• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Fluffan86
    pojkmorsan skrev 2016-05-13 07:05:14 följande:

Kom på de inatt haha. Ja tog 2 om dagen från första mens dagen till äl sen 1 om dagen fram till bim :)

Ok Ska bli spännande att se om det har någon effekt!
  • Fluffan86
    ungmamma16 skrev 2016-05-13 07:10:05 följande:

Har ett barn sen innan, blev dock gravid med honom på P-medel så behövde ju inte kämpa precis haha. Men nu är han 2 och vi vill ha knodd igen.. Så 3je försöket nu. Förra månaden så testa vi ÄL stickor och låg på varje dag men blev ändå inget :( och denna månaden så sticker jag o sonen utomlands dagen jag har ÄL .. Suck.. Får ligga på fram tills den dagen och hoppas att de tar sig :) jag har beställt nattljusolja, någon mer?

Synd på timingen med ÄL, men det borde ju inte vara några problem om ni kör dagarna innan

Jag beställde epa glandin som är samma substans som nattljusolja, om jag tolkade infon rätt, så det ska bli intressant att prova
  • marengen90

Det räckte med att klaga på familjeliv så kom rosa flytningar på beställning! Äntligen :)

Äl om 1,5 vecka :D

• ungmamma16

Ja jag känner att de borde ju kunna ta sig om man nu ligger på under fertiladagar o ÄL så :)

• Fru365

Jag kör med Boragoolja:)

Fluffan86 skrev 2016-05-13 09:34:41 följande:

Synd på timingen med ÄL, men det borde ju inte vara några problem om ni kör dagarna innan

Jag beställde epa glandin som är samma substans som nattljusolja, om jag tolkade infon rätt, så det ska bli intressant att prova

• Fluffan86
    Fru365 skrev 2016-05-13 14:00:27 följande:

Jag kör med Boragoolja:)

Jag såg att det fanns kapslar med vad jag uppfattade som "ren" boragoolja men dom var svindyra så jag tänkte att dessa jag beställt där det är blandat med omega 3 också borde funka :-P

Vi får hoppas att det funkar!
  • columbus
    ungmamma16 skrev 2016-05-13 14:01:30 följande:

Ni som kör med ÄL stickor, vilken dag börjar ni?

Jag började testa igår (dag 6 i cykeln). Har dock långt kvar till beräknad ÄL (22-23 maj ungefär) men är första gången jag kör med ÄL-test (och första gången vi börjar försöka) så vill vara helt säker på att inte missa. 

Enligt CB digitala test står det att jag ska börja testa dag 16 om jag missminner mig men det känns lite risky eftersom jag inte är helt hundra på hur regelbunden min mens/ÄL är :)

Håller tummarna för att den kommer som planerat i slutet av nästa helg!
  • Svelin

Jag kommer börja testa från dag 11 eller tolv. Kanske tar varannan dag de första dagarna och sen varje. Vet inte hur regelbunden min äl är, men denna månaden var den inte förrän dag 24 så jag tror att den kanske kommer någonstans mellan dag 18 och 28. De 2 cykler jag haft sen pillerstopp har varit 32 dagar, men innan första och mellan första och andra barnet så hade jag oregelbunden mens så jag litar inte på att denna månaden också skulle vara 32 dagar. Vi får väl se hur det blir.

• Loncelot

Jag testar från dag 9 pga att ja använder äl monitor, men skulle annars börjat köra runt dag11 då ja vet att dem hamnar oftast mellan dag 14-19 har varit uppe på 20 nån gång men har ganska sent, men samtidigt man vill ju inte missa äl

Svar på tråden BIM - juni 2016