• Emsan91

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej! Jag fick mitt plus igår och är så himla lycklig! Är nu enligt mina beräkningar i v.5 :)

Jag och sambon är 25 år och känner oss så himla redo nu. Har inga barn sedan tidigare. För ca ett år sen fick jag missfall och snabbt efter det ett MA. Fick då höra att jag har en hjärtformad livmoder = lite högre risk för missfall. Nu hoppas vi att det kommer få gå vägen denna gång. Det är väl nu, v.6 och 7 som det har dött förut - när hjärtat ska börja slå. Hejjar på grynet i magen! :)

Finns det några andra där ute som precis plussat och vill följas åt? Skulle vara kul att få dela lite tankar och funderingar med er! :)

• Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar
  • Emsan91
    ronjaba skrev 2016-05-02 00:23:32 följande:

Här har ni en till :) plussade i fredags.

Har återkommande värk i livmodern och ömma bröst. Inget illamående eller nåt än.

Jag är 26 och sambon 27.

Kul! Grattis! :) vilken vecka är du i? :)
  • Myspys85

Hej och grattis till er som plussat! Glad

Jag fick ett positivt test i fredags (v.5), efter 1,5 års kämpande! Nu vågar man knappt tro på det, men jag försöker ändå njuta och inte oroa mig för hur det ska gå. Har molvärk och svullen mage, samt har redan fått större bröst!!!

Har varit gravid en gång förut (missfall) och jämför såklart med den gången, så jag går just nu och väntar/hoppas på att superluktsinnet ska kicka in och att kaffe ska börja smaka skit hehe. Ser inte fram emot att må illa, men ändå så gör jag det, helt sjukt hur man tänker Skrattande Hur mår ni allihop?

• nolltvaett

Hej!
    Efter 13 månaders kämpande så fick vi ett plus igår! Är i vecka 4 skulle jag tro. 

Jag är svullen om magen, har lite molvärk, illamående och vill gråta hela tiden. 

Har aldrig varit gravid tidigare (började oroa mig för att det kanske inte skulle gå). Vi är 25 och 35 :)

• Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-02 06:58:32 följande:

Hej och grattis till er som plussat!

Jag fick ett positivt test i fredags (v.5), efter 1,5 års kämpande! Nu vågar man knappt tro på det, men jag försöker ändå njuta och inte oroa mig för hur det ska gå. Har molvärk och svullen mage, samt har redan fått större bröst!!!

Har varit gravid en gång förut (missfall) och jämför såklart med den gången, så jag går just nu och väntar/hoppas på att superluktsinnet ska kicka in och att kaffe ska börja smaka skit hehe. Ser inte fram emot att må illa, men ändå så gör jag det, helt sjukt hur man tänker Hur mår ni allihop?

Men grattis!! :) då är vi i samma vecka! Går in i v.6 imorgon och har precis som du molvärk och svullen gosig mage. Brösten har växt massor (tycker jag) och jag mår illa till och från. Haha! Jag känner också sådär att jag nästan vill må dåligt så jag kan känna att allt är bra! Man är ju knäpp! :)
  • Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-02 09:21:50 följande:

Hej!

Efter 13 månaders kämpande så fick vi ett plus igår! Är i vecka 4 skulle jag tro. 

Jag är svullen om magen, har lite molvärk, illamående och vill gråta hela tiden. 

Har aldrig varit gravid tidigare (började oroa mig för att det kanske inte skulle gå). Vi är 25 och 35 :)

Grattis till plusset! :) hoppas det går vägen!
  • ronjaba
    Emsan91 skrev 2016-05-02 06:55:46 följande:

Kul! Grattis! :) vilken vecka är du i? :)

Tack! Jag är i vecka 6 :) helt galet men så kul!
  • Alexandra undrar
    Diana05 skrev 2016-05-01 15:28:14 följande:

Hoppar in här har plussat och är i vecka 6. Har haft som mensvärk som kommer och går ovde har huggit till o sen försvunnit lika fort. Men idag har jag ingen värk alls. Är detta normalt?

Har också haft ömma bröst men idag ömmar de inte alls lika mycket utan bara lite.

Så orolig.

Hej jodå det är normalt. Är i samma vecka som dig. Har känt precis lika dant. Det är livmodern som töjer ut sig och även kroppen som förbereder inför att barnet ska kunna växa och må bra fram tills förlossningen. Att det sticker/hugger till lite ibland är absolut inget farligt.
    Bland det viktigaste för bebin är nog ändå att man tar det lugnt (dvs. inte vara allt för orolig och stressad. Eftersom då finns risk att bebin också blir stressad eller orolig). Känner man att man är trött sov/ vila. Är du ute och blir trött sätt dig hellre på närmsta bänk och ta det lugnt en stund. ^^

• Alexandra undrar
    Myspys85 skrev 2016-05-02 06:58:32 följande:

Hej och grattis till er som plussat! Glad

Har varit gravid en gång förut (missfall) och jämför såklart med den gången, så jag går just nu och väntar/hoppas på att superluktsinnet ska kicka in och att kaffe ska börja smaka skit hehe. Ser inte fram emot att må illa, men ändå så gör jag det, helt sjukt hur man tänker Skrattande Hur mår ni allihop?

Hej grattis till er också!Glad Jodå det känns kul/spännande.Skrattande
    Mår väl illa nu en del och så.. skulle ut igår på en kvällspromenad. Kräktes efter sambon och jag kommit en liten bit och vände och gick hem... suck. Men man e så knäpp att man skrattade mellan spyorna. Idag har jag gråtit en skvätt, poff vände det och jag var glad igen. :/ så skum man blir när man har alla dessa hormoner som sprätter. Hehe

Men jag får väl säga att det hör till på något vis. Skrattande

Lycka till er!
  • Emsan91

Nu har jag bokat tidigt ultraljud nästa fredag den 13/5.. :D håll alla era tummar för att grynet stannar kvar till dess och att vi får se ett litet hjärta slå då!

• Diana05
    Alexandra undrar skrev 2016-05-02 12:44:36 följande:

Hej jodå det är normalt. Är i samma vecka som dig. Har känt precis lika dant. Det är livmodern som töjer ut sig och även kroppen som förbereder inför att barnet ska kunna växa och må bra fram tills förlossningen. Att det sticker/hugger till lite ibland är absolut inget farligt.

Bland det viktigaste för bebin är nog ändå att man tar det lugnt (dvs. inte vara allt för orolig och stressad. Eftersom då finns risk att bebin också blir stressad eller orolig). Känner man att man är trött sov/ vila. Är du ute och blir trött sätt dig hellre på närmsta bänk och ta det lugnt en stund. ^^

Fick missfall nu i vecka 6 :( känns tråkigt när man försökt i flera år att mista pyret. Men nya försök så hoppas få komma in här o skriva snart igen!
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar