• Mammatilljesperochkevin06

Vi som har BF i okt

Hej på er startar en ny grupp som ni kan hålla koll på

SJ är jag gravid med 3barnet har två pojkar sedan innan 13-10år

Så detta är en liten sladdis med min stora kärlek är nu i vecka 6 :)

Så vill ni följas åt å diskutera allt från mamma kropp till hur bebisen växer eller symptom

????????

• Svar på tråden Vi som har BF i okt
  • busans

Såg att min mobil gör "!?!?!" Konstigt.

Såg lite lustigt ut "vårt första barn?" ..gjorde en smile gubbe som inte kom med.

• Malhin

Jag har berättat för mina absolut närmaste vänner, ca 6st. Vill ha några o prata med om de o de är svårt o hålla sig :)

Har ej sagt något till mina barn eller våra familjer än, väntar ett tag till. Sist börja magen svälla i vecka 10 så de för den de denna gången oxå så blir de svårt o hålla de hemligt.

Idag va jag på inskrivning hos MVC o tog en del prover. Ska dit igen nästa vecka o sen 3 veckor efter de. Ska boka in första ultraljudet nästa vecka o läkarbesök för o planera min graviditet o ultraljuden ????

Frufin skrev 2016-02-23 22:10:26 följande:

V 6 idag :) tror jag. Bor i Sthlm. Tänkte också ringa MVC imorgon kanske... Känns som att man är gravid på låtsas när man inte berättat för nån, inte hinner tänka på det på jobbet, mannen o jag kan inte prata om det så mkt hemma eftersom barnen är så stora osv. Vill att tiden ska gå, ska bli så roligt att berätta för barnen framförallt!! När tänker ni berätta för barn, familj, på jobbet?

Flerbarns mamma
  • Malhin

Känns lite mer på riktigt nu när inskrivningen är klar o första proverna e tagna samt första vul är gjort :)

Hilda77 skrev 2016-02-23 19:14:49 följande:

Spännande. Jag ska ringa imorgon tänkte jag. :) Har inte vågat innan. Men nu börjar jag våga hoppas lite. :)

Flerbarns mamma
  • Hilda77
    Malhin skrev 2016-02-24 08:25:52 följande:

Jag har berättat för mina absolut närmaste vänner, ca 6st. Vill ha några o prata med om de o de är svårt o hålla sig :)

Har ej sagt något till mina barn eller våra familjer än, väntar ett tag till. Sist börja magen svälla i vecka 10 så de för den de denna gången oxå så blir de svårt o hålla de hemligt.

Idag va jag på inskrivning hos MVC o tog en del prover. Ska dit igen nästa vecka o sen 3 veckor efter de. Ska boka in första ultraljudet nästa vecka o läkarbesök för o planera min graviditet o ultraljuden ????

sist svullna min mage tidigt. Men det la sig runt vecka 9-10. Började inte få mage först runt vecka 20.

Jag vill helst hålla det hemligt tills kub/nipt testet är gjort. Så runt vecka 12 måste jag hålla tyst till. :) Är väldigt svårt. 
  • Hilda77
    Malhin skrev 2016-02-24 08:25:52 följande:

sist svullna min mage tidigt. Men det la sig runt vecka 9-10. Började inte få mage först runt vecka 20.

Jag vill helst hålla det hemligt tills kub/nipt testet är gjort. Så runt vecka 12 måste jag hålla tyst till. :) Är väldigt svårt. 
  • Malhin

Min börja svälla på nytt förra gången i vecka 10 o sen fortsatte de.

Hilda77 skrev 2016-02-24 09:27:57 följande:

Flerbarns mamma
  • Tyret1501

Förra graviditeten fick jag inte mage så det syntes förens v 28! Så jag hoppas och tror att den kommer tidigare denna gången! :) hur kommer det sig att ni får tidigt ultraljud? Jag och sambo vill gärna men det kostar oss ca 1000kr att göra? Kan man få det utan besvär? Ink. Mig och 3 generationer rakt upp kvinnor är det 3 tvillingpar så vi är spända då det inte är helt obefogat att oroa sig! Tvillingar hade såklart vart kul men vi hade behövt förbereda oss ekonomiskt! Sist betalade vi men då jobbade både jag och sambon, i dagsläget är vi båda studenter så ekonomin finns inte riktigt där för att lättvindigt lägga 1000 kr på något som andra får gratis! Nu förstår jag att det kan ligga jobbiga historier bakom vissa som får tidiga ultraljud, inte meningen att trampa på någons tår!

Men hur får ni "rätt" till dem gratis? Och någon som vet hur det skulle gå till i Malmö?

• Hilda77

Jag gjorde ett tidigt vul på gynakuten i Malmö. Ringde dit då jag hade smärtor på vänster sida. De bad mig komma in och gjorde ett vul.
    Mitt mvc erbjuder ultraljud vecka 8-10 om man har en oro eller inte vet hur långt gången man är.
    Förra graviditetengjorde dom ett på mig under inskrivningen då jag bara råkade nämna att jag var orolig att där inte var något iom att jag inte hade några symtom.

Tycker det är bra att dom gör det. Man slipper så mkt oro.

• Tyret1501

Vad är det för mvc? Jag var orolig sist (av goda skäl) och det "enda" jag fick var att det kostar 950 kr (förövrigt kostar 550 kr i stockholm) trodde inte att vi hade något alternativ /:

• Tyret1501

Trelleborg var det! Ja, nä det är ju inte riktigt ett alternativ.. känner ju mig lite lurad! Vill inte iheller utnyttja gynakuten, de gånger jag har haft med de att göra har det vart väldigt påfrestande för dem att ha och göra med mig. Skittrist! Men men! Kanske får bli något sådant ändå!

Svar på tråden Vi som har BF i okt