• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lixom

Tack CJ1, jag har testdag 17/4. Blir peppad av att läsa att du också är 39. Jag fick också ut 5 ägg, men mina var inte tillräckligt många/bra för att klara odlas vidare så har inget i frysen.

Cam86 > spännande, håller tummarna, när har du testdag?

Mini72 > tråkigt att höra, men bra att du är taggad för fortsättning... Kram

• CAM86

Lixom - jag har test dag på fredag :) så nu skulle man ju vilja sova bort hela veckan så det blir fredag och ingen blödning heller.. När hade du?

• Lixom

Cam86, nästa måndag... Så "bara" en veckas väntan kvar. Förstår verkligen hur du menar, sova bort veckan haha :) Både längtan & lite oro samtidigt

• ivfbullen

Ooo vad spännande att läsa alla era inlägg!! Håller alla tummar och tår för oss alla!
    Här har vi testdag 20 april! OM 10 DAGAR!!! Wäääää vad många dagar det är!! 

• Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-10 14:02:40 följande:

Ooo vad spännande att läsa alla era inlägg!! Håller alla tummar och tår för oss alla!
    Här har vi testdag 20 april! OM 10 DAGAR!!! Wäääää vad många dagar det är!! 

Samma för oss! 20/4. Vilken dag satte du in? Visst var det så att du också går på Sophiahemmet.
  • ivfbullen
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 14:08:35 följande:
    Samma för oss! 20/4. Vilken dag satte du in? Visst var det så att du också går på Sophiahemmet.
    ooo vad kul! Nej jag går inte på Sophiahemmet.
    Satte in nu i onsdags den 6:e april. En blastocyst på 5 dagar :) Och du?
  • CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 12:18:42 följande:
    Läskigt att de odlade vidare så många dagar när du inte hade så många ägg. Hur kommer det sig? Ser de direkt att de har bra chans till att klara sig? Stort lycka till!
    Tack så mycket! Har man minst 5 befruktade ägg eller fler dagen efter ÄP så väljer min klinik att odla vidare alla. Antar att de ansåg att det var stor chans att någon/några skulle överleva till dag 5. Vi går privat. Dock "levde" även de andra 2 som inte blivit blastocyster dag 5 men hade inte kommit lika långt och dem skulle de odla en dag till men slängde dem dag 6 då de inte ansågs perfekta vilket stör mig lite. Antar att det inte blivit något av dem ändå.
  • CJ1
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 12:29:12 följande:
    Men var det FET? Varför fick du inte sätta in ett färskt?
    Gjorde färskt i februari men det blev minus. Hade 2 i frysen kvar varav ett tinades och sattes in denna gången.
  • CAM86

Nu är vi många som väntar på testdagen!! Själv tycker jag att det här är den tuffaste väntan och oron, jag håller tummarna för oss alla och hoppas denna vecka går i fullfart för oss <3 hur vet man när mensen är beräknad om det har misslyckats ?

• Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-10 14:25:06 följande:
    ooo vad kul! Nej jag går inte på Sophiahemmet.
    Satte in nu i onsdags den 6:e april. En blastocyst på 5 dagar :) Och du?
    Aha! Det är så många man ska hålla reda på...

Vi satte in 2 st 3-dagars i måndags. Så då är vi i fas. Kul!
Svar på tråden IVF mars/april