• Jennsan81

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Plussade i morse! Helt galet. Ska egentligen inte ha min mens förens på tisdag! Har inte sagt det till någon ännu, inte till gubben heller då han är borta i helgen! Jag har 3 grabbar sen tidigare, 16, 13, 7. Min sambo har inga egna.

Så spännande!!

• Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!
  • ejm

Hej!

Är beräknad 1/10 och detta är andra barnet. Har en tjej som fyller 5år i sommar och vi har försökt i 4 år att få till ett syskon (detta är första gången vi plussar). Är såklart rädd att det inte ska gå vägen, då vi har svårt att överhuvudtaget bli gravida. Började oroa mig i helgen, då teststrecket inte blev starkare. Men i morse är det tydligt starkare

Symtomen är just nu molvärk, trötthet och ont i brösten. Är nog inte så trevlig heller

• Ankissen

Var tvungen att testa mig igen. Så här blev det, bim+1. Kan dock fortfarande inte tro det. ;)
  • dljh

Mammamia10: va tråkigt att höra :( håller tummarna för ett nytt + snart om det skulle visa sig vara missfall (hoppas inte)

Själv ligger jag på sahlgrenska gyn, nyopererad då jag fick utomkvedshavandeskap där äggledarn brast och jag höll på att förblöda, tog många timmar för läkarna att förstå att det var allvar...

Önskar er alla ett jätte lyckatill ??

För mig hoppas jag på tredje gången gillt

Kram på er

• Ankissen
    dljh skrev 2016-01-25 19:33:42 följande:

Mammamia10: va tråkigt att höra :( håller tummarna för ett nytt + snart om det skulle visa sig vara missfall (hoppas inte)

Själv ligger jag på sahlgrenska gyn, nyopererad då jag fick utomkvedshavandeskap där äggledarn brast och jag höll på att förblöda, tog många timmar för läkarna att förstå att det var allvar...

Önskar er alla ett jätte lyckatill ??

För mig hoppas jag på tredje gången gillt

Kram på er

Nej... Stackars er! :(
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-25 14:42:42 följande:
    Jag har också missfallsoro. Fick ett missfall i oktober i v. 8. Jag hade också två missfall i rad innan jag fick första barnet. Så sammanlagd statistik hittills för mig: Tre missfall och två barn. Hurra! Ser ju strålande ut... ;)
    Håller tummarna för oss dåGlad Mitt missfall började med att jag fick väldigt ont i vänster sida av magen. Blod hade tagit sig ut i buken och irriterade. Jag åkte alltså in för smärta i magen och vid ultraljudet berättade dom att det var ett missfall på gång. Det var ingen rolig julklapp. Är därför livrädd nu när det värker, spänner och molar i just det området. Har v5+4 som delmål. Har du något delmål?
  • Ankissen
    EmelieB91 skrev 2016-01-25 20:07:04 följande:

Håller tummarna för oss då Mitt missfall började med att jag fick väldigt ont i vänster sida av magen. Blod hade tagit sig ut i buken och irriterade. Jag åkte alltså in för smärta i magen och vid ultraljudet berättade dom att det var ett missfall på gång. Det var ingen rolig julklapp. Är därför livrädd nu när det värker, spänner och molar i just det området. Har v5+4 som delmål. Har du något delmål?

6+3 är mitt första delmål. Då fick jag se sonen på vul så runt då ska jag boka en tid tänkte jag. Alla mina tre mf/ma har börjat med bruna flytningar. Ett i v. 6, ett i v. 9 och nu senast ett i v. 8.
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-26 17:41:14 följande:

Den känns ödslig...

Händer väl inte så mycket nu. Känns bara som en lång väntan innan man kan göra vul och gå på inskrivning. 

Köpte två digitala Clearblue idag. Tänkte ta en i morgon och sedan vänta någon vecka för att se så det stegras. När ska det stå 3+? Vilken vecka alltså.
  • Ankissen
    EmelieB91 skrev 2016-01-26 19:29:53 följande:

Händer väl inte så mycket nu. Känns bara som en lång väntan innan man kan göra vul och gå på inskrivning. 

Köpte två digitala Clearblue idag. Tänkte ta en i morgon och sedan vänta någon vecka för att se så det stegras. När ska det stå 3+? Vilken vecka alltså.

När det är tre veckor eller mer sen ägglossningen fattar jag det som. Jag fick 3+ idag vilket mest gjort mig orolig för det kändes för tidigt. Men jag är förmodligen i v.6 istället för v.5 när jag räknat och tänkt lite. Då passar det bättre med 3+.

Jag tänkte mest att tråden borde typ koka av alla nygravida som plussar och vill va med. Ligga öde ett dygn känns inte okej. ;)
Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!