• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-07 08:35:10 följande:
    Jag blir tokig. Ägglossningen kommer ju aldrig! Jag har en cykel på 24-25 dagar och är på CD15 nu med ett negativt ÄL-test nu på morgonen. Jag testar eftermiddag också.
    Hej har ju helt missat att du är här, vet inte om du kommer ihåg mig men vi va med i BIM september 2014 (eller aa jag är ju fortfarande med där då jag inte lyckats få ett litet barn än) 

Segt att inte ÄL kommit eller att du har fått utslag för det än, har du koll på hur lång lutealfas du har och brukar den vara regelbunden??
  • ungmamma16

Hoppas verkligen på + snart.. Humörsvängningar och tröttare än vanligt är väl de "enda" symptomen.. Men första barnet var de bara utebliven mens och humörsvängningar först.. Sen fick jag illamående i typ v 14..så hoppas dessa symptom är pga graviditet och inte pms

• Preggo87
    DevilsDaughter skrev 2016-06-05 07:22:53 följande:

preggo: Hur länge har ni försökt? Det kan ta tid och det är inget ovanligt. Din man spermier är inte dåliga för att ha är äldre. En man kan befrukta hela livet! Det kan bli tungt att försöka bli gravid då det oftast tar ett tag och det är jpbbigt att hoppa mellan hopp och förtvivlan varenda månad tills plusset kommer.

Alltså, det är ju jättepinsamt att jag känner mig såhär nedslagen efter att vi försökt bli gravida sedan i Januari (5 månader) och andra har försökt i ett år eller i många fall i fleeera år :/

Det känns så jobbigt när min pojkvän har svårt att komma i mig och när han äntligen börjar lyckas göra det - så händer det ingenting ändå :'(

Min pojkvän är 43 år och jag är 29 år. Inte jättegamla, men jag nojar ändå eftersom han hade oskyddat sex med sitt ex i ca 7 år utan att hon blev gravid...

Känner mig otroligt uppgiven. Så pass att jag fortsatt gå och kollat i trosorna och tänkt "tänk om mensen stannat av, då kanske det bara var en sån där liten blödning som vissa kan få fast de är gravida" (men såklart vet jag att det bara är önsketänkande. Har inte superriklig mens men det är definitivt min vanliga mens.

Det gör mig såklart mer uppgiven att veta att han kommer vara bortrest i jobb typ hela juli och även lite senare i september. Jag skulle så gärna vilja plussa innan dess och få överraska honom!
  • Joss90

Ja nu är jag på banan igen efter mensen. Har ny ÄL den 11 juni och BIM den 25e.

Jag har ett litet dilemma dock. Jag är blodgivare och har bokat in en blodgivning den 16/6. Skall jag boka av den för att jag möjligtvis skulle kunna vara gravid? Kruxet är att jag skall göra det med min mamma så jag får dra en vit lögn och säga att jag har urinvägsinfektion och käkar penicillin eller nåt....hur hade ni gjort?

Sedan är det såklart midsommarafton och inte den lättaste dagen att "komma undan" med att va nykter. Jag vet att många lever som vanligt mellan ÄL och BIM men jag hade haft svårt att dricka om det skulle kunna finnas en chans att jag var gravid, speciellt när det kommer vara dagen innan BIM! 

Många funderingar som snurrar men hoppas att jag kan få nått råd från er Hjärta

• mixXi
    Preggo87 skrev 2016-06-07 14:21:08 följande:

Alltså, det är ju jättepinsamt att jag känner mig såhär nedslagen efter att vi försökt bli gravida sedan i Januari (5 månader) och andra har försökt i ett år eller i många fall i fleeera år :/

Det känns så jobbigt när min pojkvän har svårt att komma i mig och när han äntligen börjar lyckas göra det - så händer det ingenting ändå :'(

Min pojkvän är 43 år och jag är 29 år. Inte jättegamla, men jag nojar ändå eftersom han hade oskyddat sex med sitt ex i ca 7 år utan att hon blev gravid...

Känner mig otroligt uppgiven. Så pass att jag fortsatt gå och kollat i trosorna och tänkt "tänk om mensen stannat av, då kanske det bara var en sån där liten blödning som vissa kan få fast de är gravida" (men såklart vet jag att det bara är önsketänkande. Har inte superriklig mens men det är definitivt min vanliga mens.

Det gör mig såklart mer uppgiven att veta att han kommer vara bortrest i jobb typ hela juli och även lite senare i september. Jag skulle så gärna vilja plussa innan dess och få överraska honom!

Min sambo har också svårt att komma i mig. Underlättar mycket om han inte kommit på några dagar. Men då har man ju liksom bara ett försök och får verkligen jobba på att pricka in ÄL.

Denna månad är jag hoppfull då vi lyckades få till det både på äl -3 och äl -1. Är nu på äl+12. Dock noll symtom så det känns tråkigt. Vågar inte riktigt testa ännu. Kommer dessutom inte träffa sambon förrän på fredag så vill inte testa för långt innan dess heller. Vill ju inte berätta per telefon OM det nu skulle vara ett plus. Vill inte heller gå och hålla inne på det i flera dagar.

Mycket tankar och funderingar det här barnplanerandet skapar =p
  • mixXi
    Joss90 skrev 2016-06-07 14:43:02 följande:

Ja nu är jag på banan igen efter mensen. Har ny ÄL den 11 juni och BIM den 25e.

Jag har ett litet dilemma dock. Jag är blodgivare och har bokat in en blodgivning den 16/6. Skall jag boka av den för att jag möjligtvis skulle kunna vara gravid? Kruxet är att jag skall göra det med min mamma så jag får dra en vit lögn och säga att jag har urinvägsinfektion och käkar penicillin eller nåt....hur hade ni gjort?

Sedan är det såklart midsommarafton och inte den lättaste dagen att "komma undan" med att va nykter. Jag vet att många lever som vanligt mellan ÄL och BIM men jag hade haft svårt att dricka om det skulle kunna finnas en chans att jag var gravid, speciellt när det kommer vara dagen innan BIM! 

Många funderingar som snurrar men hoppas att jag kan få nått råd från er 

Jag tycker också det där är jobbigt. Har inga problem att det skapas rykten om jag skulle vara gravid. Men att tacka nej till alkohol och det skapas rykten innan jag vet att jag är gravid känns jättejobbigt. Därför dricker jag även mellan äl och BIM. Men bara typ max ett glas vin eller en lättöl. Då undviker jag ryktes-skapningarna men tar inga risker för ett ev foster
  • DevilsDaughter

Så va de med det. Beställde precis två styck testa tidigt graviditetstest från gravidkollen. Någon som har erfarenhet av dem? Har aldrig testat dem. De har en känslighet på 10-15, kollade på rfsus testa tidigt och de har en känslighet på 20.. jag ska ha mens på fredag el lördag men har en lutealfas på 10 dagar. Kommer få testen imorgon eftermiddag och kommer antagligen isf testa på torsdag morgon. Då är jag 1-2 dagar ifrån BIM och på äl+8 el 9. Jag hade nästan bestämt mig för att inte testa innan bim, men jag vet att jag kommer inbilla mig att jag är gravid om jag inte testar. Känns bäst att veta redan innan mensen kommer tror jag.

• Preggo87
    columbus skrev 2016-06-05 08:38:52 följande:

Fick min mens nu på morgonen också. Är så extremt jävla ledsen vilket jag vet känns "fel" eftersom det bara var första försöket. Jag funderar på att bara slopa allt vad ÄL-tester och Familjeliv heter nästa månad och bara köra på varannan dag hela cykeln. Börjar inse att jag inte klarar att sätta sån press på mig själv mentalt, första försöket eller ej.

Stor kram till dig i alla fall! Hoppas det är din tur snart!

Känns exakt likadant för mig! Jag har inte kört på ÄL-tester, men min ÄL är beräknad nästa vecka enligt min WomanLog app. Så måste försöka få till det så många ggr som möjligt den veckan. Jobbiga är ju att jag inte "bara" måste få till det - utan att min pojkvän måste få till att komma i mig också (som han har haft lite svårigheter med). Plus att jag tror att han har mycket på jobbet nästa vecka.

Åh! Jag blir tokig!!

Jag hoppas verkligen jag får plussa snart - nästa bim är 1 Juli. Och tack för att du hoppas på mig!
  • Joss90
    mixXi skrev 2016-06-07 14:49:23 följande:
    Jag tycker också det där är jobbigt. Har inga problem att det skapas rykten om jag skulle vara gravid. Men att tacka nej till alkohol och det skapas rykten innan jag vet att jag är gravid känns jättejobbigt. Därför dricker jag även mellan äl och BIM. Men bara typ max ett glas vin eller en lättöl. Då undviker jag ryktes-skapningarna men tar inga risker för ett ev foster
    Ja jag har också tänkt att jag ev tar välkomstdrinken och dricker den (troligtvis cava eller prosecco som inte brukar vara så starkt) och sedan har jag med mig alkoholfritt vin som jag hällt över på annan flaska. Ja är en framåt och sprudlande person vanligtvis så det brukar inte bli så stor skillnad när jag dricker så det blir inga problem. En sak som känns surt är att betala taxi hem på midsommar (typ 500kr) även fast jag inte dricker, men man får väl se det som väl investerade pengar om det nu är så att jag blir gravid Tungan ute
  • DevilsDaughter

Preggo: jag vet precis hur det är! Det är jättejobbigt även om ni "bara" försökt i 5 månader. Är du orolig över din killes fertilitet så finns det spermatest att köpa på nätet, har dock ingen erfarenhet av dem.

Svar på tråden BIM - juni 2016