höst?

Annars får du gärna gå med där
  • Tyret1501

Orzia1 - nej det är jag inte! Men jag är gärna det! Hur hittar jag er? :)

Mabo90 - låter verkligen skitdumt att vänta. Bb finns till för våra och våra barns bästa. Kräv att de ger dig den tiden du behöver. Ring och be om att få komma in att bli kollad helt enkelt! Det är för tidigt för att föda nu! Även fast det ibland känns som att man inte vill annat än att inte vara gravid längre! Så är det inget emot att få ett barn för tidigt, det finns mycket risker trots välutvecklad vård!

Svar på tråden BF Oktober 2016