• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • josefinenyberg
    mamalolo skrev 2016-06-06 19:47:08 följande:

Min lutealfas är alltid 13-14 dagar oavsett ÄL så i mitt fall skjuts BIM framåt. Hur ser din tempkurva ut nu? Någon dipp eller ligger kurvan stadigt?

Emmissara skrev 2016-06-06 19:31:13 följande:

När fick du höjningen på NC? Har du använts NC tidigare cyklar?

Kan även tipsa på en annan tråd för just NC 

www.familjeliv.se/forum/thread/75182381-traden-for-oss-som-anvander-naturalcycles 

Mamalomo: Åh okej det va skönt o höra! Då kanske jag inte är sen ännu om det stämde att jag fick äl så sent denna gång :O

Åh asså jag kan bifoga en bild men den säger nog inte mycket.. slarvtempat o började alldeles för sent i cykeln haha. Men äl-tester använde jag ibland iaf, men nog långt ifrån så ofta som jag borde :/

Emmissara: Jag har inte varit duktig o tempat som man ska med nc då vi inte försökt förrän denna månaden så inte brytt mig om den (ångrar somfan nu baah). Så vet inte ens vad du menar när du skriver "höjningen på nc" xD. Ska kolla in den tråden!

• mamalolo
    SkogsstjärnN skrev 2016-06-06 20:22:47 följande:

Jag har blivit knäpp. Mensen kom ju i onsdags, blödde normalmycke under dagen sen inget mer. Lite färg på pappret från gammalt blod men ingen mer blödning. Men mensverk och ömma bröst och fortsatta spöksträck på testlagret. Såhär såg det ut nu på kvällen, äl +20 typ. Är samma test, syns nånstans mellan i normalt ljus. I "mörkt" syns det tydligare, hur knepigt är inte det. Inte trixat med bilden bara hållt det i skuggan.

Åh vad klurigt. Jag ser inget tydligt streck - så svårt på mobilen. Men om jag vore du skulle jag ta digitalt test bara för att se. Ev boka tid hos gyn?
  • columbus
    FlikkanM skrev 2016-06-06 19:48:48 följande:

Nu borde ÄL vara över, har inte kännt av någon motvärk denna månad vid ÄL men däremot ömma bröstvårtor och lite smärtsamt vid ett tillfälle vi mös. Har fått till det varannan dag sen mensen tog slut typ och varje dag i helgen så får se om det räcker. Kommer fortsätta mysa ifall ÄL är senare än tänkt men även för att det är ju mysigt hahaha

Har varit så mycket mer harmonisk i kroppen utan ÄL tester och inte alls lika fixerad nu vid typ försök nr 2. sp nu tänker jag fortsätta vara lik harmonisk minst en vecka till hahah

Förra månaden hade jag så mycket kramper och känningar i magen men kan vara då det var första svängen utan hormoner. Så hoppas kroppen är med mig nu på mitt sätt att tänk :)

Men det gör mig ingenting om det inte lyckas direkt har ju några månader på mig om jag vill ha en vårbebis :)

Vad skönt att höra! Jag lyckades inte på första försöket precis och var helt manisk med ÄL-tester, googlande och försökte känna symptom. Kommer precis som du att slopa alla tester nu den här cykeln och bara ta det som det kommer. Precis som du säger så är det ju inte kris än om man önskar vårbebis :) Är i alla fall på cykeldag 2 nu i andra cykeln så ska bli spännande att köra helt utan tester och bara (försöka) vara harmonisk. Håller tummarna att vi båda klarar det! :)
  • Cfmilla

Äl+11 fick lite blod på pappret efter sex, antar att det är mens på g... Störigt att min lutefas tycks bli kortare och kortare... :-/ när blir det vår tur???

• Emmissara
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 20:47:59 följande:

Mamalomo: Åh okej det va skönt o höra! Då kanske jag inte är sen ännu om det stämde att jag fick äl så sent denna gång :O

Åh asså jag kan bifoga en bild men den säger nog inte mycket.. slarvtempat o började alldeles för sent i cykeln haha. Men äl-tester använde jag ibland iaf, men nog långt ifrån så ofta som jag borde :/

Emmissara: Jag har inte varit duktig o tempat som man ska med nc då vi inte försökt förrän denna månaden så inte brytt mig om den (ångrar somfan nu baah). Så vet inte ens vad du menar när du skriver "höjningen på nc" xD. Ska kolla in den tråden!

Det går inte riktigt att tyda din grav tyvärr. Men skriv i den andra tråden så kan fler hjälpas åt och ge dig tips och råd på hur du ska använda NC på ett så bra sätt som möjligt.
  • Anonym (EL)
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

Min period mellan ägglossning och mens är oftast lika lång, så vid sen ägglossning förskjuts mensen. Testa att räkna när mensen ska komma om din fas är likadant den här gången som det brukar vara
  • Anonym (EL)
    Anonym (Preggo?) skrev 2016-06-06 20:04:02 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in här.. Jag behöver lite hjälp...

Skulle haft mens mellan lördag-imorgon osäker på min sista blödning..

Nu är det så att sen någon dag innan helgen mått illa, hulkat och nästan spytt fredag kväll och lördag morgon. Mår fortfarande illa, det kommer och går men upplever mer på kvällarna! Är även enormt trött och behövde sova 1 timme efter jobbet idag! Samt att jag kanske kissar en aningen mer. Även lite mensvärk emellanåt, även det har jag haft sen innan helgen!

Nu till kruxet! Två negativa test... Varav det sista imorse, dock gång 2 jag kissade så inte morgonurin!

Driver min kropp mig till vansinne eller är/kan jag faktiskt vara gravid ändå?

Tacksam för svar :)

Kanske har du en lång cykel? Med barn nr ett testade jag när jag trodde Mensen skulle komma men alla test var negativa. Egentligen hade jag haft sen ägglossning och en vecka efter var alla test positiva. Eller kanske är du en låghormonare? Kommer inte mensen om några dagar så testa igen med ett digitalt från clearblue
  • Milli_1
    SkogsstjärnN skrev 2016-06-06 20:22:47 följande:

Jag har blivit knäpp. Mensen kom ju i onsdags, blödde normalmycke under dagen sen inget mer. Lite färg på pappret från gammalt blod men ingen mer blödning. Men mensverk och ömma bröst och fortsatta spöksträck på testlagret. Såhär såg det ut nu på kvällen, äl +20 typ. Är samma test, syns nånstans mellan i normalt ljus. I "mörkt" syns det tydligare, hur knepigt är inte det. Inte trixat med bilden bara hållt det i skuggan.

Funderar på om det varit fel på någon batch? Jag fick så innan mens, lika starkt och tror det var någon till i tråden som fick samma. Hoppas ditt är ett plus dock.
  • Anonym (Preggo?)

Tack! Ja det ska jag göra! Fortfarande ingen mens.. Hemskt humör igår eftermiddag och illamående!

• bläckfisken

Fullt utslag på äl testet imorse :) Verkar som om min cykel har kommit i fas efter skrapningen i feb. Så bim borde vara 20-22a.

Svar på tråden BIM - juni 2016