• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat

Åh tack <3

FyrAAAA skrev 2016-07-06 14:49:58 följande:

Fortsätter hålla världens alla tummar och tror inte hoppet är ute än! Många kramar!!!

• Lägtarså

Fattar inget, igår plussa jag med clearblue vanliga test. Och idag fick jag inte gravid med clearblue veckoindikator :/

• copycat
    Lägtarså skrev 2016-07-06 15:36:23 följande:

Fattar inget, igår plussa jag med clearblue vanliga test. Och idag fick jag inte gravid med clearblue veckoindikator :/

Förstår precis hur du känner. Har ju fått svaga plus i tre dagar men negativt på digitala idag:( otroligt förvirrande och frustrerande. Jag försöker tänka att så länge jag inte får mens behåller jag hoppet litegrann. Ska testa imorgon igen. Hoppas verkligen att vi båda får plussa, att det bara tar längre tid för digitala!
  • Sobika

Stort grattis till alla som fått ett plus!!

Själv väntar jag in bim som är 14/15 juli.

Jag har både läst och hört att när man blir gravid så blir inre blygdläpparna och annat mörkare, är det något som stämmer på er som fått +? Eller så kanske man måste vänta längre?

• Deni81
    Tiiffany skrev 2016-07-06 14:32:51 följande:

Jag förstår dig helt. Majoriteten av månadens dagar känner jag som dig och det är alltid efter ägglossning fram till inför nästa ägglossning. Tröttsamt :(

Ja enormt tröttsamt. För man vill ju må bra emellan gångerna man försöker egentligen. Det känns som att man ska vara väldigt stark för att klara av det här hattandet mellan olika känslor. Så jag tillåter mig att bryta ihop och brukar alltid ta mig upp igen. Men när man är mitt i det så känns allt hopplöst! Ta hand om dig <3
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-07-06 15:01:46 följande:

Skrev precis världens längsta svar som bara försvann när jag skulle posta, nedrans telefoner...

Förstår precis hur du känner Vi försökte också 1,5 innan första barnet innan vi tog tag i det och gjorde en utredning. Det visade sig att min man hade för litet antal spermier, då 2,5milj per ml (tror det ska vara 20-25milj). Anledningen tänkte man var att sädesledare hade gått av då han ca 3 år tidigare var med om en olycka på jobbet (lång historia) där han fick en pinne rakt in i pungen och fick sy. Just då trodde man inte sädesledarna var drabbade. Vi hade turen att lyckas på första försöket med en ivf och sen få ett syskon tätt efter på första försöket med ett ägg vi hade kvar i frysen. Nu nästan 10 år senare har jag plötsligt blivit spontant gravid 3 ggr ganska tätt, 2 mf och en liten som är 9 mån nu. Maken lämnade därav nytt test som visade på helt normala värden nu, läkarens nya teori blev att sädesledarna ändå aldrig hade gått av utan endast hamnat i kläm och nu rättat till sig med tiden. Vi har älskat att ha två barn tätt och hoppas nu på ett syskon tätt till vår yngsta!

Jag hoppas innerligt att det blir er tur att få ett efterlängtat plus nu! Det behöver ju inte vara kört denna cykel ännu heller! Och kommer tanten denna gång så håller jag alla tummar o tår för att ni lyckas inom kort, med eller utan hjälp! Många kramar!

Det var en fin historia! Att ni först fick göra ivf och att det sen gick av sig självt. Känns ju som det oftare är tvärtom!

Ja vi har gjort utredning och allt ser bra ut förutom en liten myom på livmodern. Det ska inte kunna påverka eventuell graviditet enligt gynekologen men jag är ytterst tveksam. Förstår inte varför det ska ta så lång tid annars? Jag har bara några år på mig att få mina två barn också så just nu ser det nattsvart ut i mina tankar. Till vintern får vi försöka med ivf, jag hoppas verkligen att förhållandet håller så länge, han har inte bråttom. Jag har väldigt bråttom, vill ju bli gravid innan jag fyller 36. Jaja bara att ta av hatten och ha ödmjukhet inför det som sker, se det som ödet eller något. Stor kram tillbaka!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 13:29:46 följande:

Tack för alla grattis!! Nu vet även mannen!

copycat: japp det ser ut som det! Jag köpte predictor early (rosa paketet) och early pregnancy test (Lloyds apotek). Men skulle föredra predictor early då det var väldigt tydligt på det.

Jag tycker absolut du ska testa nu! Även om testet är dåligt så är det ju redan köpt nu! 

marsbebis: Spännande!! Hoppas det blir ngt av det!

Grattis! Gud vad kul!
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 14:29:46 följande:

ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.

Å vad jag känner igen mig! Så känner jag när mensen kommer. Sist bröt jag ihop totalt på jobbet, bara grät och kunde inte sluta.
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 16:39:09 följande:

Det var en fin historia! Att ni först fick göra ivf och att det sen gick av sig självt. Känns ju som det oftare är tvärtom!

Ja vi har gjort utredning och allt ser bra ut förutom en liten myom på livmodern. Det ska inte kunna påverka eventuell graviditet enligt gynekologen men jag är ytterst tveksam. Förstår inte varför det ska ta så lång tid annars? Jag har bara några år på mig att få mina två barn också så just nu ser det nattsvart ut i mina tankar. Till vintern får vi försöka med ivf, jag hoppas verkligen att förhållandet håller så länge, han har inte bråttom. Jag har väldigt bråttom, vill ju bli gravid innan jag fyller 36. Jaja bara att ta av hatten och ha ödmjukhet inför det som sker, se det som ödet eller något. Stor kram tillbaka!

Jag hade också myom på livmodern, men blev ändå gravid två gånger i snabb följd. Gynekologen sa att det beror på var myomet sitter bla. När jag var på kontroll efter mitt sena missfall, var myomet plötsligt borta. Jag är redan 36, hoppas innerligt att det inte är för sent. Försöker tänka på solskenshistorier bland mina vänner och bekanta. Ett par som fick veta att de inte kunde få barn på naturlig väg, men blev trots det gravida plötsligt efter 7 år.
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-07-06 14:29:46 följande:

ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.

Förstår hur du känner o du är absolut inte ensam, blir inte lättare ju fler barn man vill ha kan ja ju tillägga, använder du ägglossningstest? Själv tänker jag på detta varje vaken stund önskar man kunde koppla bort det emellan försöken men det går ju inte tyvärr...
Svar på tråden Bim Juli 2016