• Jennsan81

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Plussade i morse! Helt galet. Ska egentligen inte ha min mens förens på tisdag! Har inte sagt det till någon ännu, inte till gubben heller då han är borta i helgen! Jag har 3 grabbar sen tidigare, 16, 13, 7. Min sambo har inga egna.

Så spännande!!

• Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!
  • iidahz

Hej, jag plussade i lördags en vecka före BIM. Orsak: frös och fick otroligt ont i bröstvårtorna. Borde alltså vara i vecka 4+1 idag. När ska  man ringa MVC? detta blir mitt första om allt går vägen. Har gjort abort för ca 7 år sedan och då märkte jag det med att mensen uteblev och jag mådde illa. Hoppas jag slipper illamåendet denna gång.

• iidahz
    Månbjörnen skrev 2016-01-27 06:34:02 följande:
    Nu känner jag ju mig manad att skriva något ;) Jag har varit inne och nosat här i ett par dagar men inte tagit mig för att faktiskt gå med, men nu så!

Jag plussade i fredags och BF är tredje oktober. Jag har alltid velat ha en höstbebis så det känns lite extra kul att det blir en liten sådan :)

Det är första barnet för mig och min sambo, vi är oerhört glada men också nervösa (ok, det är mest jag som är nervös) för missfall.

Där jag bor får man sitt första ultraljud i v13, jag tror jag ska boka ett snabbt privat i vecka 9 också för min sinnesros skull. Till och med det känns galet långt borta nu när jag är i 4+2, haha
    Hej, vad kul. Enligt mina uträkningar har jag BF 4.10 :D men allt är ju så tidigt ännu så man vågar ju knappt andas
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-27 07:54:05 följande:

Grattis Emelie B91 och Månbjörnen, till era fina stegringar! :) Jag har fortfarande svårt att smälta mitt +3, har legat vaken och räknat och funderat mycket i natt. Spännande att se om jag hör hemma här hos er eller i septembergruppen. 

Jag är med i septembergruppen också. Sonen kom tidigare än beräknat så jag helgarderar mig :)
  • jen90
    njd skrev 2016-01-26 20:16:54 följande:

Vi plussade i fredags & vi är så obeskrivligt glada! Vi är väl i v. 5 ca! Första barnet för oss & det är klart att det finns en oro för missfall! Men samtidigt vill vi få vara glada & försöker ta varje dag i sänder! Bokade inskrivning på MVC idag också & tidigt ul får väl bli i typ mars!

Hoppas på det bästa för alla i tråden! :)

Å vad roligt ! Vi är i samma vecka , plussade den 17/1 och appen visar nu 5+5, första barnet här också och känner igen den lilla oron som finns i bakgrunden :P Grattis :)
  • jen90

Hej alla och grattis till er alla! :D
    Testar att gå med här då vi äntligen fått veta att vi väntar vårt första barn! Plussade 17/1 och är nu i 5+5 (ca). Bokat in första mötet på MVC i mitten på feb.
    En stor längtan med en nypa oro glädjer oss nu. Att vi plussade var egentligen en slump då jag gjorde ägglossningstest som visade positivt i flera dagar innan jag tog det riktiga testet, detta då vi försökt sen sept och nu ville "hitta av rätt dag",så det var lite komiskt :P

• pannkakan87
    Ankissen skrev 2016-01-27 07:54:05 följande:

Grattis Emelie B91 och Månbjörnen, till era fina stegringar! :) Jag har fortfarande svårt att smälta mitt +3, har legat vaken och räknat och funderat mycket i natt. Spännande att se om jag hör hemma här hos er eller i septembergruppen. 

Måste bara titta in och säga GRATTIS till dej Ankissen! Vi har setts i andra trådar innan, fick ju ma i september och är oxå gravid igen med bf 5 september så är lite längre gången än dig. Om du är beräknad i september så har vi en superhärlig hemlig facebooktråd som jag skulle kunna lägga till dej i om du är intresserad. I så fall kan du pm:a din mejl till mig så lägger jag till dej. Kram och stort grattis igen! :)
  • Ankissen
    pannkakan87 skrev 2016-01-27 14:12:55 följande:

Måste bara titta in och säga GRATTIS till dej Ankissen! Vi har setts i andra trådar innan, fick ju ma i september och är oxå gravid igen med bf 5 september så är lite längre gången än dig. Om du är beräknad i september så har vi en superhärlig hemlig facebooktråd som jag skulle kunna lägga till dej i om du är intresserad. I så fall kan du pm:a din mejl till mig så lägger jag till dej. Kram och stort grattis igen! :)

Härligt! Jag pm:ar dig senare idag när jag kommit hem från jobbet! :) Ja så himla härligt att det tog sig för oss båda så snart! Grattis till dig med!
  • Ankissen

Är det fler av er nygravida som känner er mer eller mindre kissnödiga hela tiden men att det sen bara kommer några droppar? Himla konstigt! :)

• Jennsan81
    Ankissen skrev 2016-01-27 18:42:38 följande:

Är det fler av er nygravida som känner er mer eller mindre kissnödiga hela tiden men att det sen bara kommer några droppar? Himla konstigt! :)

Ja, och det är så jobbigt! Till och med på natten! Och värre blir det på slutet haha. Då ligger det jobbiga i att faktiskt behöva resa sig upp! Haha
Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!