• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    ak15 skrev 2016-08-31 10:03:13 följande:

Varit på kontroll hos bm nyss tappen är mjuk och framåtriktad nu... Den är knappt 2cm ännu... Fick bricanyl o en sovdos med mig hem.. Mina andra förlossningar har tagit kring 1timme till 2 timmar

Hoppas att det inte drar igång än.. Har du fått korrosion för att öka på lungmognaden?
  • Decibel84

Nu är det inte många veckor kvar till BF, vilken otrolig känsla.
    på fredag är det dags för TUL, längtar efter att få se bebis igen och hoppas verkligen  att man kan se tydligare denna gång

• ak15

Inget kortison känns inte som att bm tar en på allvar riktigt mitt blodtryck var högt oxå...

• LisenB
    Decibel84 skrev 2016-08-31 17:15:08 följande:

på fredag är det dags för TUL, längtar efter att få se bebis igen och hoppas verkligen  att man kan se tydligare denna gång

Ja visst är det fantastiskt! Är det din första också?
  • LovisaC
    Decibel84 skrev 2016-08-31 17:15:08 följande:

Förbered dig på att inte göra det. På sena ultraljud ser man kroppsdelarna väldigt tydligt men hela bebisen är för stor för att få på en bild. Jag fattade noll av mina tul i slutet på graviditeten med dottern, haha. Jag såg lårbenen som de mätte, bålen och kraniet... men jag fick en bild med mig och än idag begriper jag inte vad det är den visar :D
  • K_84

Är det nån mer som har börjat snarka så in i h******?!!! Tar tacksamt emot tips på hur jag kan lindra det på bästa sätt, nåt som verkligen funkar! Tycker synd om min sambo :( å min sömn drabbas ju åxå såklart! :/

• LovisaC
    Meriall skrev 2016-08-31 07:18:00 följande:

Men vad roligt att höra att det gått så bra för din tös och att hon fick komma hem så snabbt! :D Vi ska ha möte med läkarna imorgon om hur länge hon ska bli kvar. Hur har det gått för din tjej sen, hur gammal är hon nu? :)

Åh vad snäll du är!! :) Det är klart att jag vill! :D Har inte alls hunnit ens börja söka efter kläder förutom de jag köpt i strl 50 som är alldeles för stora än så länge. Jag skickar min adress <3

En del saker har hon gjort tidigt (gå, korr ålder 6 mån) och en del sent (sitta, ungefär samtidigt), medan andra saker har hon gjort precis när man kan förvänta sig det. Hon log vid 6 veckor (korr ålder -1 vecka) och började prata vid 12 månader. Idag är hon en fullt frisk 2åring som cyklar, klättrar och pratar tills mina öron ramlar av!

Jag helammade till 6 månader (korr 4.5) men hon har mycket bättre immunförsvar än jag! Däremot är magen inte redo att ta hand om mjölk, soja, havre, gluten. Krångel deluxe men bara hon mår bra!

Myyyyycket "pruttande" av hennes uppblåsta spädismage dock, kan vara en god idé att läsa på om spädbarnsmassage ;)
  • ak15

Har haft onda sammandragningar heeeeela dagen :( gör ont i ljumskarna som mensvärk blir galen får inte tag på någon bm heller

• orzia1
    ak15 skrev 2016-09-01 14:00:21 följande:

Har haft onda sammandragningar heeeeela dagen :( gör ont i ljumskarna som mensvärk blir galen får inte tag på någon bm heller

Ring förlossningen
  • ak15

Har gjort de... Bm skulle prata med läkaren och återkomma... Enkel väg är 11 mil ...

Svar på tråden BF Oktober 2016