• Emsan91

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej! Jag fick mitt plus igår och är så himla lycklig! Är nu enligt mina beräkningar i v.5 :)

Jag och sambon är 25 år och känner oss så himla redo nu. Har inga barn sedan tidigare. För ca ett år sen fick jag missfall och snabbt efter det ett MA. Fick då höra att jag har en hjärtformad livmoder = lite högre risk för missfall. Nu hoppas vi att det kommer få gå vägen denna gång. Det är väl nu, v.6 och 7 som det har dött förut - när hjärtat ska börja slå. Hejjar på grynet i magen! :)

Finns det några andra där ute som precis plussat och vill följas åt? Skulle vara kul att få dela lite tankar och funderingar med er! :)

• Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar
  • Emsan91
    Alexandra undrar skrev 2016-04-30 21:31:49 följande:

Hej. Plussade för 1 vecka sedan idag. :)

Jag kanske också kan få vara med här och dela tankar och funderingar med er?

Och så klart följa eran väg mot födseln.

Vet dock inte om jag är i vecka 5 eller 9?

Ska förklara...  Gjorde en massa ägglossningstester i mars. Vet inte om dem visade fel eller om ägglossningen blev förskjuten med ca. 1-2 v. Kan ha haft ÄL den 22 Mars och fick mensen ? eller var det mens? 28 Mars.

Blödde i 4 dagar men det var bara 1-2 dagar med blödningar som var mellan och dem andra 2-3 knappt alls.

Lite brunaktiga.

Sedan gjorde jag ett gravtest den 13 April (fick ett mycket svagt +  ??) Då som jag borde ha haft ÄL i April månad. Tog ett test sedan för en vecka sedan (idag) och då såg man klart och tydligt att jag var gravid.

Så därför vet jag inte riktigt... hmm.

---------

Själva graviditeten:

Just nu:

*Känner lite ömhet i brösten.

*Lite lätt illamående ibland. Men oftast inte.

*Känner ett sug och att det är spänt i magen. Lite som träningsvärk eller t.ex. om man är riktigt hungrig. Då suger det typ så.

*Lite yr då och då.

*Ps. Rapar mycket med, känner mig som en gasboll. XD

Oj, vad krångligt. Haha! Har du ringt mvc? Dom kan ju göra tidigt UL för att se vilken vecka du är i! :)

Jag är också som en gasboll - svullen mage och mycket luft. Haha!
    Makintoch skrev 2016-04-30 22:54:46 följande:

Jag hoppar gärna in i gruppen! Plussade för lite mer än en vecka sedan. Går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Första veckan var jag jätteglad och tänkte på lilla knytet i magen hela tiden! Det var som att sväva på rosa moln! Men sedan fick jag bruna flytningar för ett par dagar sedan. Och nu kan jag inte glädjas alls! Tittar i trosorna och på pappret i samband med varje toalettbesök.. Googlar som en tok och skrämmer upp mig själv. Är helt inställd på ett kommande missfall! Jag vill bara nå vecka 13 och få RUL gjort så att man kan pusta ut lite grann och börja njuta av graviditeten igen!

Det är ju inget konstigt att få lite bruna flytningar. Det är väl mer om det kommer färskt blod som man ska oroa sig. Men förstår dig. Jag har redan nu lite ångest för varje toabesök och kollar alltid noga på pappret :( du har inte funderat på att boka ett privat tidigt UL? :)
  • Alexandra undrar

Jag är inte orolig över bebin så... Men är väl mest nyfiken på när jag blev med barn. Hehe Glad Jag hade ju någon slags blödning i slutet av mars, men vet inte om det var mensen. Och jag plussade ju först efter det. Så det är nog ingen fara med den lille.

Kräktes för andra gången under graviditeten igår kväll. Men annars känns allt okej. Har inte ont i magen eller så heller.

Kramiz till er!

• Makintoch
    Emsan91 skrev 2016-05-01 07:17:23 följande:

Det är ju inget konstigt att få lite bruna flytningar. Det är väl mer om det kommer färskt blod som man ska oroa sig. Men förstår dig. Jag har redan nu lite ångest för varje toabesök och kollar alltid noga på pappret :( du har inte funderat på att boka ett privat tidigt UL? :)

Ja, det känns som att jag går runt och väntar på att de bruna flytningarna ska övergå till färskt blod.. Jag pratade med min kille om privat UL men det ville inte han.. Men det var iofs innan de bruna flytningarna kom.
  • Iidith
    Makintoch skrev 2016-05-01 08:34:35 följande:

Ja, det känns som att jag går runt och väntar på att de bruna flytningarna ska övergå till färskt blod.. Jag pratade med min kille om privat UL men det ville inte han.. Men det var iofs innan de bruna flytningarna kom.

Nu låter jag kanske taskig, men strunta i vad din kille säger. Det är du som bär barnet och är du nervös borde du gå på ul. Jag fick missfall i v7+4 (typ). Det började som bruna flytningar och gick snabbt över i färskt blod. När jag pratade med bm och var på akuten så sa de att bruna flytningar är gammalt blod som kan komma från att livmodern växer osv. Så det behöver inte vara någon fara. När jag bara hade bruna flytningar var ingen särskilt orolig från vårdpersonals-håll. Men sök för ul, så kanske du känner dig lugnare efteråt. Hoppas det går bra för dig!
  • Björckan

Såvitt jag hört så är bruna flytningar både vanligt och oftast helt ofarligt! Men hade jag fått det så hade jag ju varit ett vrak ändå! När jag fick mitt utomkveds så fick jag små små blödningar som kom och gick, men det var färskt blod, kombinerat med ensidig smärta. Jag kollar ändå noggrannt på pappret vid varje toabesök den här graviditeten också... usch denna oro. Jag har KUB-ul den 17:e maj. Tiden dit får gärna skynda sig. På tisdag går jag in i vecka 12. Det känns lite skönt att den största missfallsrisken snart är över.

• Diana05

Hoppar in här har plussat och är i vecka 6. Har haft som mensvärk som kommer och går ovde har huggit till o sen försvunnit lika fort. Men idag har jag ingen värk alls. Är detta normalt?

Har också haft ömma bröst men idag ömmar de inte alls lika mycket utan bara lite.

Så orolig.

• Emsan91
    Diana05 skrev 2016-05-01 15:28:14 följande:

Hoppar in här har plussat och är i vecka 6. Har haft som mensvärk som kommer och går ovde har huggit till o sen försvunnit lika fort. Men idag har jag ingen värk alls. Är detta normalt?

Har också haft ömma bröst men idag ömmar de inte alls lika mycket utan bara lite.

Så orolig.

Men åh vad kul! Grattis! :)

Jag blir skiträdd så fort symptomen försvinner. Men alla graviditeter är ju olika. Jag är ju mest orolig för allt bara för jag fått upprepade missfall.. tror inte alls det är något konstigt att man ett tag inte känner något. Jag har inte haft ömma bröst någonting. Har sett att dom blivit större och hade ömma bröstvårtor ca en vecka efter ÄL men efter det ingenting.. :)
  • Emsan91
    Makintoch skrev 2016-05-01 08:34:35 följande:

Varför vill han inte det? Är väl jättemysigt om man får se att allt är bra? Och få se ett litet hjärta ticka? :)
  • Makintoch
    Emsan91 skrev 2016-05-01 19:56:28 följande:

Varför vill han inte det? Är väl jättemysigt om man får se att allt är bra? Och få se ett litet hjärta ticka? :)

Han är orolig att ul-strålningen skulle vara farlig för bebisen :/
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar