• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruA78
    grodan26 skrev 2016-05-08 00:03:54 följande:

Fortfarande ingen mens här :( 
    Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 
    Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.
    Allt känns skit. 
    Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

Håller tummarna att din mens snart. Vad stressande :(
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-08 14:15:42 följande:

Lycka till alla ni som sprutar och har ÄP nu snart!! Är det någon som vet hur man räknar ruvardagar? Jag hade återföring i fredags, var det då RD 0 eller 1? och är det oavsett om man fick tillbaka 2,3 eller 5dagars? Dålig koll här känner jag

Vad härligt att höra att du ruvar, att allt gick bra :)
  • FruA78
    Kvinna84a skrev 2016-05-08 09:28:29 följande:

Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)

Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.

Lycka till imorgon!
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

Tack! Ja jag känner faktiskt att jag är ganska bra! :) som tagit mig så här långt!

Vad spännande jag hoppas allt går som planerat och att du på eftermiddagen är en ruvre du med! :D

Försår att du varit nervös/ och är fortfarande såklart. Brukar de inte höra av sig dagen efter ÄP och berätta hur många som blev befruktade? Eller blev det inte så för att det varit helg kanske?
  • stajlish
    Kvinna84a skrev 2016-05-08 13:17:06 följande:
    Tack!! :)
    Du får skriva om hur det gick efteråt imorgon! =)
  • stajlish
    malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

Grattis till ruvning! Håller tummarna nu :)
  • malre

Blir det inte återföring dag 5 om många blev befruktade? De kanske inte kör långtidsodling?

Håller tummarna!!

FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

• daisy80

Tack för info!

Och grattis till ruvningen!! Jag känner mig också lycklig över att äntligen få ruva. Jag fick tillbaka ett 3 dagars i förrgår. Nu håller vi tummarna <3

malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

• FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-08 18:41:47 följande:
    Tack! Ja jag känner faktiskt att jag är ganska bra! :) som tagit mig så här långt!

Vad spännande jag hoppas allt går som planerat och att du på eftermiddagen är en ruvre du med! :D

Försår att du varit nervös/ och är fortfarande såklart. Brukar de inte höra av sig dagen efter ÄP och berätta hur många som blev befruktade? Eller blev det inte så för att det varit helg kanske?
    Tack så mycket!

Det är bra, känner mig också nöjd med mig själv med :) Det har varit jättejobbigt med alla sprutor men jag har tagit igenom det. Det var så jobbigt med alla sprutor att äggplocket kändes mindre jobbigt.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj