Emsan91 skrev 2016-05-13 15:04:11 följande:
Kom hem nu. Känner mig lite kluven och väldigt fundersam.. allt såg bra ut men jag är INTE i v.7. Det hon kunde mäta sig fram till var att jag är i typ v.5 och när hon visade sitt "diagramhjul" och jag räknar i min kalender så kan det absolut vara så. Men vet inte riktigt nu vad jag ska tänka eller känna riktigt. Men hon sa också att hon ser en fin graviditet med gulesäck, allt ser ut som det ska. Och hon sa att graviditeten sitter jättefint mitt i livmodern. Så ska tillbaka om tre veckor och se :) fanns ju ingen hjärtljud idag eftersom jag tydligen är så tidigt i graviditeten. Min enda fundering är att då måste gravtesterna jag tog när jag plussade varit otroligt känsliga. Eller så fick jag högt hgc (hcg???) redan tidigt. Men ja. Som alltid. Hon trodde inte det var några fel alls och eftersom allt såg så bra ut så får jag gå på det sålänge. :) jobbigt med denna väntan bara. Haha
Åh men det är ju egentligen skönt att få en förklaring till varför du inte känt så mycket symptom än!
Men såklart snopet att få veta att man är två veckor senare än man trodde. Jag tycker i alla fall att det är toppen att det såg fint ut! Och skönt att ni fått en ny tid bokad om tre veckor igen.
Frkmaria skrev 2016-05-13 18:24:37 följande:
Nej. Det är klart. Hoppas på att det inte är något knas!
Jag ska på inskrivningssamtal på måndag och har förstått att det är mycket frågor osv och mätningar men kommer det ett bekräftande att man är gravid, blir man erbjuden vul eller dyl, eller måste man boka det själv på egen hand? Jag fattar ju att jag är gravid men vill veta så allt verkligen står rätt till. Känns segt att vänta till ev. v 20 för den bekräftelsen. Eller förmodligen tidigare men står ju mellan v 13-20 i olika landsting. framförallt behöver jag få bort tankarna att det är tvillingar. ????
Ja tyvärr måste man nog boka vul på egen hand, men du kan ju se vad de säger på samtalet på måndag. Jag har lyckats boka ett vul på morgonen samma dag som jag har inskrivningssamtal på eftermiddagen, känns lite läskigt! Håller tummarna för att inskrivningssamtalet fortfarande är aktuellt efter vul:et (nojig som man är). Jag känner som du, att man inte vill vänta till typ v 18 för att få se vad som finns där inne.