• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Mandypandy90
    Rosenblad skrev 2016-05-23 22:28:02 följande:

9 dagar till BIM nu, har till och från ömma bröst, tex kommit mer nu på kvällen, alltså kommer och går. Säger mig ingenting men vill såklart ha massa symptom så man kan känna "Yes nu är de på gång!", men säkert alldeles för tidigt att känna något. Har inte allt för stora förhoppningar eftersom det är 8e försöket men någon gång måste de ju ta sig hoppas jag!! Och det kanske inte måste va den månaden vi fick till det flera gånger utan kanske denna månad då vi fick till det två gånger bara? Jag hoppas de. Använder mig utav appen Woman Log, där jag skriver alla symptom, mens osv. Riktigt bra att ha koll på allt! Räknar ut snitt på cykel osv, man får bra koll och man kan ju komplettera med äl stickor också men inte börjat med de än men funderar på att använda de nästa månad om de inte tagit sig så jag vet exakt. Men märker på kroppen när äl sker men inte exakt när de börjat osv. Bla bla bla skriver en bok här till er haha..hade kunnat skriva hur mycket som helst men frågan är om någon pallar läsa. Vill inte prata mer om barn med mannen för han får prestationsångest och jag känner att jag måste chilla på den fronten. Har redan rabblat barnvagnar, ägglossning, äl sekret - ja allt! Jag ska hålla mig tills vi väl fått plusset, då jävlar ska jag babbla om barn :)

Haha roligt det du skriver om att du inte vill prata mer med din man. Känner precis samma. Enda jag pratar om just nu är barn. Han har velat ha barn sedan länge medan jag för ca en månad sedan kände mig redo . Och nu kan jag inte tänka på något annat! Han kommer väl hinna tröttna innan vi ens plussar.. Tur det finns forum så man kan skriva av sig. Haha
  • Zoey90

Äl+8 och mina symptom blir bara starkare och starkare. Tror verkligen inte jag brukar känna såhär mellan äl och mens i vanliga fall... Kan knappt ha bh eller tröja på mig för att tuttarna exploderar så fort jag petar på dom....

Min sambo har också varit redo långt före mig. Jag ville att allt skulle stämma bra och vara ordentligt planerat först så nu denna månaden tänkte jag börja försöka i hemlighet som en överraskning, men han kom på mig.. Igår frågade han mig "har vi börjat försöka nu? Vi har ju haft väldigt mycket oskyddat sex den här månaden.. Inte för att jag klagar!!" Hahah.

• columbus

Postade detta i spökplus-tråden men testat här också, hoppas det är ok!

Det ekar fortfarande helt tomt på mina ÄL-test trots att jag nu är på dag 18 i cykeln (som vanligtvis brukar vara 29 dagar). Gick över från stickor och CB digital (vanliga) till CB digital med dubbel hormonindikator igår, men den ger inte ens blinkande gubbe ? bara en tom ring.

Dock ser det ut som på bilden nedan när jag matar ut stickan och tar bort hylsan. Jag är fullt medveten om att CB själva skriver att man inte ska titta på dessa streck, men kan ändå inte låta bli att bli nyfiken. Man ser ju en tydlig ökning av det blå teststrecket till vänster (tiderna är lite otydliga men det första är igår vid 12, det andra igår vid 16 och det sista nu på morgonen idag vid 06).

Är det någon som fått liknande ökning där testet sen slagit över till blinkande eller fast smiley? Ska ta ett test runt lunch idag igen och se hur det ser ut då. Kan tillägga att testen jag tog tidigare än igår var helt blanka (dvs. inte ens ett teststreck) så någon typ av ökning ser ju ut att ha skett.

• Zoey90

Den nedersta är mycket tydligare än alla test jag gjorde denna månaden och jag vet att jag hade äl. Kände det tydligt. Visserligen hade jag inte cb.
    På mina tester står det att man inte ska testa på morgonen utan att bästa tiden är mellan kl 10-20
    Du kanske testade för tidigt på morgonen så den inte slog om till smiley?

• nettiz85
    columbus skrev 2016-05-24 06:30:03 följande:

Det ekar fortfarande helt tomt på mina ÄL-test trots att jag nu är på dag 18 i cykeln (som vanligtvis brukar vara 29 dagar). Gick över från stickor och CB digital (vanliga) till CB digital med dubbel hormonindikator igår, men den ger inte ens blinkande gubbe ? bara en tom ring.Dock ser det ut som på bilden nedan när jag matar ut stickan och tar bort hylsan. Jag är fullt medveten om att CB själva skriver att man inte ska titta på dessa streck, men kan ändå inte låta bli att bli nyfiken. Man ser ju en tydlig ökning av det blå teststrecket till vänster (tiderna är lite otydliga men det första är igår vid 12, det andra igår vid 16 och det sista nu på morgonen idag vid 06).Är det någon som fått liknande ökning där testet sen slagit över till blinkande eller fast smiley? Ska ta ett test runt lunch idag igen och se hur det ser ut då. Kan tillägga att testen jag tog tidigare än igår var helt blanka (dvs. inte ens ett teststreck) så någon typ av ökning ser ju ut att ha skett.

Ser ju ut som det är påväg? Om du testar efter lunch /eftermiddag så kanske det visar positivt?
  • Loncelot
    columbus skrev 2016-05-24 06:30:03 följande:

Det ekar fortfarande helt tomt på mina ÄL-test trots att jag nu är på dag 18 i cykeln (som vanligtvis brukar vara 29 dagar). Gick över från stickor och CB digital (vanliga) till CB digital med dubbel hormonindikator igår, men den ger inte ens blinkande gubbe ? bara en tom ring.Dock ser det ut som på bilden nedan när jag matar ut stickan och tar bort hylsan. Jag är fullt medveten om att CB själva skriver att man inte ska titta på dessa streck, men kan ändå inte låta bli att bli nyfiken. Man ser ju en tydlig ökning av det blå teststrecket till vänster (tiderna är lite otydliga men det första är igår vid 12, det andra igår vid 16 och det sista nu på morgonen idag vid 06).Är det någon som fått liknande ökning där testet sen slagit över till blinkande eller fast smiley? Ska ta ett test runt lunch idag igen och se hur det ser ut då. Kan tillägga att testen jag tog tidigare än igår var helt blanka (dvs. inte ens ett teststreck) så någon typ av ökning ser ju ut att ha skett.

Du får säkert glad gubbe senare idag eller imorgon var på säkra sidan o sexa redan idag :)
  • columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-24 06:37:33 följande:

Den nedersta är mycket tydligare än alla test jag gjorde denna månaden och jag vet att jag hade äl. Kände det tydligt. Visserligen hade jag inte cb.
    På mina tester står det att man inte ska testa på morgonen utan att bästa tiden är mellan kl 10-20
    Du kanske testade för tidigt på morgonen så den inte slog om till smiley?

Ja okej. Jag får testa i eftermiddag igen och se! Jag är lite fundersam dock på att jag inte har några ÄL-flytningar eller känningar men förhoppningsvis kommer det. Höll på att tappa hoppet men inser sen att jag "bara" är på dag 18 i cykeln och efter att ha läst runt lite verkar det inte vara någon katastrof om ägglossningen sker dag 19-20 typ, med 29 dagars cykel. Fortsätter hålla tummarna!
  • columbus
    Loncelot skrev 2016-05-24 06:54:36 följande:
    Du får säkert glad gubbe senare idag eller imorgon var på säkra sidan o sexa redan idag :)
    Åh jag håller tummarna! Sexat har vi gjort 9 av de 11 senaste dagarna så där är vi förhoppningsvis på den säkra sidan, haha. Har fått "godkänt" av mannen att orka 2-3 dagar till (förklarat läget med ägglossningen). Vanligtvis kör vi inte så ofta men tur nog är han med på noterna nu! Ska göra nästa test om fyra timmar igen och se hur det ser ut då!
  • columbus
    nettiz85 skrev 2016-05-24 06:40:16 följande:
    Ser ju ut som det är påväg? Om du testar efter lunch /eftermiddag så kanske det visar positivt?
    Håller tummarna! Har med mig två test till jobbet idag så jag kan göra nästa vid 11-tiden och testet därefter vid 17-18 någonting. Hoppas verkligen det är på gång nu!
  • Loncelot
    columbus skrev 2016-05-24 06:57:50 följande:

Åh jag håller tummarna! Sexat har vi gjort 9 av de 11 senaste dagarna så där är vi förhoppningsvis på den säkra sidan, haha. Har fått "godkänt" av mannen att orka 2-3 dagar till (förklarat läget med ägglossningen). Vanligtvis kör vi inte så ofta men tur nog är han med på noterna nu! Ska göra nästa test om fyra timmar igen och se hur det ser ut då!

Oj, jag hade dock inte haft see varje dag då spermierna vill ha någon dag emellan , kör på varannan tills man vet 100% att man har äl då kan man köra varje dag tills den är över..men ni gör självklart som ni vill :)
Svar på tråden BIM - juni 2016