• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • finee
    Kvinna84a skrev 2016-05-08 09:44:27 följande:

Hur många ägg fick ni sist? Hur många blåsor hade du på vul nu senast?

Första ivf fick vi ut 6mogna och 3 blev befruktade 1 återfördes

Andra ivf fick vi ut 8mogna och 4 blev befruktade och 2 återfördes

Denna gång: gjorde vul i tisdags då hade jag endast 3stora blåser vänster men 6stora på höger tror jag. Sen flera små som dom hoppades skulle växa tills imorn. Så det är bara att vänta och se imorn :)

Hur går det för er?[/quote]

Ok, hoppas på många bra ägg då :) Att alla blåsor växer till sig. Nu får det bli tredje gången gillt!

Det går bra för oss, tror jag. Tar tredje sprutan menopur 150ie ikväll. Inga biverkningar, inga känningat i äggstockarna. Blodprov på onsdag blir det, då får vi förmodligen lite mer klarhet i hur det hela ligger till.
    KaosArt skrev 2016-05-08 10:21:57 följande:

Jag har inte känt så mycket alls faktiskt. Har känt av lite som jag kan känna vid äl eller lite som mensvärk. Men inte så att jag kan känna mycket hur det har växt. Men har läst att endel känner mer efter äggmognadsprutan, att man blir mer svullen och sådär. Så får se efter ikväll, :)

Har mest haft biverkning att jag varit extremt trött, och varigit känslig. Har också haft en tryckande obehagskänsla i underlivet, som känns extra mycket vid toabesök.Lycka till imorgon, hopas det går bra för dig! Ikväll blir det ovitrelle för mig :)

Ok, skönt att du inte känt så mkt. Förutom lite mensvärk då. Vilken sprutdag kom den? Själv känner jag ingentin, som sagt. Förutom i min panikhjärna, där har jag massa känningar hehe. Nog möjligt som du säger att man känner mer efter äggmignadssprutan. Lycka till med den jkväll! Vilken tid tar du den och när har du sedan äggplock?
  • Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-05-08 10:55:11 följande:

Lycka till imorgon nu! Ska tänka på dig =) Hoppas på mer ägg nu också!

Tack!! :)
  • daisy80

Lycka till alla ni som sprutar och har ÄP nu snart!! Är det någon som vet hur man räknar ruvardagar? Jag hade återföring i fredags, var det då RD 0 eller 1? och är det oavsett om man fick tillbaka 2,3 eller 5dagars? Dålig koll här känner jag

• malre

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

• KaosArt
    finee skrev 2016-05-08 11:37:36 följande:

Ok, skönt att du inte känt så mkt. Förutom lite mensvärk då. Vilken sprutdag kom den? Själv känner jag ingentin, som sagt. Förutom i min panikhjärna, där har jag massa känningar hehe. Nog möjligt som du säger att man känner mer efter äggmignadssprutan. Lycka till med den jkväll! Vilken tid tar du den och när har du sedan äggplock?

Hm tror det var efter att jag sprutat runt 4 dagar, men det är väl individuellt när och hur man känner såklart :) hehe ja det känner jag igen, med hjärnan! Tankarna bara rullar runt där inne!

Jag tar sprutan ikväll kl 20, sedan ska jag vara på plats kl 08 på tisdag. Sen vet jag inte hur länge det tar tills de gör själva pocket. Men kanske 9-10 tiden om ja får gissa :)
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

Åh grattis! Vad härligt att du är i det steget nu! :)
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-08 17:47:22 följande:
    Hm tror det var efter att jag sprutat runt 4 dagar, men det är väl individuellt när och hur man känner såklart :) hehe ja det känner jag igen, med hjärnan! Tankarna bara rullar runt där inne!

Jag tar sprutan ikväll kl 20, sedan ska jag vara på plats kl 08 på tisdag. Sen vet jag inte hur länge det tar tills de gör själva pocket. Men kanske 9-10 tiden om ja får gissa :)
    Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.
  • FruA78
    malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

Härligt grattis till ruvningen :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj