• Emsan91

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej! Jag fick mitt plus igår och är så himla lycklig! Är nu enligt mina beräkningar i v.5 :)

Jag och sambon är 25 år och känner oss så himla redo nu. Har inga barn sedan tidigare. För ca ett år sen fick jag missfall och snabbt efter det ett MA. Fick då höra att jag har en hjärtformad livmoder = lite högre risk för missfall. Nu hoppas vi att det kommer få gå vägen denna gång. Det är väl nu, v.6 och 7 som det har dött förut - när hjärtat ska börja slå. Hejjar på grynet i magen! :)

Finns det några andra där ute som precis plussat och vill följas åt? Skulle vara kul att få dela lite tankar och funderingar med er! :)

• Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-13 19:14:22 följande:

Åh men det är ju egentligen skönt att få en förklaring till varför du inte känt så mycket symptom än! Men såklart snopet att få veta att man är två veckor senare än man trodde. Jag tycker i alla fall att det är toppen att det såg fint ut! Och skönt att ni fått en ny tid bokad om tre veckor igen.

Haha älskar att du är så positiv! jag måste också försöka se det så..! Har känt mig lite nere idag. Men har räknat och räknat och inser att det absolut kan stämma. Och har googlat lite (ajabaja) och hittat att det inte är ovanligt att man blir flyttad.
  • Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-13 20:15:16 följande:
    Haha älskar att du är så positiv! jag måste också försöka se det så..! Har känt mig lite nere idag. Men har räknat och räknat och inser att det absolut kan stämma. Och har googlat lite (ajabaja) och hittat att det inte är ovanligt att man blir flyttad.
    Hihi ja vi måste ju peppa varandra här inne Glad Man känner sig ju ofta väldigt orolig för sin egen graviditet, men har lättare att se ljusglimtarna i andras berättelser Solig
  • syster isabelle
    Myspys85 skrev 2016-05-13 06:58:27 följande:
    syster isabelle skrev 2016-05-12 17:53:55 följande:
    Tack!! Det börjar kännas bättre. Men känner mig så ensam också så fort min kille inte är här, när han är på jobbet.. Nu längtar jag tills vi ska flytta ihop. Och är glad att jag inte känner av så många symtom.. lite uppsvälld mage och till och från väldigt trött, annars är det lugnt.
    Ja jag förstår att det känns ensamt med alla tankar osv när man sitter själv, men vad gör du om dagarna, jobbar/pluggar du? Har ni tänkt flytta ihop snart? :)

Här hade vi återigen en "toppenkväll" igår. Jag deppade över att inte kunna njuta av något jag stoppar i mig (kvällstid mår jag illa av allt) medan min man tyckte mer synd om sig själv eftersom han har en s.k. man flu!!! (läs: hosta) Så vi råkade i luven på varandra för minsta lilla och jag bestämde att vi trivs bäst på varsitt håll just nu, dvs en i soffan och en vid datorn. Mysigt värre :) Ser fram emot helgen då vi kan umgås dagtid, då jag mår bättre!LYCKA TILL idag Emsan91, jag tror på er!!!

Jag jobbar.. treskift, så det är väldigt oregelbundet. Men har ett socialt liv iallafall. Eller det känns ofta som att jag jobbar så mkt att jag inte hinner träffa mina vänner. Men träffar mina föräldrar emellanåt.
    Vi ska flytta ihop snart men jag vet inte när, min kille verkar inte SÅ motiverad. Men för mig skulle det nog kännas bra om det skedde snart. Det är ju inte alltför lång tid innan bebis ändå, tycker jag.

Hur mår du nu? :)
  • Myspys85
    syster isabelle skrev 2016-05-14 01:50:19 följande:
    Jag jobbar.. treskift, så det är väldigt oregelbundet. Men har ett socialt liv iallafall. Eller det känns ofta som att jag jobbar så mkt att jag inte hinner träffa mina vänner. Men träffar mina föräldrar emellanåt.
    Vi ska flytta ihop snart men jag vet inte när, min kille verkar inte SÅ motiverad. Men för mig skulle det nog kännas bra om det skedde snart. Det är ju inte alltför lång tid innan bebis ändå, tycker jag.

Hur mår du nu? :)
    Ja jag förstår, ibland känns det ju som att man inte hinner/orkar med något socialt liv när man väl är ledig, måste vara extra tufft när du jobbar skift. Och jag förstår verkligen att du är sugen på att flytta ihop snart, men ni har ju ett tag på er som tur är :) Minns inte vilken vecka du är i, är du beräknad till början av januari? Min bf är ju 27 december, yay... Skrattande

Jo jag mår faktiskt bättre nu, på gott och ont. Har ätit laktulos i två dagar mot förstoppning, och nu när jag börjar bli normal igen så har liksom illamåendet (som jag trodde var gravidillamående) försvunnit också! Förvånad Jag kanske bara var förstoppningsillamående, alltså var glamouröst! Så nu känner jag mig inte lika gravid längre, hoppas allt är ok ändå, humöret är iaf fortfarande lika illa hehe och brösten är enorma. Hur mår du? Får du vila ordentligt med ditt skiftarbete?
  • syster isabelle
    Myspys85 skrev 2016-05-14 09:21:24 följande:
    Ja jag förstår, ibland känns det ju som att man inte hinner/orkar med något socialt liv när man väl är ledig, måste vara extra tufft när du jobbar skift. Och jag förstår verkligen att du är sugen på att flytta ihop snart, men ni har ju ett tag på er som tur är :) Minns inte vilken vecka du är i, är du beräknad till början av januari? Min bf är ju 27 december, yay... Skrattande

Jo jag mår faktiskt bättre nu, på gott och ont. Har ätit laktulos i två dagar mot förstoppning, och nu när jag börjar bli normal igen så har liksom illamåendet (som jag trodde var gravidillamående) försvunnit också! Förvånad Jag kanske bara var förstoppningsillamående, alltså var glamouröst! Så nu känner jag mig inte lika gravid längre, hoppas allt är ok ändå, humöret är iaf fortfarande lika illa hehe och brösten är enorma. Hur mår du? Får du vila ordentligt med ditt skiftarbete?
    Bör vara i vecka 8 typ.. så förlossning nångång runt den 20 december? Julbebis sa hon som bokade in mig för inskrivningssamtal nästa måndag :)Hjärta

Är också så himla trög i magen.. Har gått bra än så länge utan laxerande.. men det känns ändå rätt jobbigt. Dessutom att veta att tarmarna kommer fungera såhär hela graviditeten?! Hemskt trött också.. vilade igår.. sov från 02 till 17. Nu nattjobb igen. SÅ glad att jag är ledig fem dagar i rad nästa vecka
    Åh skönt att både förstoppningen och illamåendet är borta!!Glad
  • Emsan91

Hej allihop! Jag börjar känna mig okej efter fredagens tidiga ul där jag blev flyttad från v.7 till v.5 och försöker tänka att går det inte bra så kan jag inte göra något åt det. Kommer bli fruktansvärt ledsen men jag väljer just nu att tro och hoppas på att allt ändå är som det ska. Har fortfarande en väldigt bra magkänsla så får leva på den..

Har läst om andra som blivit flyttade flera veckor som det ändå gått bra för.

Någon här som har några erfarenheter?

Hur går det för er? Hur mår ni?

• Oviss01

Jag har börjat fundera över det här att berätta om graviditeten på arbetet. Jag började nytt jobb 1 januari och jag är ensam anställd, så det känns lite jobbigt.

När berättar ni?

• Myspys85
    Oviss01 skrev 2016-05-16 09:56:54 följande:

Jag har börjat fundera över det här att berätta om graviditeten på arbetet. Jag började nytt jobb 1 januari och jag är ensam anställd, så det känns lite jobbigt.

När berättar ni?

Jag vet inte exakt när jag tänker berätta, men typ v 13 kanske, då har ju missfallsrisken minskat. Dock osäker på om jag ska göra KUB, ska ni?

Jag mår illa nu igen, på ett sätt skönt att ha symtom men å andra sidan inte alls kul... Sämst på kvällarna, blä. Imorgon bitti ska vi äntligen göra ultraljud, så läskigt men spännande, hoppas verkligen att det ser bra ut. Kram på er och hoppas ni mår bra!
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-17 18:11:30 följande:

Jag vet inte exakt när jag tänker berätta, men typ v 13 kanske, då har ju missfallsrisken minskat. Dock osäker på om jag ska göra KUB, ska ni?

Jag mår illa nu igen, på ett sätt skönt att ha symtom men å andra sidan inte alls kul... Sämst på kvällarna, blä. Imorgon bitti ska vi äntligen göra ultraljud, så läskigt men spännande, hoppas verkligen att det ser bra ut. Kram på er och hoppas ni mår bra!

Vi tänker berätta för våra närmaste när vi får se ett hjärta sen för de andra mellan 12 och 15 kan jag tro

Skönt med symptom! Jag mår sämst mellan typ 10 och 13. Kan inte äta, vill bara gråta, huvudvärk och känner mig typ bakis. Sen är det bra några timmar och sen lagom till middagen så blir det jobbigt igen.. haha!

Spännande med ultraljud imorgon! Du får uppdatera och berätta hur det gick!
  • Myspys85

Hej! Det gick bra på ultraljudet idag, pyret levde och hade ett litet hjärta, så himla skönt att få det bekräftat! Men man slutar ju aldrig noja sig, jag blödde lite några timmar efter undersökningen (andra blödningen hittills under graviditeten) och blev såklart jätteorolig, men vet ju att det är vanligt. Antagligen petade hon runt en del och slemhinnorna är ju sköra där nere. Nu har vi bestämt att göra KUB också om några veckor, så då får vi ett till ultraljud, skönt med några milstolpar på vägen till RUL :)

Förutom omtumlad och illamående mår jag bra. Hur mår ni tjejer? Kramar

Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar