• Jennsan81

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Plussade i morse! Helt galet. Ska egentligen inte ha min mens förens på tisdag! Har inte sagt det till någon ännu, inte till gubben heller då han är borta i helgen! Jag har 3 grabbar sen tidigare, 16, 13, 7. Min sambo har inga egna.

Så spännande!!

• Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!
  • Månbjörnen

Denna trötthet alltså!

Försökte mig på att städa lägenhet - orkade en halvtimme innan jag var tvungen att lägga mig och vila. Satte igång igen - kraschade återigen efter 30 minuter. Fick erkänna mig besegrad.

Släpade sedan iväg mig till affären för att handla mat till middagen och benen var blytunga på vägen hem - jag känner mig som en klubbad säl!

Jag beundrar verkligen kvinnor som har fysiskt krävande jobb och orkar med dem under den här tiden, jag tror inte jag hade klarat det alls.

• Ankissen
    Månbjörnen skrev 2016-01-31 17:48:58 följande:

Denna trötthet alltså!

Försökte mig på att städa lägenhet - orkade en halvtimme innan jag var tvungen att lägga mig och vila. Satte igång igen - kraschade återigen efter 30 minuter. Fick erkänna mig besegrad.

Släpade sedan iväg mig till affären för att handla mat till middagen och benen var blytunga på vägen hem - jag känner mig som en klubbad säl!

Jag beundrar verkligen kvinnor som har fysiskt krävande jobb och orkar med dem under den här tiden, jag tror inte jag hade klarat det alls.

Håller med. Hemmet får verkligen förfalla just nu.
  • Sötnöten
    iidahz skrev 2016-01-31 15:57:04 följande:
    Hittar inget ????
    Skumt! Jag skrev och frågade hur din profilbild såg ut för det fanns flera med ditt namn.
  • iidahz
    Sötnöten skrev 2016-01-31 21:28:21 följande:

Skumt! Jag skrev och frågade hur din profilbild såg ut för det fanns flera med ditt namn.

Mysko. På min profilbild har jag axellångt hår och tar kort i en spegel med en vit telefon, borde stå uni vaasa under mitt namn också i sökfältet, hoppas du hittar :)
  • iidahz

Ni som har bf början på oktober, har ni börjat må illa ännu? Jag tycker jag känner av det lite idag men hoppas det kan hållas borta en vecka ännu eftersom jag ska på kryssning/arbetsresa med jobbbet mot slutet av veckan, dålig tajming. Är det någon som har erfarenhet av sea-band?

• vanjastina
    iidahz skrev 2016-02-01 06:16:09 följande:

Ni som har bf början på oktober, har ni börjat må illa ännu? Jag tycker jag känner av det lite idag men hoppas det kan hållas borta en vecka ännu eftersom jag ska på kryssning/arbetsresa med jobbbet mot slutet av veckan, dålig tajming. Är det någon som har erfarenhet av sea-band?

Jag har erfarenhet av dem. Jag använde dem vid min förra graviditet då jag mådde sjukt dåligt, då fick de där seabanden åka på de dagar som jag skulle jobba (i reception). Funkade relativt bra, mådde fortfarande illa men kräktes inte lika mycket iallafall. Postafen funkade överhuvudtaget inte för mig pga att jag blev så sjukt trött av dem vilket gjorde min ännu mer illamående - men hört att de funkar för en del så de kan du ju köpa hem om du vill prova något mer.

Jag hör egentligen till september gruppen (bf 27/9) men kikar in här och läser ibland eftersom jag ligger nära er som ska ha i början på oktober ;)
  • Månbjörnen

Jag är 5+0 idag och mår inte illa (än). Jag har läst att det är vanligast att det slår till runt nästa vecka så håller tummarna för att du inte får starkt illamående innan din kryssning (eller helst alls, så klart! :)). 
  • Jennsan81

Jag har ett lätt illamående nästan hela tiden, mer om jag inte äter regelbundet. Hoppas det inte blir värre! Har inte använt sådana band själv, men det funkar för min kusin som är åksjuk.
  • EmelieB91

Är i v5+0 idag och känner inget illamående. Det är egentligen ömma och växande bröst som är det enda symtomet. Mådde inte dåligt förra graviditeten med sonen så det blir spännande att se vad som skiljer sig. Ni med barn sedan innan, var ni illamående och väntade ni en flicka då? Alltid roligt med alla skrönor.
    På mig stämde det bra. Hade en typisk killmage, inget illamående och knappt några bristningar.

Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!