• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Zoey90

Skönt att jag inte är ensam med humörsvängningar. ;D

Äl+6 idag.. Hur snart kan man börja testa?

• Loncelot
    Zoey90 skrev 2016-05-22 06:17:49 följande:

Skönt att jag inte är ensam med humörsvängningar. ;D

Äl+6 idag.. Hur snart kan man börja testa?

Tidigast äl+10 skulle jag säga ,för mig har det inte synts tidigare.. :)
  • Joss90
    mixXi skrev 2016-05-21 17:12:29 följande:
    Ja alltså äggviteliknande (rå äggvita) som man kan dra ut till långa trådar. Brukar få sådana typ 4 dagar innan äl. Ska vara lätt för spermier att simma igenom sägs det.
    Vårt första försök nu denna gången och jag kör bara med en app och inte med ÄL tester. Jag hade ÄL-flytningar samma dag som jag tror att jag hade ÄL. (Får väldigt ont i tjejmagen så jag tolkar det som ÄL). Kan man ha det på samma gång, alltså ÄL och ÄL-flytning? Eller ä det för dom flesta som för dig med ÄL några dagar efter?
  • mixXi
    Joss90 skrev 2016-05-22 08:19:13 följande:

Vårt första försök nu denna gången och jag kör bara med en app och inte med ÄL tester. Jag hade ÄL-flytningar samma dag som jag tror att jag hade ÄL. (Får väldigt ont i tjejmagen så jag tolkar det som ÄL). Kan man ha det på samma gång, alltså ÄL och ÄL-flytning? Eller ä det för dom flesta som för dig med ÄL några dagar efter?

Jag tror det där är individuellt. Jag har äl-flytningar typ i 4 dagar, sen märker jag att äl varit genom att jag får ont i bröstvårtorna. Är ju dock inte helt hundra att det stämmer eftersom jag inte testat med äl-stickor. Men sen kommer mensen efter typ 14 dagar så tror det stämmer =)
  • Karitziana

Jag blir inte klok på dom här ägglossningstestern. Började testa i förrgår. Då var de ett svagt streck. Provade igår, sträcket såg ungefär likadant ut som i förrgår. Provar nu, då är strecket mycket svagare.. Så jag fick alltså aldrig ett streck som var lika stark eller starkare än kontrollstrecket..

Vad betyder de? Hade jag ÄL igår? Jag hade tjocka flytningar igår och ont i högra nedre delen av magen..

Min kille har varit bortrest under kvällen och kommer hem ikväll.. Men om vi får till det ikväll borde det väl inte vara för sent va? :)

• ungmamma16

Så stressande!! Känns som de inte kommer ta sig denna gången :( ska ha ÄL mellan den 26-28 enligt appar och beräkning på förra månaden, jag flyger utomlands den 27.. Får väl ligga på o se om de blir något.. Kan inte göra mer än så, men ledsamt. Speciellt när första barnet tillomed blev gjort på p-medel och man inte behövde tänka på det öht.

• Fru Ve
    Deni81 skrev 2016-05-21 17:10:29 följande:

Den här månaden tänkte jag prova att inte alls köra med tester eller appar. Utan testa att ligga när jag har som mest lust Oavsett om det är runt ÄL eller inte så får det vara en sån där skön "semester"-månad när man får göra som man vill  
    Det kan vara skönt att släppa taget också för en gångs skull. Och ja! Kortare perioder tack, men jag skulle inte vilja ha mens en gång i veckan dock. Och tänk om man bara hade mens en gång per år! Då hade det varit svårt att få till det!

Det gör du rätt i! Det blir en sån press om man försöker och försöker. Man måste nog vila lite i det också.
  • columbus

zzzZzz.. ska enligt appar ha ägglossning idag eller i morgon men det ekar fortfarande tomt på ÄL-testen. Börjar bli orolig att det inte blir någon ÄL den här månaden. Hoppas innerligt att jag bara har extremt kort stegring eller att något annat är fuffens, men att ägg släpper ändå :)

• Joss90

Haha, jag som tänkte att jag absolut inte skulle testa före BIM beställde nyss 10 st grav tester, jag står på BIM 1-2 juni men sedan jag räknat på tidigare cykler och när jag nu (tror) jag fick ÄL så är det nog några dagar tidigare ändå :) så det blir att jag testar direkt när jag får hem testen (måndag eller tisdag)

Haha det blir inte alltid som man tänkt sig

• Rosenblad

Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.

Svar på tråden BIM - juni 2016