• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • MoM11

Jag ska förhoppningsvis göra FET precis innan jul... oroar mig lite för att något ska strula, har fått prel datum 22 dec i Aten...

• Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 18:25:15 följande:

Men har dom sagt att du måste gå ner i vikt? Vad ska man ligga på för vikt för att dom ska vara nöjda? Jag ligger på fetma enligt BMI..

De har inte sagt att jag måste gå ner till nästa försök, utan jag antar det för vikten kommer alltid upp. Och jag gick upp 7 kg på hormonbehandlingen på förra ivfen så därför sa de att det egentligen inte va ok att göra ivf. Fast när de satte tillbaka det befruktade ägget hade jag gått ner 4 kg av 7.. det var mycket vätska som jag gick upp därför gick jag ner det på bara 5 dagar mellan äggplock och återinsättning. Men jag fick höra att den dåliga befruktbingen 5-10 varav endast 1 blev blastocyst var pågrund av min övervikt.. jag har bmi fetma inte sjuklig fetma...

Jag blir alltid bemött av sjukvården att jag är för tjock ovsett vad jag söker hjälp för. Så därför ställer jag in mig på att det kommer att vara ett problem även denna gång...
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-11-15 18:52:19 följande:

Jag ska förhoppningsvis göra FET precis innan jul... oroar mig lite för att något ska strula, har fått prel datum 22 dec i Aten...

Oj du kör på utlandshjälp nu alltså, har du gjort försök där förrut?
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-11-15 18:53:22 följande:
    De har inte sagt att jag måste gå ner till nästa försök, utan jag antar det för vikten kommer alltid upp. Och jag gick upp 7 kg på hormonbehandlingen på förra ivfen så därför sa de att det egentligen inte va ok att göra ivf. Fast när de satte tillbaka det befruktade ägget hade jag gått ner 4 kg av 7.. det var mycket vätska som jag gick upp därför gick jag ner det på bara 5 dagar mellan äggplock och återinsättning. Men jag fick höra att den dåliga befruktbingen 5-10 varav endast 1 blev blastocyst var pågrund av min övervikt.. jag har bmi fetma inte sjuklig fetma... Jag blir alltid bemött av sjukvården att jag är för tjock ovsett vad jag söker hjälp för. Så därför ställer jag in mig på att det kommer att vara ett problem även denna gång...

Det är ju det att man vill ju att det ska bli ett bra resultat. Men förbaskat svårt att gå ner i vikt. Jag som går hemma och är sjukskriven.. Rör mig inte alls så mycket som när jag jobbar. Får försöka gå ner några kg till nästa försök som troligtvis är vårt sista..
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-11-15 18:52:19 följande:

Då blir det en fin julklapp :) Hur kommer det sig att du är i Aten? Har säkert läst i tråden men kommer inte ihåg..
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 20:45:40 följande:

Det är ju det att man vill ju att det ska bli ett bra resultat. Men förbaskat svårt att gå ner i vikt. Jag som går hemma och är sjukskriven.. Rör mig inte alls så mycket som när jag jobbar. Får försöka gå ner några kg till nästa försök som troligtvis är vårt sista..

Jo det är ju det. Jag har bytt jobb nu från rörligt till stillasittande. Men jag försöker ta en 30 min prom på lunchen iallafall de dagar det går. Det är het enkelt bara att kämpa på :) Lycka till du med :)
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-11-15 21:06:05 följande:
    Jo det är ju det. Jag har bytt jobb nu från rörligt till stillasittande. Men jag försöker ta en 30 min prom på lunchen iallafall de dagar det går. Det är het enkelt bara att kämpa på :) Lycka till du med :)

Tack detsamma:) Man får inte ha nåt lockande gott hemma..
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-11-15 21:20:30 följande:

Hur går det för dig engsan? Blöder du?

Nej det har inte kommit nå mer! Bara vänta och se!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-11-15 22:07:16 följande:
    Nej det har inte kommit nå mer! Bara vänta och se!

Bra! Då hoppas vi på nåt tillfälligt!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?