• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruA78
    malre skrev 2016-05-08 19:40:43 följande:

Blir det inte återföring dag 5 om många blev befruktade? De kanske inte kör långtidsodling?

Håller tummarna!!

Tack så mycket!

Jag läste precis lappen jag fick med mig hem där står det att det blir återförning måndag kl 14.00. Men att kliniken återför på dag 2,3 och 5 och om det blir någon ändring än dag 3 kommer de att ringa.
  • daisy80

Lycka till imorgon!! Härligt att få bli ruvare :) jag fick också återföring på dag 3. Håller tummarna att allt kommer gå strålande!

FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

• malre

Håller tummarna att många har delat sig bra och att du får en blastocyster. Det är större chans att lyckas med de! Och med så många ägg är KU chanserna goda till flera fina ägg

FruA78 skrev 2016-05-08 20:04:16 följande:

Tack så mycket!

Jag läste precis lappen jag fick med mig hem där står det att det blir återförning måndag kl 14.00. Men att kliniken återför på dag 2,3 och 5 och om det blir någon ändring än dag 3 kommer de att ringa.

• Regnbågsdröm

Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.

• FruHolmli

Hej alla.

Jag önskar att få vara med på en hörna om ok?

Jag har egentligen inte svårt att få barn, jag har redan barn sedan tidigare.

Jag steriliserade mig för 11 år sedan pga olika orsaker.

Nu önskar jag mig gravid en sista gång.

Eftersom jag är steriliserad behövs IVF. Så jag genomgår samma form av behandling som vissa av er.

Jag har tagit menopur sedan i tisdags, igår tog vi första sprutan av oraglutran.

Imorgon ska jag till Falun för blodprov och UL.

• Marre22

Jag tog mig mod och ringde för att få reda på mitt FSH. Det är ju taget sedan januari men jag blev så chockad över mitt låga AMH så jag glömde fråga vad FSH låg på.

6,1 så det var inte allt för dåligt.

1,2 AMH och jag startar med en dunderdos Menopur snart. Kommer få mens i slutet av veckan.

Känns som att det borde gå att få fram några ägg i allafall med dessa värden...

• manna86

Hej! Har varit ett stort stöd att få läsa och följa alla era historier! Men nu kändes det dags att även presentera mig själv och hoppa in i forumet.Hjärta

Manna86: 30 år. Oförklarligt barnlös sedan 1,5 år. Ev manlig faktor och/eller endometrios. IVF 1, kort protokoll start 27/4. ÄP 9/5. 

Nyss hemkommen från äggplock. 18 blåsor och 11 ägg, inte konstigt att man vaggat fram på sistone. Viss risk för överstimulering så nu håller jag tummarna att det inte blir totalfrys utan att jag mår fint och att ett ägg växer på sig till onsdag och jag får återföra det. 
    Är det någon här som gjort totalfrys? När fick ni göra nytt försök då? Är rädd att jag inte hinner innan sommarstängning om de inte låter mig testa i denna cykel. 

• Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-05-08 19:31:12 följande:

Du får skriva om hur det gick efteråt imorgon! =)

Lite blandade känslor idag.. För det första gjorde plocket galet ont denna gång vilket det inte gjort tidigare. Mår bättre nu och är endast lite öm. Många blåsor men endast 6ägg fick de ut så förhoppningen är låg just nu. Imorn får vi veta hur många ägg som är mogna och om något blev befruktat.
  • malre
    Kvinna84a skrev 2016-05-09 12:14:07 följande:
    Lite blandade känslor idag.. För det första gjorde plocket galet ont denna gång vilket det inte gjort tidigare. Mår bättre nu och är endast lite öm. Många blåsor men endast 6ägg fick de ut så förhoppningen är låg just nu. Imorn får vi veta hur många ägg som är mogna och om något blev befruktat.
    Tråkigt att det gjorde ont, men det är över nu. 

Få ägg behöver inte betyda att befruktningen blir dålig. 6 st är ändå helt OK tycker jag, men jag förstår din oro. Det kan räcka och tom bli nån till frysen.
    Försök vila idag, du har gjord det jobbigaste nu, imorgon kanske du får de bästa nyheterna du kan tänka dig.

Jag ska hålla tummarna 
  • provi87
    Kvinna84a skrev 2016-05-09 12:14:07 följande:
    Usch vad tråkigt att det gjorde ont :( jag tror (min känsla av hela grejen) att få ägg ändå betyder att det är många eller alla är mogna, så jag håller tummarna för dig! 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj