• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 16:53:19 följande:

Å vad jag känner igen mig! Så känner jag när mensen kommer. Sist bröt jag ihop totalt på jobbet, bara grät och kunde inte sluta.

Usch vad jobbigt. Ja jag har varit nära att bryta ihop på mataffären/jobbet/på fika. Ja i alla möjliga situationer. Blir så trött på allt. Kram.
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 17:00:39 följande:

Jag hade också myom på livmodern, men blev ändå gravid två gånger i snabb följd. Gynekologen sa att det beror på var myomet sitter bla. När jag var på kontroll efter mitt sena missfall, var myomet plötsligt borta. Jag är redan 36, hoppas innerligt att det inte är för sent. Försöker tänka på solskenshistorier bland mina vänner och bekanta. Ett par som fick veta att de inte kunde få barn på naturlig väg, men blev trots det gravida plötsligt efter 7 år.

Ja det sa de till mig också, att det beror på var det sitter. Det ska inte vara några problem med det läget det har och att det är så litet. Och när man blir gravid ska det sluta växa och kan försvinna. Hur många barn har du? Ett barn? Ja det finns fina historier, men jag känner att 7 år till är alldeles för länge, då är jag 42. Att få första barnet vid 42... Nä, då blir jag en gammal mamma. Är 35 nu och kan verkligen inte tänka mig ett plus, som att det är som att vinna på en trisslott typ. Så känns det. Det gör man inte ofta, inte över 25 kronor.

Om du redan har fått barn så tror jag absolut att du kan bli gravid igen, det har ju din kropp bevisat att den kan Kram
  • Deni81
    Loncelot skrev 2016-07-06 17:08:31 följande:

Förstår hur du känner o du är absolut inte ensam, blir inte lättare ju fler barn man vill ha kan ja ju tillägga, använder du ägglossningstest? Själv tänker jag på detta varje vaken stund önskar man kunde koppla bort det emellan försöken men det går ju inte tyvärr...

Jag har använt tester, ska nog börja med det igen så man vet! För den här månaden svävar jag i ovisshet. Vet inte OM jag hade ÄL, NÄR jag hade det och när mensen ens kommer. Jag brukar kunna koppla bort det emellanåt, men sen kommer dippen. Först hoppet och sen dippen. Varje månad. Och alls kommer ned "goda" råd. Sluta dricka alkohol, sluta snusa, gå upp i vikt, ät mer, ät vitaminer(vilket jag gör), få din sambo att sluta snusa (yeah right!) och dricka, ligg kvar i sängen efteråt, ligg morgon och kväll i en vecka. Nä... Dessa goda råd kräks jag på.
  • DevilsDaughter

Fyraa: Jag är idag på ÄL+10. I förrgår (ÄL+8) hade jag en hel del mensvärk hit och dit, på kvällen var livmodern öm men igår kände jag inte så mycket alls. Idag när jag eg skulle fått mens så var jag på tåligt humör och kände att jag inte hade tålamod med barnen, som alltid dagen för mens. Brösten har varit lite lätt ömma och lite svällda.

Deni: Nu kommer jag inte ihåg om jag frågat dig innan eller om du skrivit om det innan, men om din sambo nu är så motsträvig till att söka hjälp/kolla upp sig så kanske de kan börja med att göra utredning på dig bara?

• Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 18:59:20 följande:

Ja det sa de till mig också, att det beror på var det sitter. Det ska inte vara några problem med det läget det har och att det är så litet. Och när man blir gravid ska det sluta växa och kan försvinna. Hur många barn har du? Ett barn? Ja det finns fina historier, men jag känner att 7 år till är alldeles för länge, då är jag 42. Att få första barnet vid 42... Nä, då blir jag en gammal mamma. Är 35 nu och kan verkligen inte tänka mig ett plus, som att det är som att vinna på en trisslott typ. Så känns det. Det gör man inte ofta, inte över 25 kronor.

Om du redan har fått barn så tror jag absolut att du kan bli gravid igen, det har ju din kropp bevisat att den kan Kram

Jag har två äldre barn sen tidigare, med mitt ex. Var 20 -25 då. Är rädd att det är för sent nu Min sambo har inga barn. Ja, 7 år är väldigt länge, kanske för länge för oss två, men jag tänker mer på att rätt som det är så kan det faktiskt hända! Efter åtskilliga negativa test så kan det plötsligt, från en dag till en annan, plötsligt bli positivt! Måste tänka så, för mitt hopp blir mindre och mindre för varje negativt test och varje mens. Har svårt att föreställa mig ett plus öht i framtiden. Jag har blivit mer negativt inställd efter missfallen också, tar inget för givet längre... Jag håller tummarna för oss båda! Många kramar
  • November83
    Guffy78 skrev 2016-07-06 01:51:43 följande:

Efter några gånger med sådana tidiga missfall jag åkte varenda nästa gång till gynakuten med gravtester samma dag som jag började blöda. Gång på gång fick jag till att detta dokumenterades tills jag träffade på en bra läkare där som krävde utredning om habituella missfall. Missfall är missfall och även så tidiga om de upprepas då är något fel. I mitt fall var det Progesteron brist och min kropp skiljer inte på bra och dåliga ägg och låter alla ägg fästa för tidigt - från ÄL +4-5 då cellerna har inte hunnit dela på sig ordentligt. ( läkarens teori)

Om du kommer få såna graviditeter igen kräv utredning.

Jag provar nu andra kuren med Progesteron . Resultat efter första omgång -smärtfria Mens och mera blod - istället för 1-2 dagar igen ordentliga 5 dagar med rikliga Mens.( som resultat - tjockare slemhinnan )

Slemhinna var vid sista graviditet bara 8 mm vilket var för tunnt för ägget att fästa ordentligt .

Hade dom inte gjort HCG prov hade dom inte trott att jag var gravid.

Intressant! Ska lägga detta på minnet å ta upp om det fortsätter! Gigantiskt tack för att du delade med dig :)
  • Anonym (EL)

Negativt idag på ÄL+10/11/12. Oklart vad jag egentligen är på för dag för jag fick glad gubbe på CB ÄL test två dagar i rad (aldrig hänt innan). Har BIM imorgon. Inga tecken på mens och inget tecken på graviditet. Vet att jag testade negativt tidigt med dottern trots att jag va gravid men jag vet inte. Ska testa på fredag igen om mensen inge kommit. Är så sjukt orkeslös bara. Orkar noll och inget. Orkar nästan inte ens bry mig över att testet va negativt. Väldigt olikt mig.

• DevilsDaughter

El: va tråkigt.. Troligen hade du ÄL dagen efter det sista positiva ÄLtestet och troligtvis om du inte är gravid skjuts mensen fram också så att BIM också blir senare. Vad testade du med för test?

• copycat

Ingen mens idag, ser det som ett gott tecken. Dock en hel del molvärk i livmoder och rygg. Är otroligt spänd på morgondagens test..nervöst!

Svar på tråden Bim Juli 2016