• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-09-19 08:23:17 följande:

Ja men jösses amalia! Vi är två som hela tiden byts av och sitter känguru med flickan. Jag pumpar var 3e timme och vi matar var 2.5 timme. Det är drygt trots att vi är två, och i och med pumpningen får pappan mycket sittid. Jag känner typ att jag inte hinner med - och vi har bara en bebis!

I natt var det ett vårdteam kring varje bebis. 3-4 personer x3. Jisses, det var som ett myrkryll i den här lilla salen!

Och så ska föräldrarna sedan göra samma sak som vi gör fast trippelt. Alltså, jag är inte avundsjuk någonstans!! Barnen är iaf ganska stora, vilken superhjälte den kvinnan måste vara! All heder!

Ja verkligen. En som min syster är bekant med en bekant typ fick fyrlingar. Helt galet.

Jag är fascinerad av de som klarar av "bara" tvillingar. Min kusin fick tvillingar när storasyster var drygt ett år.. Men som sagt de har ju inget val och man klarar säkert det galant oavsett vad
  • MissP
    LovisaC skrev 2016-09-19 04:11:21 följande:

Vi mår jättebra! Hon hade en riktigt tuff start utan andning och utan reaktion på stimulans nen dygn 3 bara vände allt. Ingen andningshjälp, ingen mer solning, vaken korta stunder. Ska inte amma men jag pumpar min mjölk (som nu!) och hon får bara den sedan dygn 2 och då slutade hennes viktnedgång :D. -3.8% (-10% anses normalt för alla bebisar) vilket är helt otroligt! Hon är så duktig <3

Vi ligger fortfarande på IVA men kommer nog här ifrån idag. Det kom trillingar i natt (!!!) som behöver personalens hjälp mer än hon!

Skönt att höra! Heja lilltjejen! Å trillingarna. Herregud... Vilken grej :)
  • LisenB

Igår var vi ute i kvällssolen och tog några gravidbilder! Blev många fina! Vet inte riktigt va jag ska ha dem till men kul att ha efter om inte annat. Har någon av er tagit?

• LovisaC
    LisenB skrev 2016-09-20 10:05:55 följande:

Igår var vi ute i kvällssolen och tog några gravidbilder! Blev många fina! Vet inte riktigt va jag ska ha dem till men kul att ha efter om inte annat. Har någon av er tagit?

Jag tänkte göra det!...

Gravidbilder framkallar man väl och har på väggen? Det skulle iaf jag ha gjort. Det kan ju tex pryda väggen ovanför litens säng :)
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-09-20 10:05:55 följande:

Jag gjorde det med dottern och även denna gången ska hämta usb stickan från fotografen imorgon och kolla på bilderna.. Ska bli så roligt att se.. Unna mig och få sminkning av en bekant innan bilderna togs..
  • orzia1

Idag har vi varit hos bm. Har fått tid prel tid för igångsättning sen innan och idag fråga vi bm om hon kan göra hinnsvepning samma dag som igångsättning. (Är ju redan mogen och lite öppen men de låter inte mig komma igång riktigt än)

Vi hade ej ngn förhoppning om att hon skulle gå med på det, men hon boka in oss två dagar innan vårt prel igångsättningsdatum. Och hon hade gjort det redan idag om jag velat, men då mannen har möte på torsdag kväll så tacka vi nej. Kommer det igång så skippar han det men vi känner att vi inte ska dra igång något.

Så vi har nu max 14 dagar kvar. (Vi har valt att inte berätta om ngt exakt datum för någon då vi ej vill ha tusen frågor) kommer bara säga det till mina föräldrar då de ska ha dottern

• LisenB

Idag ska vi till bm och jag är orolig för att bebisen inte vänt sig. Då blir det vändningsförsök och kanske kejsarsnitt... Har ställt in mig så på vaginalt och allt vad det innebär så tycker det vore tråkigt att behöva få kejsarsnitt.. Tänker nog inte välja/propsa på att föda i säte iaf.. Hur har ni det med det? Några erfarenheter?

• Sabinac

[quote=76988557][quote-nick]LisenB skrev 2016-09-21 07:43:31 följande:[/quote-nick]Idag ska vi till bm och jag är orolig för att bebisen inte vänt sig. Då blir det vändningsförsök och kanske kejsarsnitt... Har ställt in mig så på vaginalt och allt vad det innebär så tycker det vore tråkigt att behöva få kejsarsnitt.. Tänker nog inte välja/propsa på att föda i säte iaf.. Hur har ni det med det? Några erfarenheter?[/

Hej! Min bebis ligger eventuellt i säte. Vid mitt bm besök förra veckan kunde varken min bm eller hennes kollega avgöra vad som var rumpa och huvud på min bebis. Hjärtljuden hördes högt upp på magen vilket tydde på säte men osäkert. Jag har en ny tid på måndag hos bm, då har jag gått 37 fulla veckor och förlossningen tar då emot för bedömning om bm fortfarande inte är helt säker på bebisens läge i magen.

Jag hoppas bebisen väljer att snurra rätt tills måndag, annars vill jag verkligen göra vändningsförsök. Skulle det eventuella vändningsförsöket misslyckas är jag helt klart för att ge en sätesförlossning ett försök. Tänker göra allt för att undvika ett snitt.

Svar på tråden BF Oktober 2016