• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Everestmadz

Mandypandy90 - Vet inte hur man svarar men kul att vi har exakt likadana datum. Nu är det bara invänta, hur mår du och din kropp? Min säger inte många knopp alls. :)

• Anonym (Humlan)

Och här kom tant röd och hälsade på! Nästa ÄL är jag bortrest... Ååååh vad frustrerande!

• langtanefterbaby

CD 7 idag och jag bara lääängtar tills jag kan börja ta ÄL-tester och det ska bannemig ta sig denna månad!!

Förra månaden va ÄL på CD19, men tidigare månader har det hålltider sig kring 14-15. Tänkte börja testa på fredag då jag har CD10.

Försökt i ett halvår nu och tycker det börjar bli dags att ta sig!

• Anonym (Syskon2017)

Ååååh vad denna väntan är jobbig!!! Har BIM 2 juni men ska testa på söndag (29/5). Snacka om att det skulle vara världens bästa morsdagspresent! <3 Och dessutom exakt 2 år sedan vi började försöka. Så tycker det skulle vara ett ypperligt tillfälle för ett plus nu :)

Men efter såhär lång tid är det lätt att tappa hoppet känner jag. Eventuella symtom just nu är svamp i underlivet och sjukdomskänsla. 

Men det är ju troligtvis för tidigt för att känna några symtom än. 

• Deni81

Dag 5 i cykeln. Mensen snart slut! Den här ÄL ska vi testa med stickor igen och sen göra ett progesteron-prov veckan efter ÄL. Vi fick provsvar idag från fertilitetsutredningen och allt såg normalt ut! VUL såg normalt ut! Fina äggstockar och livmoder. Sperma i normal mängd och fart. Så inget talar emot att vi ska klara detta på egen hand! Vi ska försöka ett halvår till på egen hand, sen är det prat om att göra en ivf. Inget ägglossningsstimulerande då min ÄL funkar av sig självt. Nu känns allt spännande igen!

Gynekologen pratade också om fixeringen vid ÄL och sorgen vid mens och att det var helt normalt, vilket min sambo behövde höra för han tycker ju att jag är smått sjuk i huvet som reagerar så kraftigt vid mens.

Nu känns allt bra igen! Tjoho! Nu kör vi!

• columbus

Åh lyckan! Nu slog testet över i fast glad smiley. Den gick med andra ord från tom ring imorse (06.15) till fast smiley nu (11.15). Hoppade över blinkningen med andra ord. Sjukt lättad hur som helst! Vi fortsätter med verkstad idag och imorgon också (redan haft sex lördag och söndag) och håller tummarna!

• Loncelot
    columbus skrev 2016-05-24 11:24:04 följande:

Åh lyckan! Nu slog testet över i fast glad smiley. Den gick med andra ord från tom ring imorse (06.15) till fast smiley nu (11.15). Hoppade över blinkningen med andra ord. Sjukt lättad hur som helst! Vi fortsätter med verkstad idag och imorgon också (redan haft sex lördag och söndag) och håller tummarna!

Nice, bara o sexa på nu tis ons tors :)
  • ungmamma16

Nästan fullt utslag på ÄL test idag, ska ha den mellan 26-28.. Så hoppas :D hade sån riktig seg flytning igår.. Åh hopas de går vägen denna gången <3

• Mandypandy90

Här kom mensen idag. Men det känns ganska skönt att veta att det är den som legat och spökat. Har känt mig konstig, vilket jag gör ibland innan menar Men nu blir det nya tag! :D Hur tror ni man ska tänka för att ha störst chans att bli gravid? Många säger ju att man ska ha sex varannan dag från det att mensen är slut.

• lillagumman85
    Anonym (Syskon2017) skrev 2016-05-24 10:06:26 följande:

Ååååh vad denna väntan är jobbig!!! Har BIM 2 juni men ska testa på söndag (29/5). Snacka om att det skulle vara världens bästa morsdagspresent! <3 Och dessutom exakt 2 år sedan vi började försöka. Så tycker det skulle vara ett ypperligt tillfälle för ett plus nu :)

Men efter såhär lång tid är det lätt att tappa hoppet känner jag. Eventuella symtom just nu är svamp i underlivet och sjukdomskänsla. 

Men det är ju troligtvis för tidigt för att känna några symtom än. 

Jag har också bim den 2 juni. jag tänkte också testa på morsdag med som dessutom råkar vara min födelsedag i år! Skulle vara otroligt häftigt! håller tummarna för oss!
Svar på tråden BIM - juni 2016