• Jennsan81

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Plussade i morse! Helt galet. Ska egentligen inte ha min mens förens på tisdag! Har inte sagt det till någon ännu, inte till gubben heller då han är borta i helgen! Jag har 3 grabbar sen tidigare, 16, 13, 7. Min sambo har inga egna.

Så spännande!!

• Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!
  • njd

Vi plussade i fredags & vi är så obeskrivligt glada! Vi är väl i v. 5 ca! Första barnet för oss & det är klart att det finns en oro för missfall! Men samtidigt vill vi få vara glada & försöker ta varje dag i sänder! Bokade inskrivning på MVC idag också & tidigt ul får väl bli i typ mars!

Hoppas på det bästa för alla i tråden! :)

• Ankissen

Hurra en till! Grattis och välkommen!

njd skrev 2016-01-26 20:16:54 följande:

Vi plussade i fredags & vi är så obeskrivligt glada! Vi är väl i v. 5 ca! Första barnet för oss & det är klart att det finns en oro för missfall! Men samtidigt vill vi få vara glada & försöker ta varje dag i sänder! Bokade inskrivning på MVC idag också & tidigt ul får väl bli i typ mars!

Hoppas på det bästa för alla i tråden! :)

• Jennsan81

Så sjukt att idag skulle jag egentligen fått min mens, men plussade för 3 dagar sedan. 4+0 idag haha en evighet och lite till kvar ju. många milstolpar kvar innan ett förhoppningsvis friskt pyre tittar ut. Hur mår ni andra då? :) Idag gör brösten galet ont. Lätt illamående, kissar massor, är lättretlig, helt galen på katterna som ska klättra på mig och gärna en tass på bröstet.. Trött!!

• EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-26 19:34:18 följande:

När det är tre veckor eller mer sen ägglossningen fattar jag det som. Jag fick 3+ idag vilket mest gjort mig orolig för det kändes för tidigt. Men jag är förmodligen i v.6 istället för v.5 när jag räknat och tänkt lite. Då passar det bättre med 3+.

Jag tänkte mest att tråden borde typ koka av alla nygravida som plussar och vill va med. Ligga öde ett dygn känns inte okej. ;)

Det är svårt det här med veckor. Enligt sista mensen är jag 4+6 och enligt ägglossning 4+1. Valde att gå på den sista, hellre ta i underkant.
  • EmelieB91
    Jennsan81 skrev 2016-01-26 21:03:00 följande:

Så sjukt att idag skulle jag egentligen fått min mens, men plussade för 3 dagar sedan. 4+0 idag haha en evighet och lite till kvar ju. många milstolpar kvar innan ett förhoppningsvis friskt pyre tittar ut. Hur mår ni andra då? :) Idag gör brösten galet ont. Lätt illamående, kissar massor, är lättretlig, helt galen på katterna som ska klättra på mig och gärna en tass på bröstet.. Trött!!

Grattis! Just nu är jag bara svullen och det kan strama och dra lite. Brösten ömmar lite till och från, inget mer annars.
  • Ankissen
    EmelieB91 skrev 2016-01-26 21:39:04 följande:

Det är svårt det här med veckor. Enligt sista mensen är jag 4+6 och enligt ägglossning 4+1. Valde att gå på den sista, hellre ta i underkant.

Det förstås. Jag tänkte nog placera mig själv nånstans emellan tills jag vet bättre. :)
  • Månbjörnen
    Ankissen skrev 2016-01-26 19:34:18 följande:
    Jag tänkte mest att tråden borde typ koka av alla nygravida som plussar och vill va med. Ligga öde ett dygn känns inte okej. ;)
    Nu känner jag ju mig manad att skriva något ;) Jag har varit inne och nosat här i ett par dagar men inte tagit mig för att faktiskt gå med, men nu så!

Jag plussade i fredags och BF är tredje oktober. Jag har alltid velat ha en höstbebis så det känns lite extra kul att det blir en liten sådan :)

Det är första barnet för mig och min sambo, vi är oerhört glada men också nervösa (ok, det är mest jag som är nervös) för missfall.

Där jag bor får man sitt första ultraljud i v13, jag tror jag ska boka ett snabbt privat i vecka 9 också för min sinnesros skull. Till och med det känns galet långt borta nu när jag är i 4+2, haha
  • Månbjörnen
    EmelieB91 skrev 2016-01-27 06:32:29 följande:

Dagens test, och stegringen med stickor. Det verkar vara som det skaGlad  
    Åh, kul med 2-3! :D Jag tog också ett till test imorse som var starkare, det sista som jag hade hemma. Jag ska försöka hålla mig från att köpa fler nu, får se hur det går ;)
  • Ankissen

Grattis Emelie B91 och Månbjörnen, till era fina stegringar! :) Jag har fortfarande svårt att smälta mitt +3, har legat vaken och räknat och funderat mycket i natt. Spännande att se om jag hör hemma här hos er eller i septembergruppen. 

Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!